ویژه برنامه های کانون هرمزگان در هفته ملی کودک آغاز شد

مدیرکل کانون هرمزگان گفت: همزمان با سراسر کشور و با شروع روز جهانی و هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان ویژه برنامه های فرهنگی هنری و ادبی را در طول هفته برگزار می نماید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، ۱۵ مهر همزمان با آغاز روز جهانی و هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان ویژه برنامه هایی با این مناسبت را به مدت یک هفته در مراکز سراسر استان و سطح شهر برگزار می نماید.

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان ضمن تبریک روز جهانی و هفته ملی کودک گفت: کودکان، سرمایه ارزشمند هر جامعه هستند و آینده جامعه در گرو توجه به جایگاه و پرورش صحیح آنهاست. بنابراین، حفاظت از حقوق آنان در تمامی زمینه‌های زندگی امری ضروری است.

پشتکوهی هفته ملی کودک را به عنوان فرصت و نقطه عطفی برای توجه به نیازها و خواسته‌های کودکان دانست و بیان کرد: با هدف بهبود شرایط نیاز و خواسته های کودکان در این هفته، اقداماتی انجام می‌شود تا مسائل مربوط به کودکان مورد توجه قرار گیرد و آگاهی افزایی درباره حقوق کودکان به وجود آید و توجه بیشتری به مسائل آنان معطوف شده و راهکارهایی برای حفاظت از حقوق آنان ارائه شود.

وی افزود: هفته ملی کودک فرصتی است تا جامعه به وجود و نیازهای کودکان توجه بیشتری داشته باشد و برنامه‌هایی برای مراقبت و حمایت از آنان انجام گیرد.

در همین راستا مدیرکل کانون هرمزگان ویژه برنامه های روز جهانی و هفته ملی کودک را به شرح زیر اعلام کرد: افتتاح خانه محیط زیست در مرکز علوم‌، نشست ادبی صدای پای آب، دیدار با فرزند شهید، حضور اعضای برگزیده کانون هرمزگان همراه کارشناس در برنامه سرپناه صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، نمایش فیلم توسط پیک امید کانون در روستاها، ویژه برنامه روز جهانی کودک در پارک غدیر بندرعباس، اعزام قصه گو به مراکز فرهنگی و آموزشی، اجرای برنامه در مدارس و مهدکودک ها، عضویت رایگان کودکان ونوجوانان در مراکز کانون، برنامه بخش مکاتبه ای کانون در روستای جغین رودان، اجرای رویداد بازی های رایانه ای در کانون اصلاح و تربیت بندرعباس، ارسال نامه اولی کانون برای جذب عضو مکاتبه ای در کانون اصلاح و تربیت، انجام برنامه نهال کاری در مرکز زیباشهربندرعباس، نشست با فعالین حوزه کودک و نوجوان روستاها (طرح یاسمن)، همکاری با کتابخانه امام زاده سید مظفر، برگزاری نشست آموزشی والد آگاه (آموزش ایمنی فردی به کودکان)، برگزاری انجمن شعر، برگزاری نشست تفاهم نامه با رسانه ها برای تشکیل باشگاه خبری کودک و نوجوان، تقدیر از خبرنگاران حوزه کودک و نوجوان، نشست مدیرکل کانون با اعضای فعال مراکز کانون ، اجرای برنامه یار قدیمی و دیدار با کودکان ونوجوانان شیرخوارگاه (خانه ایتام) و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی هنری و ادبی در مراکز سراسر استان.

گفتنی است، ( ۱۵ تا ۲۱ مهر ) روز جهانی و هفته ملی کودک نامگذاری شده است و در این هفته با هدف معطوف نمودن توجه جامعه به حقوق کودکان ، تقویت هماهنگی و هم سویی بین سازمان های موثر و بخش های فعال در حوزه کودکان و ایجاد فضایی شورانگیز و به یادماندنی با مشارکت کودکان در مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =