نمایش «لاک‌پشت و خرگوش» برای کودکان بخش آفتاب استان تهران اجرا شد

نمایش «لاک‌پشت و خرگوش» به کارگردانی سعید صادقی بر روی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری برای بچه‌های روستاهای بخش آفتاب استان تهران همزمان با هفته کتاب و کتاخوانی اجرا شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش «لاک‌پشت و خرگوش» به نویسندگی منوچهر اکبرلو با نگاهی به داستانی به همین نام از سوی مرکز تئاتر کانون تولید شده است.

در این نمایش خرگوش پس از شکست در مسابقه با لاک‌پشت، مسابقه را به دور دوم می‌کشاند و با تیزهوشی برنده می‌شود، اما این اتفاق منجر به قهر او با لاک‌پشت می‌شود و اما با میانجی‌گری بازیگر نمایش، مسابقه سوم برگزار می‌شود و اتفاق‌های تازه‌ای رخ می‌دهد. در پایان می‌فهمند که حیوانات می‌توانند با دوستی و مهربانی کنار هم باشند و به همدیگر کمک کنند، پیشرفت و موقعیت بیشتری به دست می‌آورند.

بازیگری و عروسک‌گردانی این نمایش را مریم اکبری، موسیقی را فرید نوایی، طراحی صحنه را سعید صادقی و ساخت دکور و فضاسازی را علیرضا حسین‌پور بر عهده داشته‌اند.

این برنامه در راستای تحقق عدالت فرهنگی و خدمات‌رسانی به مناطق کم برخوردار و نابرخوردار از سوی معاونت تولید، واحد تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری همچون نمایش، مسابقه، سرود، انیمیشن و معرفی کتاب برگزار شد.

اجرای نمایش هناس (نفس) در حمایت از کودکان مظلوم غزه و فلسطین، پایان‌بخش برنامه‌های تماشاخانه‌های سیار کانون در بخش آفتاب استان تهران بود.

یادآوری می‌شود این برنامه‌ها روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان ۱۴۰۲ در چهار منطقه کم‌برخوردار تهران، جعفرآباد جنگلی، مرتضی گرد، گلریز و صالح‌آباد برای بیش از ۲هزار دانش‌آموز و خانواده‌ها اجرا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =