کد خبر: 333275
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
بازدید 128
مدیر کل کانون فارس از افتتاحیه ی جشنواره قصه گویی خبر داد

با نزدیک شدن به ایستگاه پایانی بخش استانی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی؛ مدیرکل کانون فارس از افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی قصه‌گویی در 24 و25 آبان‌ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس ،با نزدیک شدن به ایستگاه پایانی بخش استانی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌ گویی؛ مدیرکل کانون فارس از افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی قصه‌گویی در 24 و25 آبان‌ خبر داد.

علی خواجه نژادیان ،مدیرکل کانون استان و رییس ستاد استانی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، عنوان کرد: در استان ما به دلیل پیشینه‌ای که از فرهنگ غنی قصه‌گویی وجود دارد، این فعالیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و فرآیند اجرایی کارهای جشنواره‌ از مدت‌ها پیش در کانون استان شکل گرفته که به همت همکاران ، در مجموعه‌ی کانون استان به نحو مطلوبی هم پیش رفته و خروجی کارنیز مقبول می‌باشد.وی در مورد روند جشنواره افزود: جشنواره‌ی قصه‌گویی در بخش‌های ملی، مدرن و کلاسیک، آیینی_ سنتی، زبان اشاره، نود ثانیه‌ای، بخش بین‌الملل و علمی تعریف شد که قصه‌هایی با مضمون غزه، سردار سلیمانی، نیروی انتظامی و ... را نیز شامل می‌گردد و بخش نهایی استانی جشنواره ، بیست و چهارم و بیست و پنجم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون استان تصریح کرد : مجموعه‌ی کانون استان در این مدت اقدامات بسیار ارزشمندی را در زمینه‌ی قصه‌گویی و عمومی‌سازی و ترویج این فرهنگ غنی انجام داد و موفق به جذب مخاطبان بیشتر شد، همچنین با رایزنی با دیگر دستگاه‌های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم، وضعیت کمی و کیفی خوبی را داریم .
وی در ادامه از لزوم داشتن یک برنامه راهبردی جهت توسعه فرهنگ قصه گویی در استان خبر داد و افزود: ٢۴و٢۵ آبان ماه امسال، آغازی برای یک حرکت چند ساله در راستای عمومی سازی و مردمی سازی و فراگیر کردن قصه گویی در استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =