ورود تمام عیار به میدان یکی از تکالیف مدیران کانون است/ مشق حق‌جویی و دفاع از مظلوم را در دستور کار خود قرار دهیم

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یافت و از زحمت‌های او قدردانی کرد.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در این مراسم که روز ۳۰ مهر برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت زنان و کودکان فلسطینی در غزه گفت: روزهای سنگین و تلخی را پشت سر می‌گذاریم، چرا که تعداد زیادی از مسلمانان در غزه به شهادت رسیدند. هر مسلمانی وظیفه دارد تا در پی هر اتفاقی که در محیط اطراف خود می‌افتد، اقدامی پیرو آن انجام دهد و این وظیفه اوست. هر کسی به هر میزان که می‌تواند. به همین نسبت کانون پرورش فکری نیز از این امر مستثنی نیست و نسبت به این ظلم آشکار واکنش نشان می‌دهد چرا که این واکنش ما تمرینی برای رویارویی حق علیه باطل است. محکوم کردن ما شاید برای آن‌ها خیلی اثرگذار نباشد، اما این نشان از آن دارد که ما در کجا ایستاده‌ایم و طرف کدام سمت هستیم.

او ادامه داد: کار ارزشمندی که روز گذشته در کانون اتفاق افتاد و با همکاری معاونت‌های تولید و فرهنگی و همراهی آفرینش‌های ادبی و هنری و انتشارات کانون رقم خورد، بسیار ارزشمند بود. از شاعران دعوت شد تا یک کار ادبی و هنری در راستای حمایت از مردم فلسطین رقم بزنند و شاعران نیز با دل خود آمدند که اتفاق بسیار خوبی بود. در استان‌ها نیز مراکز ما برنامه‌های مشابهی را در این راستا برگزار کردند. همه باید مشق حق‌جویی و دفاع از مظلوم را در دستور کار خود قرار دهیم که در عرصه تربیت اجتماعی برای کودکان و نوجوانان مهم و اثرگذار خواهد بود.

مدیرعامل کانون همچنین بیان کرد: امروز دور هم جمع شدیم در راستای قدردانی از زحمت‌های یک برادر مومن، متعهد و کارشناس و معارفه برادری دیگر که سال‌ها در این عرصه فعالیت داشته است.

در ادامه علامتی به آیه‌های ابتدایی سوره مبارکه «لیل» اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیه‌ها سوگند به شب و روز می‌خورد و جنسیت مخلوقات تا به موضوع مهم دیگری اشاره کند و آن چیزی نیست جز تلاش‌ها و کوشش‌ها که پراکنده و مختلف است. این سوره نکته‌های بسیار مهمی در خود جای داده است. انسان‌ها هر کدام به اندازه ظرفیت و بضاعت خودشان تلاش و کوششی دارند. نکته دوم اما این است که ممکن است انسانی تلاش و کوشش کند، اما در مسیر اصلی نباشد یا در اولویت نباشد که این تلاش پراکنده است. ممکن است کسی هم به اندازه ظرفیت و بضاعت خود تلاش نکند و نتیجه هم دریافت نکند. فرض‌های مختلفی پیش روی انسان قرار می‌گیرد اما باید بدانیم چون انسان هستیم تکلیف داریم.

او ادامه داد: انسان براساس شرایط، موضوع‌ها و حالت‌ها تشخیص می‌دهد چه تکلیفی برعهده خود دارد. تفاوت میان انسان و حیوان نیز تشخیص همین مسوولیتی است که برعهده داریم. در مقابل مسوولیتی که داریم باید بتوانیم تشخیص دهیم که تکالیفمان کدام است. ما در زمینه‌های مختلف همزمان تکالیفی داریم از خانواده واجتماع تا سیاست و عرصه بین‌الملل... اما باید برای انجام هر کدام اولویت قرار دهیم که کار سخت و مهمی است و انسان در این بخش دچار خطا می‌شود. به‌طور مثال این‌که انسانی معیشت خود و خانواده را انتخاب کند یا مسئولیت اجتماعی که دارد، تشخیص این که اولویت و برتری آن با کدام باشد امر مهمی است. باید بعد از این تشخیص تلاش کرد تا نتیجه گرفت.

مدیرعامل کانون یادآور شد: ممکن است کسی تلاش کند و در مسیر هم باشد، اما میزان تلاشش به اندازه کافی نباشد و به مقصد هم نرسد. کمتر پیش می‌آید کسی تکلیف اصلی خود را از بین همه تکالیف تشخیص دهد و برایش اقدام کند، برنامه‌ریزی داشته باشد و در طول مسیر تا پایان منحرف نشده و پای کار بماند. این اتفاق تکامل یافته کمتر برای انسان پیش می‌آید و اگر چنین اتفاقی افتاد قطعا توفیق الهی نصیب فرد شده است. البته در این میان هشدار هم به ما می‌دهند که اخلاص در کار، شتاب‌دهنده است و اجازه منحرف شدن به شما نمی‌دهد.

علامتی گفت: اگر کسی به اندازه بضاعت و تلاش خود در مسیر باشد و هزینه دهد چه نتیجه بگیرد چه نه، خداوند تلاش او را بی پاسخ نمی‌گذارد. ورود تمام عیار به میدان یکی از تکالیف مدیران کانون است. هر کسی که مسئول است، کارشناس است و در کانون مشغول به کار است، باید پای کار بیاید و با نیت خالص و خیری که دارد تلاش کند. ما در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی باید تلاش کنیم و با تمام بضاعت وارد میدان شویم؛ خداوند نیز انشاالله بهترین نتایج را رقم خواهد زد.

او ادامه داد: این‌که امروز برای تکریم مدیری که شبانه‌روز تلاش کرده، همت کرده و از تمام توان خود استفاده کرده است به دور هم جمع شدیم تا بارش را به سر منزل مقصود برساند، برای کانون ارزشمند است. توفیق این را داشتم حدود ۱۵ ماه در خدمت هادی یوسف‌زاده بودم و دیدم که هرآنچه در توان داشت را برای کانون گذاشت. از علم، تخصص، آبرو، قدرت ارتباطی و... خود برای کانون گذاشت و تمام تلاش خود را کرد تا اهداف کانون به سرمنزل برسد و با عزت و سربلندی این امانت الهی را به برادر دیگری بسپارد. این جلسه‌ها برای همه ما یک تذکر به همراه دارد، چرا که روزی می‌آییم و روزی هم می‌رویم. بنابراین اول باید به خود بگیریم. مهم این است که فردی با عزت بیاید و با عزت از مجموعه جدا شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری همچنین اظهار کرد: هادی یوسف‌زاده با تمام توان خود کار کرد و درایت لازم را در حوزه اداری و مالی به کار بست. کاردان و کاربلد است و همکاری با او برای کانون یک فرصت مغتنم بود و با وجود آنکه بسیاری دوست دارند محبوب باشند، اما او همواره خود را سپر بلا کرد. یکی از ویژگی‌های بارز او که از همه مهم‌تر است پاک دستی اوست.

علامتی در ادامه ضمن آرزوی توفیق برای امین کمالوندی در کسوت جدید، تاکید کرد: امیدوارم امر معیشت همکاران در اولویت کارتان قرار گیرد و در تلاش هستیم تا این امر اتفاق بیفتد. این هم‌افزایی میان معاونان بسیار اتفاق خوبی است. کانون متعلق به شخص نیست و دعای خیر کودکان ونوجوانان کانون را پیش می‌برد. فراموش نکنیم که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به کانون دارند و بارها پیگیر اوضاع و امورهای آن هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =