کد خبر: 332015
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
بازدید 147
کارگاه آموزشی قصه‌گویی

کارگاه آموزشی قصه‌گویی با عنوان «هر قصه یک پرواز» به همت دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، این کارگاه آموزشی با محور بازنویسی قصه و با حضور آرزو حقیقی مربی قصه‌گوی کانون فارس همراه بود.  

حقیقی گام‌های مهم قصه‌گویی در قالب دو سوال چه بگوییمو چطور بگوییم را معرفی کرد. او در رابطه با گام اول دو مبحث کلیدی انتخاب قصه و آماده‌سازی قصه برای قصه‌گویی را تشریح کرد. به گفته‌ی این قصه‌گوی برگزیده کشور، در مبحث آماده‌سازی، مناسب‌سازی قصه و به عبارتی پرداخت متن  برای قصه‌گویی، باید قدم بهقدم انجام شود و برای رسیدن به این موضوع قصه «کدو قلقله زن» را  در اختیار قصه‌گویان قرار داد تا به بررسی آن بپردازند.

 حقیقی ابتدا درباره زبان و شکستن زبان برای برقراری بهتر ارتباط با مخاطب و ایجاد ارتباط قصه‌گو با قصه سخن گفت؛ سپس به پرداخت نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای و بازآفرینی اشاره کرد  و به مواردی که باید در یک بازنویسی مورد توجه قرار بگیرد  که به قصه‌گو کمک می‌کند را برشمرد. این کارگاه آموزشی با تمرین و پرسش و پاسخ قصه‌گویان فارسی همراه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =