هفته ملی کودک در مرکز ۳مشگین شهر گرامی داشته شد

به همت مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی ۳ کانون مشگین‌شهر، برنامه‌ها و فعالیت‌های گرامیداشت هفته ملی کودک اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک، برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی با حضور اعضا، دانش آموزان، معلمان و مربیان در مرکز شماره‌ی ۳ کانون مشگین‌شهر اجرا شد.

هفته ملی کودک در مرکز ۳مشگین شهر گرامی داشته شد

ماسک حیوانات و اجرای نمایش‌های خلاق

با آغاز هفته ملی کودک، جشنی با عنوان «آپارات کودک» در سالن سینمای مرکز شماره‌ی ۳ کانون مشگین‌شهر که لیلا مستعلی‌زاده، مربی مسئول مرکز با تبریک این مناسبت، شادی و نشاط را حق کودکان دانسته و از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برای اعضای مرکز در طول هفته خبر داد.

در این برنامه اعضا شعر «کودکان سرزمینم» را به‌صورت دسته‌جمعی شعرخوانی کرده و در ادامه هرکدام از اعضا بهترین خاطرات دوران کودکی خود را برای حاضران نقل کردند که قرار شد با نگارش این خاطرات در برنامه‌های آتی مرکز فعالیت کتاب سازی انجام شود.

ویژه‌برنامه «آپارات کودکی» از دیگر بخش‌های خلاق این برنامه بود که با توضیحات مربیان مرکز و با استفاده از ماسک‌های حیوانات جنگل، اجرای نمایش‌های خلاق توسط اعضا شروع‌شده و بقیه اعضا نیز به تماشای این نمایش خلاق اعضا پرداختند. در این برنامه اعضا به چندین گروه تقسیم‌شده بودند و نمایش‌های متفاوت و متنوعی را با ماسک حیوانات اجرا کردند.

همچنین در ادامه با  قصه‌گویی یکی از اعضا،  چند عضو با ماسک‌های حیوانات در قالب شخصیت‌های موجود در قصه به ایفای نقش پرداختند.

هفته ملی کودک در مرکز ۳مشگین شهر گرامی داشته شد

هفته ملی کودک و آغاز طرح کانون مدرسه

در دومین روز از هفته ملی کودک که آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در مرکز شماره‌ی ۳ مشگین‌شهر بود، مربیان مرکز با حضور در مدارس ابتدایی و اجرای فعالیت در کلاس‌های درسی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون برای معلمان و دانش آموزان سخن گفته و از آن‌ها برای استفاده از خدمات کانون دعوت به عضویت در این مرکز کردند.

همچنین مربیان با ویژه‌برنامه «خاطرات شاد من» از قصه‌گویی ۹۰ثانیه‌ای برای اعضا صحبت کرده و به نحوه شرکت در جشنواره قصه‌گویی و موضوعات جشنواره اشاره‌کرده و برای اعضا قصه ۹۰ثانیه‌ای خود را اجرا کردند.

همچنین روزهای ۱۷ و۱۸ مهرماه نیز دانش آموزان پایه سوم ابتدایی و چهارم از مدرسه نهضت به همراه معلم و مربی خود در کانون حاضرشده و از نزدیک با فضای کانون فعالیت‌های آن آشنا شدند. تعدادی از حاضران که در تابستان جز اعضای فعال وکتابخوان مرکز بودند برای اعضا و دانش آموزان فعالیت‌های خود را توضیح داده و در ادامه مربیان مرکز به تشریح فعالیت‌های کانون پرداختند.

قصه‌گویی، خاطره گویی مربیان، شعرخوانی و نمایشنامه خوانی اعضا از دیگر بخش‌های برنامه بود.

هفته ملی کودک در مرکز ۳مشگین شهر گرامی داشته شد

جشن هفته ملی کودک با ساخت فرفره

هم‌زمان با هفته ملی کودک کارگاه کاردستی با عنوان «فرفره‌های کودکی» با حضور اعضا و دانش آموزان طرح کانون مدرسه در مرکز شماره ۳مشگین‌شهر برگزار شد.

به همین مناسبت ابتدای برنامه، مربی مسئول مرکز ضمن تبریک هفته ملی کودک به اعضا و دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی  مدرسه نهضت از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون  و نحوه عضویت، تمدید و امانت کتاب صحبت کردند.

در ادامه کارگاه ساخت فرفره‌های رنگی با مشارکت مربیان مرکز و اعضا برگزار شد که در این کارگاه اعضا ضمن آشنایی با مفاهیم ریاضی با استفاده از ملزوماتی که در اختیار گرفتند ، فرفره‌های خود را ساخته و سپس آرزوهای خود را نوشته و پشت این فرفره‌ها چسباندند که در پایان با در دست گرفتن کاردستی‌های خود  شعار « کودکی بهتر، زندگی بهتر» را سر دادند.

گفتنی است ، نمایشگاهی از آثار فرهنگی هنری اعضا نیز در مرکز دایر شده است که این نمایشگاه به مدت یک هفته جهت بازدید عموم برپا خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =