برگزاری نشست " تبیین فرهنگ مهدویت" در کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد

همزمان با سالرزو آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) نشست " تبیین فرهنگ مهدویت" دربا حضور کارکنان کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد  با حضورحجت الاسلام محمود موحدی فر ،  استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم  این کارگاه به صورت حضوری ویژه کارکنان این اداره کل و  مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی هنری استان برگزار شد.

حجت الاسلام موحدی‌فر در این نشست با تبریک سالرزو آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)  ؛ در شروع بحث از عبودیت و بندگی به عنوان یکی از انتظارات خداوند از انسان یاد کرد و اطاعت از رسول خدا و ائمه معصومین را موجب سعادت بشر در زندگی عنوان داشت.

وی با تاکید بر مهندسی رفتار انسان مبتنی بر سه اصل: ایمان، تقوا و عمل صالح  که بر اساس  سیره پیامبر و ائمه معصومین(س) است به عنوان یک روش تربیتی موثر در زندگی یاد کرد و به تشریح آن پرداخت.

استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ، مساله مهم بحث خود را؛ اهمیت مدل رفتاری انسان در حوزه تعلیم و تربیت بیان کرد و ضمن مهم خواندن نقش مربیان کانون در این حوزه افزود: اصل توحید محوری نکته مهم در تربیت مهدوی است که  با معرفت و اطاعت همراه است.

حجت الاسلام موحدی فر در پایان با اشاره به این که مردم آخرالزمان برترین مردم ها هستند، اظهار داشت: در روایات متعددی مردم آخرالزمان از سوی پیامبر اکرم(ص) به عنوان برادران ایشان عنوان شده اند که دلیل آن را نیز عدم درک محضر پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) ذکر کرده اند که با این حال نیز مردم به وظایف خویش و به فرامین دین اسلام عمل می کنند.

در ابتدای این برنامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد  نیز با معرفی کانون و برنامه‌های آن به تاثیر فعالیت‌های کانون بر رشد و بالندگی نسل آینده‌ساز جامعه اشاره کرد . 

کبری اخلاقی‌نیا  افزود: کانون در مباحث فرهنگی و تربیتی ودر راستای شکوفایی استعدادهای کودکان ونوجوانان و هدایت آنان در مسیر درست زندگی، مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و  انقلابی با انجام بیش از ۶۰ فعالیت در حوزه های: فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی می‌پردازد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =