کد خبر: 332829
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
بازدید 1021
شهدا زنده‌اند و در کنار ما حضور دارند

همسر شهید کمندعلی صالحی در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری گفت: شهدا زنده‌اند و در کنار ما حضور دارند و این باید برای نسل امروز تفهیم شود و آنها از شهدا کمک بگیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای برنامه سلاله‌ها و دیدار با همسر و نوه‌های شهید به منزل شهید کمندعلی صالحی رفت و با همسر این شهید گرانقدار به گفت وگو نشست.

در این دیدار همسر شهید در خصوص نحوه شهادت شهید کمندعلی صالحی به دست نیروهای کومله در پایگاه مرزی گفت: 4 سال از زندگی مشترک ما می‌گذشت و دو فرزند دو ساله و نوزاد داشتم که کمندعلی به جبهه رفت و محل استقرار او در مرزهای غربی کشور و مشرف به عراق در تیر رأس دشمن بود.

شهدا زنده‌اند و در کنار ما حضور دارند

فرنگیس احمدی ادامه داد: نحوه شهادت او و دیگر دوستانش بسیار غم‌انگیز و ناراحت‌کننده است به گونه‌ای که بعد از شهادت آنها بر رویشان بنزین ریختند و دیگر چیزی از آنها باقی نمانده بود و قابل شناسایی نبودند.

وی افزود: بعد از شهادت همسرم با دو فرزند کوچک بسیار سختی کشیدم اما در طول این سال‌ها حضورش را در کنارم خصوصا در هنگام ناراحتی و بیماری بچه‌ها کاملا احساس کرده‌ام و از خودش برای جور شدن کارها کمک می‌گیرم.

احمدی خاطرنشان کرد: شهدا زنده‌اند و در کنار ما حضور دارند و این باید برای نسل امروز تفهیم شود و آنها از شهدا کمک بگیرند.

در ادامه  نشان سرو در راستای کنگره 8 هزار شهید به این همسر شهید داده شد و از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نوه‌های شهید به رسم یادبود هدایایی اهدا کرد.

شهدا زنده‌اند و در کنار ما حضور دارند

سپس مدیرکل کانون به اتفاق همکاران به همراه نماینده آموزش و پرورش به منزل شهید مختارعلی زارعی رفتند و با پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده این شهید دیدار کردند.

مادر شهید در این دیدار گفت: پسرم دائم الوضو بود و همیشه بر سر سفره با وضو می نشست. بسیار با تقوا بود و نمازش را اول وقت می‌خواند و یاری گر همه اهالی روستا بود.

وی افزود: فرزندم 19 ساله بود که به شهادت رسید و خودش از لحظه شهادتش خبر داشت و حضرت زهرا (س) به خوابش آمده بود و زمان شهادتش را گفته بود.

شهدا زنده‌اند و در کنار ما حضور دارند

برادر شهید گفت: الان هر وقت به روستا می‌رویم اهالی روستا مختارعلی را یادشان هست و از او همچنان به نیکی یاد می‌کنند و این باعث افتخار ماست.

مدیرکل کانون در ادامه به نوه‌های خانواده اظهار کرد: شما باید از شهید خود به عنوان قهرمان یاد کرده و به وجود او افتخار کنید.

وی افزود: باید بدانید که امنیت ما مدیون خون شهدا و از خود گذشتگی آنها بوده است پس باید خوب درس بخوانیم تا برای کشور و جامعه مفید باشیم.

در پایان این دیدار نشان سرو به پدر و مادر این شهید اهدا شد و مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نوه‌های این شهید در راستای طرح سلاله‌ها هدایایی را اهدا کرد.

شهدا زنده‌اند و در کنار ما حضور دارند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =