نشست سنجه‌های داوری در جشنواره‌ی قصه‌گویی کرمانشاه

در مرحله‌ی استانی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، برگزاری نشست تخصصی برای راه یافتگان به مرحله استانی قصه‌گویی کرمانشاه به دو صورت حضوری و مجازی انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در مرحله‌ی استانی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، برگزاری نشست تخصصی برای راه یافتگان به مرحله استانی قصه‌گویی کرمانشاه به دو صورت حضوری و مجازی انجام گرفت.
در این نشست، رضا حساس از داوران بخش استانی قصه‌گویی، به تبیین بخش‌های مختلف جشنواره‌ی قصه‌گویی پرداخت، سپس با تاکید بر اهمیت زمان قصه و زمان‌بندی توسط قصه‌گو، معانی و مفاهیم در قصه‌ها و مضامین آن را تشریح نمود .
در ادامه با اشاره به بخش‌های مختلف شیوه‌نامه و تعریف هر یک از آنها با ذگر مثال‌های مختلف توضیحاتی را در خصوص سنجه‌های داوری در جشنواره‌ی قصه‌گویی ارائه داد.
سنجه‌های داوری، عناصر قصه، تناسب با هنجارهای اخلاقی، گروه سنی، تناسب قصه‌ با سطح درک و شناخت، برخورداری قصه از ساختار، انتخاب قصه‌هایی دارای نگاه و زاویه دید جدید، دارا بودن چاشنی طنز در قصه‌ها با توجه به شعار امسال " با قصه لبخند بسازیم " ، تناسب قصه با رویکردهای جشنواره، مناسب‌سازی قصه برای اجرا، استفاده‌ی مناسب از زبان بدن و فرا بدن، قصه‌گوهای ملی و زبان اشاره، استفاده از عناصر زنجیری و زیر زنجیری، بیان مناسب کلمات و جملات، استفاده‌ی به جا از اجزاء صحنه و اشیاء، مخاطب شناسی، ارتباط و تعامل با مخاطب، خلاقیت در انتخاب و اجرای قصه، نحوه‌ی اجرای قصه، بخش زبان اشاره و ... از دیگر مواردی بود که توضیحات لازم در خصوص هر یک ارائه شد .
در انتها با تاکید بر فکر کردن به قصه‌گویی تاثیرگذار، به سوالات مخاطبان در مورد مباحث موجود پاسخ داده شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =