به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه،در سومین جلسه ستاد استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی مطرح گردید؛ کرمانشاه سرزمین قصههای آیینی و ملی است .
محمد خیاطزنجانی مدیرکل کانون و رییس ستاد بیست و پنجمین جشنوارهی بینالمللی قصهگویی در استان، با تاکید بر شعار عمومیسازی قصهگویی که یکی از ارکان اساسی جشنوارهی امسال است، گفت : جشنوارهی قصهگویی بهانهای برای فرهنگسازی در حوزهی قصهگویی و نگاه اقشار مختلف جامعه به این مقوله است که از دغدغهها و سیاستهای کانون میباشد، با دبیرخانهی جشنوارهی قصهگویی در استان، کار را با دقت و ظرافت پیش میبریم و امسال به ابتکار کانون کرمانشاه از دستگاهها و مجموعههایی که میتوانند همراه جشنواره باشند دعوت نمودهایم تا با کیفیت، نظم، انضباط و انسجام بیشتر امور انجام گیرد
.
وی با اشاره به ماهیت کرمانشاه به عنوان سرزمین قصهها افزود : بر آنیم تا استان کرمانشاه را به سرزمین قصههای آیینی و قصهنویسی مذهبی تبدیل نماییم، چرا که قصه بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم، ارزشها و باورها میباشد؛ در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نیز قصهگویی از ابزار کاربردی و سرفصلهای آموزشی است و بحث علمی و تجربی قصه از کارایی ویژهای برخوردار است و با توجه به ظرفیتهای قصهگویی در استان و جایگاه منطقهای، ملی و بینالمللی و موفقیتهای استانی در این زمینه، سعی ما بر این است تا با هماهنگیهایی که با استانداری نیز صورت دادهایم بتوانیم در سال آینده میزبان جشنوارهی بینالمللی باشیم .
مدیرکل استان تصریح کرد : این گرد هم آمدن و همافزایی در فعالیتها با ادارات ذیربط به طور حتم خیرات و برکات بسیاری را در پی خواهد داشت و باید در برگزاری جلسات توجیهی و ایجاد هماهنگیهای لازم کوشا باشیم و در جلسهی شورای هماهنگی آموزش و پرورش تعیین رابطهای ادارات همسو، جهت تعامل بیشتر با یکدیگر، مصوب گردید .
برگزاری و تعریف دورههای آموزشی قصهگویی برای معلمهای مهد، آموزگاران و معلم دانشجویان، قصهدرمانی، اصول پرداخت قصه، تبیین شیوهنامهی جشنوارهی بینالمللی قصهگویی و معرفی مفاد پیرامون آن، شیوههای جذب مخاطب و ایجاد شرایطی جهت حضور حداکثری شرکت کنندگان در جشنواره، ایجاد انگیزه در مخاطبان جهت شرکت در جشنواره و داشتن تجربهی قصهگویی جهت یادگیری بیشتر، برگزاری همایشهای مختلف با محوریت قصهو قصهگویی و تعیین چارچوبهای مربوطه، تعریف محتوا و ساختار قصهها، آموزش ترویجی و تهیجی، راههای عمومی سازی، غربال توانمندیها و استعدادها در دورهها و معرفی آنها به عرصهی قصهگویی، حضور حداکثری پژوهشگران در بخش علمی و پژوهشی جشنواره، اشاره به قصهگوییهای موفق سالهای گذشته به عنوان نمونه و ... از دیگر مباحثی بود که طرح شد و در خصوص هر یک از آنها پس از ارائهی توضیحات، بررسی و کارشناسیهای لازم تبادل نظر صورت گرفت و موضوعات مربوطه به تصویب رسید .