پویش‌های کتاب‌خوانی همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری در نشست خبری سی‌ویکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از برگزاری پویش‌های کتاب‌خوانی همزمان با این هفته خبر داد.

به گزارش اداره‌کل و امور بین‌الملل کانون، نشست خبری سی‌ویکمین دوره هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است» بعد از ظهر روز شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ با حضور جمعی از اعضای شورای برنامه‌ریزی هفته کتاب برگزار شد.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون به عنوان نماینده کانون پرورش فکری در شورای هفته کتاب‌خوانی ضمن تشکر از نقش پررنگ اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ بیان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی همواره مورد توجه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده و این هفته بهانه‌ای است تا خروجی‌هایی که طی سال در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی اتفاق افتاده است را به نمایش بگذارند و حاصل آن را عرضه کنند.

پویش‌های کتاب‌خوانی همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود

فروهر معدنی ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بین کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها و اولیای تربیتی از مهم‌ترین اهداف عملی کانون پرورش فکری است. برنامه‌هایی به صورت ویژه به مناسبت هفته کتاب‌خوانی از ۲۱ آبان تا ۳ آذر ۱۴۰۲ تدارک دیده‌ایم؛ زیرمجموعه برنامه کانون-مدرسه، پویش ملی کتاب‌خوانی ویژه دانش‌آموزان نیز برگزار خواهد شد، «صد ثانیه با کتاب» ویژه گروه سنی کودک، «روی خط کتاب» برای نوجوانان، «برایم بخوان» پویشی ویژه خانواده‌ها است و «به وقت کتاب» ویژه عموم مردم است.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون اظهار کرد: آیین پایانی دومین جایزه مرغک (جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان) هم برگزار می‌شود. در این رویداد ادبی بیش از ۴هزار و ۷۰۰ کتاب از ناشران مختلف مورد بررسی قرار گرفته است که ۵۳ نامزد اعلام شده و نفرهای پایانی را همراه با مراسم تجلیل اعلام خواهیم کرد.

پویش‌های کتاب‌خوانی همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود

معدنی خاطرنشان کرد: فهرست کتاب‌های مناسب از ناشران مختلف را در این هفته معرفی خواهیم کرد. همچنین برنامه تعاملی «دو پنجره» که با محوریت نقد و بررسی کتاب است در ۳۱ استان برگزار خواهد شد و زمینه دیدار کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان را با شاعران و نویسنده‌ها ایجاد می‌کند در بخش نخست این برنامه کودکان و نوجوانان آثار نویسندگان و شاعران را بررسی می‌کنند و در بخش دوم برنامه نیز شاعران و نویسندگان به نقد و بررسی آثار کودکان و نوجوان حاضر در برنامه می‌پردازند.

او افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته کتاب از بیش از ۱۰ عنوان کتاب نیز رونمایی خواهد کرد. مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز در هفته کتاب و کتاب‌خوانی در ۳۱ استان برگزار می‌شود و بیش از ۱۶هزار قصه‌گو در این جشنواره‌ها در بخش‌های استانی شرکت کرده‌اند. در بخش نمایشگاهی کتابخانه مرجع کانون نمایشگاه از کتیبه تا خط را برگزار کرده است و نشست‌های تخصصی‌ای با حضور اساتید برجسته ویژه مربیان و کتاب‌خوانان داریم.

پویش‌های کتاب‌خوانی همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود

علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب ایران و سخنگوی ستاد هفته کتاب‌خوانی، محمدرضا هراتی معاون توسعه و ترویج کتاب‌خوانی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کاظم آرمان‌پور مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، اسماعیل جان‌علی‌پور مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد، فتح‌الله فروغی نماینده انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، سیاوش صلواتیان دبیر جشنواره کتاب و رسانه، شهریار امینیان نماینده مجمع ناشران دفاع مقدس، مسیح لهراسبی نماینده ستاد فرهنگی نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اکبرزاده نماینده سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی، مهدی سلیمانی و... دیگر سخنرانان این نشست خبری بودند.

یادآوری می‌شود حاضران این جلسه به رسم سال گذشته پیش از حضور در مقابل خبرنگاران به آرامگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی رفته و با ایشان تجدید بیعت کردند.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۳ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =