معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری ایلام در آیین اختتامیه جشنواره قصه گویی کانون استان ایلام :
وقایع تلخ فلسطین وغزه با هنر قصه گویی به کودکان ونوجوانان منتقل شود

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام ، آیین اختتامیه مرحله استانی بیست وپنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون استان ایلام با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار و دیگر مسئولین برگزار شد .

در این آیین محمد سبحان حسنی، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار ، قصه گویی را یکی از هنرهای مردمان ایران زمین دانست و افزود: هنر قصه گویی و داستانسرایی یکی از هنرهای تاریخ ایران بزرگ است که میتواند تاثیر بسیار عمیقی بر زندگی و تربیت فرزندانمان داشته باشد و  باید این میراث ماندگار را برای آیندگان حفظ نماییم. 

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی جدید بسیاری از هنرها و سنتهای گذشته را تحت الشعاع قرار داده است، بیان داشت: گسترش هنر قصه گویی در بین دختران و پسران، کودکان و نوجوانان میتواند سبک زندگی درست و مهارتهای اجتماعی را در بین کودکان و نوجوانان نهادینه کند.

حسنی با بیان اینکه این روزها شاهد وقایع  تلخی در فلسطین و غزه هستیم، خاطرنشان کرد: میتوان با هنر قصه گویی روایت جنایات و کودک کشیهای صهیونیستها را به نسلهای آینده و کودکان انتقال داد.

معاون استاندار ایلام با اشاره به قصه های دوران دفاع مقدس و مردان و زنانی که از جان خود در آن ایام مایه گذاشتند تا امروز شاهد رشد و شکوفایی فرزندان ایران زمین باشیم، خاطرنشان کرد: بیان خاطرات، قصه ها و داستانهای دوران دفاع مقدس برای نسلهایی که در آن زمان حضور نداشتند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره بین المللی و شرکت کنندگان قدر دانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =