امضای تفاهم‌نامه همکاری کانون با معاونت اجتماعی انتظامی لرستان

تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان و معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ تفاهم‌نامه‌ای بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان لرستان به امضا رسید تا همکاری‌های مشترکی بین دو طرف برای آگاه سازی کودکان و نوجوانان انجام گیرد.
این تفاهم‌نامه به امضای محمد جواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری استان و سرتیپ دوم یحیی الهی فرمانده نیروی انتظامی لرستان رسید و دو طرف درزمینه فراهم آوردن زمینه گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی برای کودکان ونوجوانان توافق کردند.
این تفاهم نامه با هدف: مشارکت و همکاری متقابل مبتنی بر پیشگیری اجتماعی از جرایم و آسیب های اجتماعی، تعامل و همکاری در آموزش کودکان و نوجوانان، مشارکت و همکاری متقابل در ارتقا ء و اعتلای انضباط اجتماعی و امنیت عمومی، همکاری در زمینه آموزش کارکنان و اولیای اعضای کانون پرورش فکری در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی، همکاری در برگزاری همایش ها و جشنواره های فرهنگی هنری، ارائه مطالب آموزشی و هشدارهای پیشگیرانه در کانالها و شبکه های مجازی مربوطه به امضا رسید. 
محمد جواد محمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه همکاری گفت: ارتقاء آگاهی های کودکان و نوجوانان عضو کانون نسبت به وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی و عرضه منابع آموزشی مناسب نقش تاثیر گذاری در پیشگیری آسیب های اجتماعی دارد. 
محمدی افزود: بالا بردن سطح مهارت و دانش انتظامی، اجتماعی کارکنان کانون و خانواده های اعضای از طریق آموزش همگانی فرماندهی انتظامی استان در موضوع آسیب ها و جرائم مبتلا به جامعه از جمله برنامه های است که قرار است در مراکز کانون و اداره کل اجرا شود.

امضای تفاهم‌نامه همکاری کانون با معاونت اجتماعی انتظامی لرستان


وی به همکاری در استفاده از ظرفیت ها به ویژه ظرفیت های شبکه های اجتماعی و رسانه ای و فناوری هوشمند در تولید محتوا و انتشار اخبار مرتبط اشاره کرد و بیان داشت: انجام خدمات فرهنگی هنری مانند: قصه گویی، فعالیت های هنری ... ) با نگاه خلاقانه و با هدف آشنایی با دستاوردهای نیروی انتظامی و فرهنگ سازی و تولید محتوای فرهنگی  هنری با محوریت« دستاوردهای پلیس» از جمله برنامه های است که در دستور کار قرار دارد.   
محمدی عنوان داشت: 30 مرکز کانون پرورش فکری شامل 20مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی در شهر ها و روستاهای سراسر استان فعالیت می کنند و اصلی ترین فعالیت همه این مراکز ترویج فرهنگ مطالعه است. 
گفتنی است: در این نشست سرهنگ رضا طرهانی به نمایندگی از نیروی انتظامی و معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان نکته نظرات خود را در خصوص نقش فعالیت های فرهنگی برای کودکان ونوجوانان بیان داشت. 
وی در قسمتی از صحبت های خود گفت: اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی از جمله کتاب خوانی برای پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی ضروری است.
وی عنوان داشت: معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان در برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی همکاری می کند و منتظر رسیدن قصه هایی با مضامین پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستیم.

امضای تفاهم‌نامه همکاری کانون با معاونت اجتماعی انتظامی لرستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =