کد خبر: 332272
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
بازدید 238
انتخاب قصه برای قصه‌گویی بسیار مهم است

انتخاب قصه برای قصه‌گویی بسیار مهم است و قصه‌گو باید با آگاهی بداند که از چه کتاب و قصه‌ای برای قصه‌گویی استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در راستای بیست و پنجمین  جشنواره قصه گویی برنامه جشن قصه در مرکز ۵ همدان با حضور ۲۵ نفر از اعضای کودک برگزار شد.

مدیر مسول مرکز شماره پنج همدان گفت: انتخاب قصه بسیار اهمیت دارد و شاید نیمی از راه برای قصه‌گو باشد.

حق ستا افزود: بچه‌ها باید بدانند از چه کتاب و قصه‌ای برای قصه‌گویی خود استفاده کنند. بعد وارد بحث شیوه اجرا و ابراز شوند.

در ادامه قصه آرزوی دختر کوچولو برای اعضا گفته شد و مسابقه بهترین جمله از کتاب و روخوانی نیز صورت گرفت و قرار شد در این هفته اعضا برای دوستانشان قصه‌گویی کنند.

انتخاب قصه برای قصه‌گویی بسیار مهم است

مرکز فرهنگی- هنری شماره یک نهاوند

جشن قصه‌گویی کتابخانه‌ای در مرکز یک نهاوند با شعار با قصه لبخند بسازیم برگزار شد. در این مراسم  ۳۵ نفر از دانش‌آموزان مدرسه حاج نصرتی حضور داشتند.

در  ابتدا مدیرمسوول درباره معنی قصه و قصه‌گویی و شیوه‌های قصه‌گویی برای بچه ها توضیح داد.

گفته شد که قصه در لغت به معنی حکایت و  سرگذشت است که توسط قصه گو نقل می‌شود.

در قصه‌گویی سه عامل نقش دارند قصه، قصه‌گو و مخاطب. قصه‌گویی به شیوه‌های ساده بدون ابزار و با ابزار اجرا می‌شود و شیوه بدون ابزار(لحن وکلام) یکی از جذابتیرن شیوه‌ها است و با ابزاری چون تصویر، پرده در پرده خوانی  ماسک، عروسک و....انجام می‌گیرد.

در ادامه‌ قصه خانم کوچیک به زبان محلی توسط  خانم فلک‌دین مادر یکی از اعضا قصه گویی شد. سپس تعدادی از بچه‌ها قصه های خود را گفتند و در پایان هم  یک نقاشی از قصه‌های گفته شده کشیدند.

انتخاب قصه برای قصه‌گویی بسیار مهم است


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =