کد خبر: 330894
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
بازدید 145
گرامی‌داشت هفته وحدت در کانون استان گیلان

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هفته وحدت، میلاد با سعادت رسول مهربانی‌ها (ص) و امام جعفر صادق (ع) را گرامی‌داشتند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، آیین‌های گرامی‌داشت هفته وحدت، میلاد با سعادت رسول مهربانی‌ها (ص) و امام جعفر صادق (ع)  با همراهی کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها و در تعاملی سازنده با دستگاه‌های فرهنگی صورت‌گرفت و تصویری روشن از ارادتمندی مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان نسبت به معصومین(ع) ارایه‌داد.

برپایه این‌گزارش‌ها، تقویت و تعمیق باورهای دینی آینده‌سازان، آشنایی هرچه‌بیش‌تر آنان با مناسبت‌های اسلامی و افزایش هرچه بیش‌تر وفاق و هم‌دلی شیعیان و اهل تسنن، از اهداف برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته وحدت به‌شمارمی‌رفت.

ویژه‌برنامه «میلادنور» در کانون رضوانشهر

به‌همین‌مناسبت، مرکز فرهنگی هنری کانون رضوانشهر ویژه‌برنامه«میلاد نور» را با حضور فرماندار، جمعی از مسئولان شهرستان و اعضای این مجموعه فرهنگی برگزارکرد.

 آشناسازی هرچه‌بیش‌تر مخاطبان با  دلایل نام‌گذاری هفته وحدت و اهمیت یکدلی در جهان اسلام، از اولویت‌های مربیان کانون در این مراسم بود.

مربیان کانون هم‌چنین، ضمن برپایی کارگاه نقاشی، در ارتباط با سیره عملی پیامبرگرامی اسلام،حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)سخن‌گفتند و به معرفی منابع مطالعاتی مناسب پرداختند.

سیدنادر صفوی، فرماندار رضوانشهر نیز در این آیین به نقش کانون پرورش فکری درفرآیند تربیت و مهارت‌آموزی به کودکان و نوجوانان اشاره و اظهارکرد: فعالیت در کانون با توجه به نقش آن در شکل گیری شخصیت کودکان و هدایت فکری و تعالی آنان از حساسیت بالایی برخوردار است.

سیدنادر صفوی فعالیت‌های کانون پرورش فکری را در راستای اهداف نظام دانست و بر لزوم حمایت از این مجموعه فرهنگی تاکیدکرد.

گرامی‌داشت هفته وحدت در کانون استان گیلان

گرامی‌داشت هفته وحدت در کانون استان گیلان

گرامی‌داشت هفته وحدت در کانون استان گیلان

برگزاری «جُنگ شادی» در شهرستان تالش

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تالش هم با برگزاری «جُنگ‌شادی»، از هفته وحدت، میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و ولادت رئیس مذهب جعفری(ع) استقبال‌کرد.

این مراسم با همکاری و مشارکت کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش و شهرداری شهرستان تالش برگزارشد و با برپایی کارگاه نقاشی با موضوع هفته وحدت، اجرای مسابقه حضوری همراه‌بود.

خلق اثر با محوریت کودک، شادی، محیط‌زیست، پاکبان و پسماند نیز از دیگر برنامه‌های این روز به‌شمارمی‌رفت و درپایان از خالقان 10 اثر برگزیده، با لوح سپاس و هدایا تجلیل‌شد.

گرامی‌داشت هفته وحدت در کانون استان گیلان

گرامی‌داشت هفته وحدت در کانون استان گیلان

گرامی‌داشت هفته وحدت در کانون استان گیلان

استقبال از هفته وحدت با ویژه‌برنامه «گُل‌محمدی» در اسالم

مرکز فرهنگی هنری کانون اسالم شهرستان تالش هم به‌مناسبت هفته وحدت، ولادت پیام‌آور خوبی‌ها (ص) و امام جعفر صادق(ع)، ویژه‌برنامه گُل‌محمدی را با مشارکت دفتر امام جمعه، آموزش و پرورش و بیش از 200 کودک شیعه و اهل تسنن برگزارکرد.

طی این ویژه‌برنامه که به میزبانی مدرسه امام علی(ع) بخش اسالم صورت‌پذیرفت، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نقش و جایگاه پیامبر گرامی اسلام در فراگیرسازی عدل و ارتقای بینش و جایگاه انسان پرداختند و معجزه نبی‌مکرم اسلام را چراغ هدایت بشر در مسیر سعادت و خوشبختی عنوان‌کردند.

تاکید بر ضرورت وحدت و هم‌دلی مسلمانان و مقابله با برنامه‌ریزی‌های هدف‌مند دشمنان اسلام برای ایجاد نفاق و دشمنی در میان مسلمین، ازدیگر موضع‌هایی بود که مورد تاکید مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرارگرفت.

ادامه‌بخش ویژه‌برنامه «گُل‌محمدی»، معرفی شخصیت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق( ع) از سوی امام جمعه بخش اسالم و اجرای مسابقه حضوری در فضایی شاد و نشاط‌بخش بود.

برپایه این‌گزارش، اجرای سرود، خوانش‌شعر، مولودی‌خوانی و قصه‌گویی مرربیان کانون، ازدیگر برنامه‌های این مراسم محسوب‌می‌شد و درپایان از حاضران با شیرینی‌های محلی دست‌پخت مادران اسالمی پذیرایی شد.

گرامی‌داشت هفته وحدت در کانون استان گیلان

گرامی‌داشت هفته وحدت در کانون استان گیلان

ویژه‌برنامه «پیام آور مهربانی‌ها» در کانون چوکا

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چوکا هم با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره معصومین(ع) و تقویت باورهای دینی مخاطبان، میزبان دانش‌آموزان پایه پنجم دبستان عفت‌شد.

طی این ویژه‌برنامه، مربیان معرفی شخصیت حضرت‌محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) را در دستورکار قراردادند و در همین راستا به معرفی کتاب‌های مناسب با محوریت معرفی شخصیت این بزرگواران پرداختند.

قصه‌گویی با بهره‌گیری از کتابـ خوشی زودگذر» و آماده‌سازی کارت‌تبریک با عنوان پیامبر مهربانی‌ها، پایان‌بخش این ویژه‌برنامه به‌شمارمی‌رفت.

گرامی‌داشت هفته وحدت در کانون استان گیلان

گرامی‌داشت هفته وحدت در کانون استان گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =