کد خبر: 331796
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
بازدید 137
رونق جشنواره قصه‌گویی با حضور دانش‌آموختگان مدرسه علمیه

نشست هم‌اندیشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مدرسه علمیه فاطمیه شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، اکبر خدادادی سرپرست، معاون فرهنگی و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با محمدی مدیر و عرب‌نژاد معاون فرهنگی مدرسه علمیه «فاطمیه» شهر کرمان دیدار و برای مشارکت بیشتر و همچنین معرفی جشنواره قصه‌گویی ۲۲ مهر ۱۴۰۲ گفتگو کردند.

بنابر این خبر، اکبر خدادادی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان بیان کرد: توجه به رسانه مهم قصه هم در قرآن کریم توصیه شده است و هم در جای جای سلوک ائمه قابل مشاهده است. همراهی و راهنمایی عالمان دینی به تولید قصه‌هایی با غنای بیشتر می‌انجامد و در این زمینه کانون‌ آمادگی این را دارد که با آموزش فرم به طلاب زمینه بهره‌گیری از محتوا را برای خود هموار سازد.

وی همراهی حوزه با کانون را یک فرصت خواند و گفت: این رخداد فرهنگی باعث تقویت پایه‌های معرفتی خواهد شد و توجه به منبع لایزال الهی راهگشا و راهنمای همگان خواهد بود.

خدادادی با اشاره به اهمیت موضوع، علامه مطهری را به عنوان شاهد مثال یک عالم دینی زمان‌شناس که به آموزش کودکان و نوجوانان توجه ویژه داشته است معرفی کرد و افزود: وی با تدوین داستان راستان نشان داد که کار فرهنگی اساسی از توجه به کودکان و نوجوانان غافل نیست.

این در حالی است که، محمدی مدیر مدرسه علمیه «فاطمیه» با اشاره به دوره‌های تربیت مربی برای ورود طلبه‌ها به مدارس گفت: در تلاش هستیم با مشارکت گروه مهدویت گروه کودک حوزه را راه‌اندازی کنیم و در سال گذشته با مشارکت حوزه هنری استان آموزش داستان‌نویسی را برای طلبه‌های مدرسه‌ داشتیم. همچنین با ارتباط با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دوره‌های گویندگی، مقاله‌نویسی و تاریخ شفاهی برگزار شده است.

در ادامه این نشست پیشنهادهایی برای برگزاری دوره‌های آموزش قصه‌گویی با تدریس مربیان متخصص کانون پرورش فکری برای طلبه‌ها و همچنین استفاده از کانال شاد کانون و محتوای آن مطرح شد.

همچنین، با معرفی بخش‌ها و محورهای مختلف بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از جمله قصه‌های قرآنی، استفاده از توانایی طلبه‌ها در تسلط به محتوای این قصه‌ها و فن بیان قوی از آن‌ها برای شرکت در این بخش دعوت شد.

پیشنهاد برگزاری نشست‌های نقد و گفتگوی مشترک کتاب و فیلم برای کودکان و نوجوانان مورد دیگری بود که در موردش صحبت شد.

رونق جشنواره قصه‌گویی با حضور دانش‌آموختگان مدرسه علمیه

رونق جشنواره قصه‌گویی با حضور دانش‌آموختگان مدرسه علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =