جشن «کودکانه‌، شاد» در کانون استان گیلان برگزارشد

جشن کودکانه‌، شاد در ششمین روز از هفته ملی کودک سال ۱۴۰۲ به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این آیین در ششمین روز هفته ملی کودک ( کودک، گذشته، حال، آینده) با همراهی کمیته نکوداشت هفته ملی کودک استان  در سالن  سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت برگزارشد.

این آیین که در فضایی شاد و کودکانه صورت‌گرفت، همراهی اعضای کودک کانون، کودکان کار، نوآموزان مهدهای کودک و کودکان دیروز را به‌دنبال‌داشت.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز سخنان خود در این مراسم را با تبریک هفته ملی کودک به حاضران و نکوداشت یاد کودکان مظلوم فلسطینی آغازکرد.

کودکانه‌، شاد در کانون استان گیلان برگزارشد

سیدجلیل میرعظیمی درادامه، نگاهی به امنیت و آرامش حاکم بر ایران اسلامی داشت و با ارزش‌مند توصیف‌کردن ایثار، فداکاری و جانفشانی پاسداران صیانت از مرزهای فکری و جغرافیایی این دیار تاکیدکرد: ضروری‌است برای برگزاری قرین آرامش و آسایش جشن《کودکانه، شاد》، قدردان این عزیزان باشیم.

وی ادامه سخنان خود را به تشریح اهداف و ماموریت‌های سازمانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اختصاص‌داد و با تبیین نقش این مجموعه در کشف، پرورش استعدادها و توان‌مندسازی کودکان و نوجوانان تصریح‌کرد: عضویت در کانون، ترسیم‌کننده آینده روشن آینده‌سازان ایران اسلامی است.

کودکانه‌، شاد در کانون استان گیلان برگزارشد

برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و تولید و اکران پویانمایی سینمایی بچه‌زرنگ از سوی کانون پرورش فکری، دیگر موضوع‌های محوری سخنان میرعظیمی در این آیین بود.

 وی در تبیین اهداف این حرکت‌های فرهنگی‌هنری اظهارکرد: جریان‌سازی‌های فرهنگ‌ساز، مانوس‌سازی هرچه بیش‌تر نسل کودک و نوجوان با آیین‌ها و آداب و رسوم مبتنی بر فرهنگ ایرانی‌اسلامی، تقویت باورهای دینی مخاطبان و انتقال آموزه‌های زیست‌محیطی آنان، اهدافی که در این مسیر دنبال‌می‌شود.

این مدیرفرهنگی درپایان صحبت‌های خود به رویکردهای کانون در ایجاد پیوند موثر میان کانون، کودک و خانواده‌ها پرداخت و برهمین اساس نیز از خانواده‌ها برای همراهی با این مجموعه و تلاش برای همراه‌سازی هرچه بیش‌تر فرزندان با برنامه‌های کانون پرورش فکری دعوت‌کرد.

ادامه‌بخش این مراسم که با حضور نمایندگانی از آموزش و پرورش، بهزیستی, محیط‌زیست و آموزش و پرورش استثنایی صورت‌پذیرفت، تجلیل از خانواده معظم حامد کوچک‌زاده، از شهدای والامقام مدافع حرم و قدردانی از  کبری‌ نیک‌قلب، همکارپیش‌کسوت کانون و مادربزرگ عضو این‌روزهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بود.

خوانش‌شعر توسط فاطمه‌زهرا خوش‌جهان و قصه‌گویی آنیسا پورحلم، از اعضای کودک و نوجوانان کانون گیلان، از دیگر برنامه‌های جشن《کودکانه، شاد》 به‌شمارمی‌رفت و با اجرای مسابقه حضوری، نمایش موشن‌گرافی جشنواره قصه‌گویی همراه‌شد.

کودکانه‌، شاد در کانون استان گیلان برگزارشد

کودکانه‌، شاد در کانون استان گیلان برگزارشد

 این ویژه‌برنامه که روز پنج‌شنبه، ۲۰ مهر ۱۴۰۲ در رشت صورت‌پذیرفت، با پخش تیزر پویانمایی سینمایی بچه‌زرنگ و هم‌خوانی سرود کانون‌ ادامه یافت و با بازدیدمسئولان از نمایشگاه دست‌آوردهای مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نگارخانه آفرینش این مجموعه به نقطه پایانی رسید.

کودکانه‌، شاد در کانون استان گیلان برگزارشد

کودکانه‌، شاد در کانون استان گیلان برگزارشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =