برنامه‌های هفته کودک متناسب با ارزش‌های دینی باشد

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که برنامه‌های هفته کودک شادی آفرین و متناسب با ارزش‌های دینی باشند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد، مسعود نوری سه شنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک گفت: برنامه‌های گسترده‌ای در تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان‌ها و فعالان حوزه کودک در بخش‌ دولتی و غیردولتی طی این هفته برپا می شود.
نوری افزود: برنامه هفته کودک باید منسجم و متناسب با کودکان باشد و ارزش‌های دینی، اعتقادی و انقلابی به صورت هنرمندانه و ظریف به نسل جدید انتقال یابد.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین و موثرترین دوران زندگی انسان دوران کودکی است افزود در این دوران است که شخصیت فرد پایه‌ریزی شده شکل می گیرد و تنها از طریق تربیت صحیح کودکان است که می توانیم به جامعه آرمانی دست یابیم.
نوری اظهار داشت: اگر متولیان تعلیم و تربیت برنامه‌های این حوزه را با رویکرد کار اعتقادی و مذهبی به طور مناسب مدیریت کنند چشم انداز خوبی برای آینده کودک رقم خواهد خورد.
مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری تصریح کرد: زمینه برای کودکان باید طوری فراهم شود که با رشد جسمی آنها عواطف و فرهنگ غنی اسلامی رشد یابد.
نوری خواستار هر چه بهتر و باشکوه‌تر شدن برنامه های هفته ملی و روز جهانی کودک شد و افزود: رشد و پرورش کودکان و نوجوانان که آینده سازان جامعه محسوب می‌شوند برای ما بسیار حائز اهمیت است.
نوری به اهمیت عدالت فرهنگی و اجتماعی و لزوم خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و نیازهای ویژه آنها تاکید کرد و گفت: مناطق محروم و دور افتاده مورد توجه جدی قرار بگیرند.
وی خواهان مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی و گروه های مردم نهاد برای هر چه بهتر و باشکوهتر شدن برنامه های هفته ملی و روز جهانی کودک شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در ابتدای این نشست به گزارشی از هفته ملی کودک سال گذشته و همکاری دستگاه های اجرایی مطالبی را عنوان کرد.

کبری اخلاقی نیا گفت: برنامه های متنوعی در هفته ملی کودک برای کودکان و نوجوانان استان از سوی این اداره کل و دستگاههای اجرایی برگزار خواهد شد.

جشنواره قصه گویی و هماهنگی فیلم سینمایی بچه زرنگ از دیگر دستورهای کار دیگر این جلسه بود.
هفته ملی کودک از۱۵ تا ۲۱مهرماه با شعار« کودکی بهتر زندگی بهتر» نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =