آیین تجلیل از اعضای موفق مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

در گرامیداشت هفته ملی کودک و با برگزاری ویژه‌برنامه «آفرین نامه»، از اعضای موفق مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در نیمسال اول سال ۱۴۰۲، با حضور جمعی از مدیران کل و مسئولان استانی تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در مراسمی که عصر روز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه سال ۱۴۰۲ در سالن جعفر ابراهیمی (شاهد) اداره کل کانون استان اردبیل برگزار شد، از اعضای موفق و مربیان فعال مراکز کانون استان در فراخوان‌ها، جشنواره‌ها، ویژه‌برنامه‌ها و نمایشگاه‎های برگزارشده در نیمه‌ی اول سال ۱۴۰۲، تجلیل به عمل آمد.

ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان در این آیین گفت: کودکان امروز، آینده‌سازان فردای کشور هستند و توجه به نیازها و حقوق کودکان درواقع سرمایه‌گذاری برای آینده جامعه است.

آیین تجلیل از اعضای موفق مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

وی بابیان اینکه دوران کودکی به‌عنوان سال‌های شکل‌گیری خصوصیات و شخصیت افراد بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: کودکان برای اینکه درست تربیت شوند باید به نیازهای آن‌ها توجه شود و فرصت بچگی کردن برایشان فراهم شود.

این مسئول فرهنگی توانایی‏ها و استعدادهای کودکان در جریان تربیت را مورد تأکید قرار داده و تصریح کرد: فرزندان ما از استعدادها و قابلیت‌های مختلفی بهره‌مند هستند که بدون توجه به این مسائل، رشد و پرورش در مسیر درست محقق نخواهد شد.

ملک‌زاده فرد اجرای فعالیت‌های متنوع کانون و برگزاری کارگاه‌های تخصصی را زمینه‌ساز بروز استعدادهای کودکان و نوجوانان عنوان کرده و بیان داشت: با حضور اعضا در کارگاه‌های کانون پرورش فکری طی سالیان متمادی شاهد موفقیت آن‌ها در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی بودیم و علاوه بر اخذ نشان‌های مختلف از جشنواره‌ها و فراخوان‌های ملی و بین‌المللی، کسب مهارت‌های کاربردی توسط اعضا نیز از نتایج شرکت در فعالیت‌های کانون بوده است.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان نیز با ارائه گزارشی از اجرای رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری در کانون استان گفت: در نیمه نخست امسال ۵ برنامه برای اجرا در سطح استان برنامه‌ریزی شد که با مشارکت خوب اعضا شاهد تولید اثر و محتوای با موضوعات مختلف بودیم.

آیین تجلیل از اعضای موفق مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

علومی برگزاری مسابقه کالای سرزمین من با نگاهی به ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات ملی را از مهم‌ترین برنامه‌های اجراشده ذکر کرده و گفت: در این فراخوان ۸۰ اثر تولید شد که از این میان ۴ اثر ادبی و ۱۱ اثر هنری به‌عنوان برگزیده در این فراخوان معرفی شد.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه آوای نقوش و کتیبه‌ها برگرفته از معماری بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مسابقه عکاسی با موضوع کودکان در همایش شیرخوارگان حسینی و مهرواره صد کتاب، صد نگاه باهدف ترویج فرهنگ مطالعه و ترغیب اعضا به کتاب‌خوانی از برنامه‌های مهم استان در شش‌ماهه اول سال بود که با استقبال خوب مخاطبان هم در بخش اعضا و هم در بخش مربیان مواجه شد.

معاون فرهنگی کانون با اشاره به برگزاری فراخوان سجاده‌های نور در بهار سال جاری گفت: در این فراخوان که با موضوع نیایش و عبادت برگزار شد، از مجموع ۱۳۱ اثر در بخش‌های عکاسی، عکس نگار و معرفی کتاب، پس از داوری صاحبان ۱۸ اثر حائز رتبه‌های برتر شدند.

قصه‌گویی، پخش کلیپ و نماهنگ از برنامه‌های اجراشده در این مراسم بود.

آیین تجلیل از اعضای موفق مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

شایان‌ذکر است در پایان مراسم با اهدای جوایزی از اعضای موفق، برگزیدگان فراخوان‌ها و جشنواره‌های مختلف استانی به همراه مربیان تلاش‌گر مراکز کانون تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =