کد خبر: 331692
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش پایانی)

در بخش چهارم و پایانی گزارش برنامه‌های هفته ملی کودک در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مرور برنامه‌های ۸ استان دیگر می‌پردازیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برهمین اساس در این گزارش برنامه‌هایی از استان‌های گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد را مرور می‌کنیم.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش پایانی)

برگزاری کارگاه عروسک‌سازی در کانون گلستان

در روز ملی کودک مربیان مرکز دلند استان گلستان میزبان کودکان و دانش‌آموزان مهد و پیش‌دبستانی ترنم دلند بودند.

در این روز که با شعار کودکی، زندگی، سلامت، رشد همراه بود برنامه «غذای سالم، کودک سالم» برگزار شد و خانواده‌ها بچه‌های خود را با غذاها و لقمه‌های سالم و مغذی روانه مرکز کردند.

همچنین در این برنامه کارشناسان تغذیه مرکز جامع سلامت شهر دلند با حضور در بین کودکان درباره تاثیر غذای سالم بر رشد فکری و جسمی صحبت کردند و یادآور شدند که خوراکی‌هایی با شیرین کننده‌های مصنوعی تاثیر مخربی بر رشدشان دارد.

قصه‌گویی، شعرخوانی، بازی و سرگرمی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این روز بود.

همچنین مرکز فرهنگی‌هنری کانون آق‌قلا با برپایی کارگاه‌های متنوع فرهنگی‌، هنری، ادبی و علمی به مناسبت هفته ملی کودک میزبان دانش‌آموزان مدارس این شهرستان شد. برپایی کارگاه‌ها و غرفه‌های مختلفی از جمله نقاشی، بازی و سرگرمی، کاردستی، خوش‌نویسی، معرفی کتاب، علمی و پژوهشی و آشنایی با حقوق کودکان از جمله این برنامه‌ها بود.

کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه که با مشارکت نهادها و اداره‌های شهرستان آق‌قلا برپا شده حضور یافته و با انجام فعالیت‌های کارگاهی لحظه‌های شیرینی را تجربه کردند.

ویژه‌برنامه‌ی هفته ملی کودک در مدرسه شهید تندگویان محله اسلام‌آباد گنبدکاووس نیز با حضور مربیان مراکز فرهنگی هنری شماره یک و دو گنبدکاووس و با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی، هنری و ادبی برگزار شد.

اجرای قصه‌گویی، کاردستی، بازی و مسابقه، شعرخوانی و اهدای جوایز از جمله برنامه‌های برگزار شده در این روز شاد بود.

کانون گلستان مراسم قصه‌گویی در سرای سالمندان بزرگمهر گرگان را هم با همکاری علوم پزشکی این استان برگزار کرد. این برنامه در سرای سالمندان بزرگمهر با حضور جمعی از بانوان سالمند به‌همراه کودکان، نوجوانان و والدین برگزار شد.

هدف از برگزاری این برنامه توجه ویژه به این قشر از جامعه و همچنین لزوم انتقال تجربه به نسل جدید بود و فعالیت‌هایی مانند شعرخوانی کودکان، اجرای موسیقی و قصه‌گویی صورت گرفت.

در برنامه‌ای دیگر به مناسبت هفته ملی کودک کارگاه یک روزه عروسک‌سازی برای دختران و مادران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراوه تپه برگزار شد.

در این کارگاه ملزومات ساخت عروسک پارچه، نمد و کاموا به هر یک از دختران و مادران داده شد و طی آموزشی که ازسوی مربی کانون پرورش فکری برای حاضران داده شد؛ دختران و مادران با کمک همدیگر عروسک‌های آویز به صورت خلاقانه خلق کردند.

هدف از برگزاری این کارگاه مهارت‌ورزی، تقویت کارگروهی و کارآفرینی بود.

کانون استان گلستان همچنین جشن بزرگ روز جهانی کودک را با حضور بیش از ۴هزار کودک، نوجوان و خانواده‌های گرگانی در ورزشگاه آزادی این شهرستان، با حضور عموهای فیتیله‌ای ‌برگزار کرد.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش پایانی)

برگزاری کارگاه آموزشی «کودک، صلح و امنیت» در کانون گیلان

در استان گیلان کارگاه آموزشی «کودک، صلح و امنیت» با مشارکت مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره مرزبانی شهرستان بندرانزلی برگزار شد.

این کارگاه آموزشی هم‌زمان با هفته ملی کودک و فراجا صورت ‌گرفت و طی آن ۳۰ عضو دانش‌آموز مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون بندر انزلی، بیش‌ از پیش با نقش و اهمیت مرزبانی در تامین امنیت کشور آشنا شدند.

طی این کارگاه آموزشی که در نخستین روز از هفته ملی کودک سال ۱۴۰۲ و با شعار «کودک، صلح، امنیت و محیط‌ زیست» برگزار شد، سیدرضوان شرفی‌نژاد، کارشناس آموزش همگانی فرماندهی مرزبانی شهرستان انزلی به ارایه مطالبی در خصوص چگونگی نقش‌آفرینی مرزبانان ایران اسلامی در صیانت از مرزهای کشور پرداخت.

اجرای قصه‌گویی و معرفی کتاب از سوی مربیان مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انزلی و تصویرسازی کودکان با بهره‌گیری از مباحث طرح ‌شده، دیگر برنامه‌های این کارگاه آموزشی به‌شمار می‌رفت و در پایان از خالقان آثار برگزیده با اهدای جایزه قدردانی ‌شد.

همچنین «فومن شهر دوستدار کتاب» عنوان ویژه‌برنامه‌ای بود که در برای بسط و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و در تلاش برای معرفی دیار آیت‌الله بهجت فومنی به‌عنوان پایتخت کتاب ایران صورت‌گرفت.

طی این ویژه‌برنامه که هم‌زمان با هفته ملی کودک و با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت‌پ ذیرفت، بیش از ۷۰ کودک علاقه‌مند حضور داشتند.

اجرای فعالیت‌های نشاط‌بخش و کتاب‌محور، از جمله برنامه‌های «فومن، شهر دوستدارکتاب» بود و اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان فومن به شاهنامه‌خوانی، معرفی کتاب و قصه‌گویی پرداختند و در پایان، همراه با بتول‌ آقاجانی، مربی‌مسئول این مجموعه فرهنگی با لوح سپاس و بسته‌های فرهنگی اهدایی مسئولان تجلیل ‌شدند.

انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز نشست تخصصی «نقش قصه در رشد کودکان و نوجوانان» را ویژه دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان برگزارکرد.

این نشست هم‌زمان با هفته ملی کودک سال ۱۴۰۲ و در راستای برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و برگزار شد.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش پایانی)

ویژه‌برنامه‌های مرکز فراگیر در کانون لرستان

همزمان با ۱۶ مهر و دومین روز از هفته ملی کودک، مربیان مرکز شماره ۴ خرم آباد و مرکز فراگیر به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک در مدرسه استثنایی تربیت حضور یافتند و برنامه‌های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه اجرا کردند.

در این جشن مربیان مرکز به قصه‌گویی پرداختند و در ادامه با طرح سوال‌هایی از بچه‌ها مسابقه پرسش و پاسخ انجام دادند.

در ادامه قصه‌گویی، چیستان، شعرخوانی، معرفی هفته ملی کودک و اجرای مسابقه با استقبال خوب بچه‌های دارای نیازهای خاص اجرا شد.

همچنین همزمان با سومین روز از هفته ملی کودک برنامه‌های مختلفی با حضور کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سراسر استان لرستان برگزار شد. برهمین اساس مرکز شماره ۲ خرم‌آباد میزبان دانش‌آموزان بود و در این برنامه کارگاه نقاشی، کارگاه سفال، ایستگاه ادبی، معرفی کتاب و... را برگزار شد.

مربیان مرکز شماره ۵ این شهرستان نیز با حضور در مدارس برنامه‌هایی مانند معرفی کانون و عضویت رایگان، صبحانه سلامت، قصه‌گویی، بازی و سرگرمی، معرفی ایام و وقایع و... را برگزار کردند.

مرکز علوم و نجوم کانون استان هم میزبان دانش‌آموزان مدرسه دخترانه خلبان شهید چاغروند خرم‌آباد بود و برنامه‌های مختلف نجومی همراه با جلسه پرسش و پاسخ و آسمان را در گنبد این مجموعه رصد کردند.

در کوهدشت دانش‌آموزان میهمان این مرکز بودند و مربیان برنامه‌های مختلفی از جمله، معرفی کانون و فعالیت‌ها، قصه‌گویی، کارگاه سفالگری و نقاشی، پذیرایی و... داشتند.

همچنین در مرکز نورآباد با حضور دانش‌آموزان مراسم جشنی در مرکز کانون برگزار شد و برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی، ایستگاه سفالگری، کارگاه آموزشی با همکاری مرکز بهداشت شهرستان با شعار «کودک، زندگی، سلامت رشد» و... اجرا شد.

در مرکز شمار یک الیگودرز هم ویژه‌برنامه جشن کودک برگزار شد و دراین مراسم قصه‌گویی، نمایش عروسکی، نمایش فیلم، امانت کتاب، شعرخوانی به زبان انگلیسی و فارسی، سرود، بازی و شادی به اجرا درآمد.

مرکز یک بروجرد نیز میزبان کودکان و نوجوانان این شهرستان بود و در این برنامه نمایش شاد «باغ آرزوها»، معرفی کانون، معرفی ایام، قصه‌گویی با حضور تعداد زیادی از دانش‌آموزان در سه نوبت به تفکیک برگزار شد.

در ادامه مرکز فرهنگی هنری کانون اشترینان میهمان دانش‌آموزان این شهرستان بود و برنامه‌های مختلفی را به اجرا درآورد که می‌توان به عضویت رایگان، کارگاه نقاشی، معرفی کتاب، نمایشگاه نقاشی و... اشاره کرد.

همچنین در هفته ملی کودک برنامه‌های مختلفی از سوی کتابخانه‌های سیار کانون لرستان در روستاها و مناطق کم‌برخوردار برگزار شد.

همزمان با پنجمین روز از هفته ملی کودک مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان و فرماندار شهرستان الشتر نیز با خانواده شهدای کودک دیدار کردند.

برهمین اساس میلاد شرفی فرماندار و نظری رییس بنیاد شهید، محمدجواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان و هیئت همراه در منزل شهیدان حمزه امیری و حانیه ندری از شهدای گرانقدر کودک شهرستان الشتر حضور یافته و ضمن تجلیل از خانواده شهدا، نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش پایانی)

گشایش آسمان نمای ثابت نجوم در کانون مازندارن

در دومین روز هفته ملی کودک که مصادف با روز جهانی کودک نام‌گذاری شده بود؛ جشنی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی و بازی و سرگرمی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

در این برنامه، بیانیه روز جهانی کودک ازسوی یکی از اعضای کانون خوانش شد. برگزاری مسابقه و اهدای جوایز، پخش انیمیشن «بچه زرنگ»، قصه‌گویی زبان اشاره از جمله برنامه‌های این روز بود.

همچنین هم‌زمان با هفته ملی کودک، نمایشگاه تخصصی فرزندان، نشاط، آینده با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل کانون پرورش فکری، سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری و سایر مسئولان استانی و شهری با همکاری این اداره‌کل، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و سایر دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان استان مازندران در مجموعه نمایشگاهی نیاوران ساری گشایش یافت.

در حاشیه این نمایشگاه معاون استاندار و مدیرکل کانون از دو کتاب: «فرهنگ جشن‌ها و بازی‌ها در غرب مازندران» و «روان‌شناسی بازی»، نوشته سعید عشوریان مربی کانون پرورش فکری مازندران و همچین نشریه فرهنگی، هنری و ادبی نوچ رونمایی کردند.

نمایشگاه هفته ملی کودک مازندران با غرفه‌های: بازی‌های بومی محلی، نجوم، کتاب‌خوانی، نمایش عروسکی، کاردستی، سفال‌گری، نمایشگاه آثار هنری و دستاوردهای مربیان و اعضای کانون و غرفه کانون زبان استان در مجموعه نمایشگاهی نیاوران ساری آماده ارایه خدمات خدمات به کودکان، نوجوانان و خانوادها است.

علاوه براین هم‌زمان با هفته ملی کودک و روز ملی روستا و عشایر، مصطفی نجفی‌عمران و میلاد صادقی مربیان سیار روستایی شهرستان‌های سوادکوه و خانمیرزا به اتفاق اعضا به صورت مجازی به گفتگو نشستند.

در این برنامه فعالیت‌های متنوعی از جمله معرفی روستاهایی که اعضای کتابخانه‌ی سیار در آن جا زندگی می‌کنند، شعرخوانی به زبان محلی، قصه‌گویی، معرفی صنایع دستی بومی، آداب و رسوم، نوع پوشش و غذاهای محلی انجام گرفت.

بحث و گفت‌وگو در مورد جاذبه‌ی روستاها و تفاوت زندگی روستایی با زندگی شهری، آشنایی با زبان مناطق یکدیگر از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این ارتباط برخط بود.

در چهارمین روز از هفته ملی کودک نیز از سوی ستاد گرامی‌داشت هفته ملی کودک، از کودکان بخش کودک، بیمارستان بوعلی سینا ساری عیادت شد.

در این برنامه مربیان کانون مازندران با اجرای نمایش عروسکی و ساخت کاردستی لحظات شاد و جذابی برای کودکان بیمار این بخش رقم زدند و از سوی مدیرکل کانون و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان هدایای به بیماران این بخش اهدا شد.

در پنجمین روز هفته ملی کودک هم آسمان‌نمای ثابت نجوم کانون پرورش فکری نوشهر با حضور مسئولان استان و شهری گشایش یافت.

در این برنامه دانش‌آموزان، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، رؤسای اداره‌های: فرهنگ و ارشاد، بهزیستی، محیط زیست، اداره کار و امور اجتماعی، کمیته امداد و نمایندگان شهرداری، هلال احمر، کتابخانه‌های عمومی و دیگر سازمان‌ها حضور داشتند.

آسمان‌نمای ثابت نجوم کانون نوشهر در راستای توسعه عدالت فرهنگی در این شهرستان به منظور توسعه فرهنگی و علمی ویژه کودکان، نوجوانان و علاقه‌مندان به نجوم در غرب استان مازندران تاسیس شد.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش پایانی)

گردهمایی کودکان در کانون مرکزی

همزمان با اولین روز از هفته ملی کودک، زنگ آغاز هفته ملی کودک در دبستان شهید محمدعلی عبدی روستای رباط میل استان مرکزی به صدا درآمد.

همزمان با زنگ هفته ملی با اجرای پیک امید از سوی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در سراسر استان در دبستان شهید محمدعلی عبدی روستای رباط میل شهرستان اراک نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و علمی از جمله: قصه‌گویی، اجرای نمایش عروسکی، برپایی آسمان‌نمای بادی و فعالیت نجوم، اجرای بازی و سرگرمی، نقاشی و فعالیت ادبی از سوی مربیان کانون اجرا شد.

همچنین به مناسبت هفته ملی کودک و هفته نیروی انتظامی کودکان در روز یک‌شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ همزمان با روز جهانی کودک، از بخش‌های مختلف فرودگاه استان بازدید کردند و کارشناسان فرودگاه توضیح‌های مربوط به هر قسمت را ارائه دادند و ضمن بازدید از محیط فرودگاهی توسط پلیس فرودگاه با وظایف آنها در فرودگاه آشنا شدند.

همزمان با روز جهانی کودک نیز در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی گردهمایی بیش از ۷۰۰ کودک با حضور فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی، بهنام نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، محمدامین باقری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، عباس خسروانی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اراک و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش پایانی)

برپایی نمایشگاه «نقش خورشید» در کانون هرمزگان

در استان هرمزگان با مشارکت مادران و کودکان و به همت کانون پرورش فکری و با حمایت فرماندار به مناسبت هفته ملی کودک نمایشگاه «نقش خورشید» با هدف تاکید بر خانواده و با محوریت قرار دادن فرزندان و مادران با همراهی پدران برگزار شد.

در این نمایشگاه ۵۹۷ اثر صنایع دستی، لباس‌های بلوچی، سفال، نقاشی، کاردستی، مجسمه‌سازی، چرم، بافتنی، پشتی، مهره‌دوزی، گلدوزی، گلیم تابلوهای گل کریستالی، عروسک، زیورآلات، رومیزی، گلدان‌های نقطه کوب و حصیربافی ازسوی مادران و فرزندان به معرض نمایش گذاشته شد.

همچنین در هفته ملی کودک نشست تربیتی آموزش ایمنی فردی به کودکان از سلسله نشست‌های خانواده آگاه و با رویکرد نکته‌های کلیدی در تربیت جنسی فرزندان در مرکز شماره یک بندرعباس برگزار شد.

این نشست با همت واحد آموزش و پژوهش کانون و با حضور زهرا اولیا ثانی کارشناس و مشاور خانواده مرکز مشاوره آرامش نیروی انتظامی و ۵۰ نفر از والدین در مرکز شماره یک بندرعباس برگزار شد.

مربیان کانون پرورش فکری بستک نیز به همراه جمعی از اعضا به دیدار محمد جلالی فرماندار شهرستان بستک رفتند. در این دیدار که در محل فرمانداری شهرستان بستک برگزار شد ۱۶ نفر از کودکان فعال و کتابخوان مرکز حضور داشتند.

خوانش بیانیه هفته ملی کودک ازسوی یکی از اعضا از دیگر برنامه‌های این دیدار بود.

همچنین اعضای کانون پرورش فکری مرکز بستک با دوچرخه‌سواری کاروان شادی راه انداختند. در این شادپیمایی کودکان با سر دادن شعار «روز جهانی کودک مبارک» و «کودکی بهتر، زندگی بهتر» به همراه پخش آهنگ‌های شاد و کودکانه یک روز زیبا و بانشاط را تجربه کردند.

در ادامه برنامه‌های هفته ملی کودک مربیان کانون پرورش فکری ویژه برنامه‌های شاد فرهنگی را در مدارس و کودکستان‌ها اجرا کردند.

برهمین اساس کانون فرهنگی هنری مرکز فین با مشارکت آموزش و پرورش شهر فین به اجرای مسابقه، استعدادیابی و نورافشانی پرداخت. همچنین مربیان مرکز همراه با عروسک دست‌ساز خود با حضور در مدرسه پسرانه بلال و مهد و پیش دبستانی حدیث و آموزشگاه دخترانه مولوی به قصه‌گویی، بازی و سرگرمی با کودکان پرداختند.

کانون فرهنگی هنری مرکز ابوموسی هم همزمان با روز جهانی کودک ویژه‌برنامه‌ای با حضور ۹۰ نفر از کودکان کودکستان روشنا و پیش‌دبستانی یاس در سالن سینما کودک ابوموسی برگزار کرد.

قصه‌گویی، پخش انیمیشن، مسابقه و اجرای سرود از جمله فعالیت‌های انجام شده در این ویژه‌برنامه بود.

علاوه براین کانون فرهنگی هنری مرکز هرمز روز یک‌شنبه ۱۶ مهر جنگ شادی در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره هرمز برای کودکان پیش‌دبستانی برگزار کرد.

نمایش عروسکی، شعرخوانی، نمایش فیلم و اهدا هدیه از جمله برنامه‌های اجرا شده در این ویژه‌برنامه بود. همچنین برنامه‌ای در مدرسه پروین اعتصامی ازسوی کانون پرورش فکری در صبحگاه مدرسه با حضور حدود ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان برگزار شد.

جشن هفته ملی کودک در دو سانس با حضور ۱۰۰ نفر از دختران دانش‌آموزان مدرسه شکوفه‌های ایران هم در مرکز شماره ۴ بندرعباس برگزار شد.

معرفی کتاب و قصه‌گویی مربیان، برنامه‌هایی بود که برای کودکان اجرا شد و در پایان، مهمانان کودک کانون، با عروسک زرافه شخصیت پوستر هفته ملی کودک عکس یادگاری و هنگام خروج از سالن کتاب هدیه گرفتند.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش پایانی)

گشایش سالن ورزشی و مرکز تئاتر در کانون همدان

در استان همدان اولین سالن ورزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با نام شهدای نوجوان با حضور مهدی اخوان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، مدیرکل کانون پرورش فکری، حمزه خانجانی رئیس هیأت تکواندو شهرستان همدان و پیشکسوتان رشته تکواندو و کاراته و کارشناسان اداره کل گشایش یافت.

همچنین دومین روز از هفته ملی کودک در مراکز همدان با شور و نشاط و با شعار «کودک، سلامت و رشد» با به صدا درآمدن زنگ همبستگی و پرواز بادبادک‌ها برگزار شد.

برهمین اساس جشن غنچه‌ها در سراسر مدارس ابتدایی همدان در روز جهانی کودک برگزار شد. در این روز کودکان دبستان بهشتی بادکنک‌های رنگی به همراه داشتند و عمو حمید برای بچه‌ها نمایش اجرا کرد.

در مجتمع شهید مدنی هم ۳۵ نفر از دانش‌آموزان پایه دوم مدرسه عصمت حاضر شدند و در کلاس شعرخوانی «اون چیه که، اون کیه که؟» شرکت کردند. در پایان آموزش ساخت فرفره به دانش‌آموزان داده شد و بچه‌ها با دست پر از مجتمع رفتند.

مربی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شهرجوکار نیز در مدرسه شهید رنگنه جوکار حاضر شد و ضمن تبریک این روز به دانش‌آموزان با اهدای فرفره‌های رنگی و کتاب به کودکان پیش‌دبستانی و شعرخوانی ازسوی یکی از اعضای کانون آنها را به کلاس بدرقه کرد.

همچنین مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ ملایر میزبان کودکان روستایی بود. این کودکان از اعضا کتابخانه پستی ملایر بودند. در این روز قصه‌گویی، شعرخوانی، سفالگری، نمایش فیلم‌ و نقاشی اجرا شد.

در برنامه‌ای دیگر اولین مرکز تخصصی تئاتر کودکان و نوجوانان کشور در مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری همدان گشایش یافت.

ابتدای مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن، سرود ملی و یک نقالی آغاز شد. سپس مدیرکل به همراه میهمانان مراسم از آرشیو این مرکز تئاتر بازدید کردند. در این آرشیو تمامی وسایل نمایشی، لباس‌ها و عروسک‌های نمایشی که سال‌ها در این مرکز برای کارهای نمایشی مورد استفاده بوده نگهداری می‌شود.

همزمان با افتتاح دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در محل نمایشگاه بین‌المللی همدان نیز کانون پرورش فکری به عنوان تخصصی‌ترین مرکز کودک و نوجوان در این نمایشگاه غرفه فرهنگی، هنری و ادبی خود را برپا کرد.

غرفه کانون پرورش فکری در نوبت صبح همه روزه نشست‌های ادبی با حضور نویسندگان و شاعران حوزه کودک برگزار کرده است. همچنین در نوبت بعد از ظهر کارگاه آموزش تصویرگری و خوش‌نویسی از کتاب‌های دفاع مقدس ازسوی مربیان متخصص در این دو رشته هنری برای کودکان و نوجوانان برگزار شده است.

در پنجمین روز از هفته ملی کودک هم «موزه کانون» در مدرسه ریحانه‌النبی همدان گشایش یافت. هدف از راه‌اندازی این موزه نگهداری و حفظ پیشینه یک نهاد فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی است. این موزه یک مکان فرهنگی مهم برای دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان به موزه خواهد بود.

هفته ملی کودک در مراکز کانون (بخش پایانی)

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کانون یزد

در استان یزد نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی دستگاه‌ها در راستای هفته ملی کودک با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد برگزار شد.

همچنین مرکز فرهنگی، هنری شماره یک کانون پرورش فکری ابرکوه ویژه‌برنامه «کام شیرین» را با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با انواع دسرهای شیرین و محلی از نوع حلوا به مناسبت هفته ملی کودک برگزار کرد.

در حاشیه این مراسم ضمن اجرای مسابقه‌های متنوع، اعضا از نمایشگاه آثار هنری، ادبی، فرهنگی تابستان بازدید کردند.

مجتمع فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری یزد نیز در راستای مراکز الگوی تربیتی و با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی کرد.

این کارگاه مردم نهاد با حضور عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) یزد و جمعی از خانواده‌ها در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری با موضوع «عواطف و احساسات کودکانه، صادقانه یا خام؟» برگزار شد.

در برنامه‌ای دیگر ویژه‌برنامه شادمانه‌های پسرانه به همت کانون پرورش فکری مرکز شماره یک ابرکوه با همکاری اداره ورزش و جوانان با حضور ۲۵ نفر از اعضای پسر در سالن سرپوشیده فجر استادیوم شهید پوراکبری برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه اعضا با ورزش و بازی‌های نشاط‌آوری از جمله، دال پلان، طناب‌کشی، بدمینتون، دارت، هفت‌سنگ، فریزبی، تمرین با نردبان چابکی و... روزی پر از شادی را زیر نظر مریم امیدسالاری کارشناس تربیت بدنی تجربه کردند.

مجتمع فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری یزد در راستای مراکز الگوی تربیتی و با همکاری فاطمه پیغمبری نیز با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی کرد.

این کارگاه مردم‌نهاد با حضور فاطمه پیغمبری مدرس دوره و جمعی از خانواده‌ها در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری با موضوع «سلامت جنسی کودک» برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =