رقابت قصه‌گویان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی ادامه دارد

رقابت قصه‌گویان مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۹ استان دیگر در حال برگزاری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرحله دوم جشنواره‌های استانی از ۲۳ تا ۲۵ آبان در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، آذربایجان غربی، تهران، گلستان، سمنان، یزد، کردستان و همدان برگزار می‌شود.

بر اساس این خبر مرحله اول در استان‌های خراسان جنوبی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، قزوین، زنجان، اردبیل، البرز، سیستان و بلوچستان، قم، ایلام، کرمانشاه برگزار شد.

رقابت قصه‌گویان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی ادامه دارد

رقابت ۴۴ قصه‌گوی استان گلستان

رقابت قصه‌گویان استان گلستان در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری آغاز شد.

قصه‌گویان شرکت‌کننده استان گلستان، سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۳ و ۲۴ آبان به رقابت با هم می‌پردازند.

بر اساس این خبر، تعداد ۱۵۰۰ نفر در سامانه جشنواره قصه‌گویی اثرشان را ثبت کردند که از میان آن‌ها، ۴۴ قصه‌گو توانستند به مرحله استانی راه یابند.

گفتنی است قصه‌گویان گلستانی در بخش‌های متنوع ملی، آیینی‌سنتی، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، زبان اشاره و قصه‌های غزه شرکت کرده‌اند.

رقابت قصه‌گویان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی ادامه دارد

رقابت قصه‌گویان آذربایجان غربی

رقابت قصه‌گویان استان آذربایجان غربی در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ آغاز شد.

قصه‌گویان شرکت‌کننده استان آذربایجان غربی، سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۳ و ۲۴ آبان‌ به رقابت با هم می‌پردازند.

بر اساس این خبر، تعداد ۲۰۵ نفر در جشنواره قصه‌گویی شرکت کردند و درنهایت ۳۷ قصه‌گو به مرحله اجرای استانی راه یافتند که از این تعداد، ۱۹ نفر بزرگسال هستند، ۳ نفر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها حضور دارند و ۱۵ نوجوان نیز شرکت کرده‌اند.

رقابت قصه‌گویان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی ادامه دارد

۴۰ قصه‌گوی کهگیلویه و بویراحمد قصه‌های خود را اجرا می‌کنند

رقابت قصه‌گویان استان کهگیلویه و بویراحمد در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری امروز آغاز شد.

قصه‌گویان شرکت‌کننده استان کهگیلویه و بویراحمد، سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۳ و ۲۴ آبان به رقابت با هم می‌پردازند.

بر اساس این خبر، تعداد ۲۵۲ نفر در سامانه جشنواره ثبت‌نام کردند و درنهایت، ۱۶۲ اثر برای دبیرخانه ارسال شد که ۴۰ قصه‌گو توانستند به بخش‌های ملی مدرن و آیینی‌سنتی برای اجرای حضوری راه یابند.

گفتنی است از این تعداد ۳۰ نفر در بخش ملی (۱۴ بزرگسال و ۱۶ نوجوان) و ۱۰ نفر در بخش آیینی‌سنتی (۵ بزرگسال و ۵ نوجوان) شرکت کردند.

رقابت ۴۳ قصه‌گوی سمنانی

رقابت قصه‌گویان استان سمنان در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری چهارشنبه ۲۴ آبان آغاز شد.

قصه‌گویان شرکت‌کننده استان سمنان، چهارشنبه و پنجشنبه ۲۴ و ۲۵ آبان‌ به رقابت با هم می‌پردازند.

بر اساس این خبر، تعداد ۴۰۰ اثر در سامانه جشنواره قصه‌گویی ثبت شد که از میان آن‌ها، ۴۳ قصه‌گو توانستند به مرحله استانی راه یابند.

کانون استان سمنان برای تحقق هدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی فعالیت‌هایی همچون تبلیغات محیطی و بازنشر پوسترها و تیزر و موشن‌گرافی در فضای مجازی، برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه علاقه‌مندان به قصه و قصه‌گویی، ارسال شیوه‌نامه از طریق شبکه دولت برای دستگاه‌های اجرایی بویژه دانشگاه‌ها با هدف شرکت پژوهشگران در بخش علمی جشنواره، دیدار با رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به ‌منظور مشارکت و اطلاع‌رسانی به واحدهای زیرمجموعه برای شرکت در جشنواره و اعزام قصه‌گویان به مدارس و بیمارستان‌ها.

رقابت قصه‌گویان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی ادامه دارد

رقابت ۵۷ قصه‌گوی تهرانی

رقابت قصه‌گویان استان کردستان در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری سه‌شنبه ۲۳ آبان آغاز شد.

بر همین اساس ۵۷ قصه‌گو، در بخش‌های ملی آیینی، سنتی، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و زبان اشاره، غزه به رقابت پرداختند.

معاون فرهنگی کانون در این برنامه گفت: باشگاه قصه‌گویان به زودی تشکیل می‌شود و در روزهای آینده شاهد انتخاب پایتخت قصه‌گویی و تشکیل دبیرخانه مرکزی قصه‌گویی خواهیم بود.

فرهاد فلاح با بیان اینکه ارزان‌ترین، ساده‌ترین و تاثیرگذارترین ظرفیت فرهنگی در هر خانه‌ و نشست یا جمع فرهنگی برای انتقال محتوا با ایجاد یک حال خوب قصه‌گویی است و افزود: ما باید فرآیند قصه و قصه‌گویی را به زیست امروز خانواده‌ها برگردانیم. همه‌ی شما با زنگ و آوای قصه پدربزرگ و مادربزرگ‌ها بزرگ شده‌اید و در ذهن شما ماندگار شده است و این اثر و اعجاز قصه است. بنابراین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتخار پاسداشت و بزرگداشت قصه و قصه‌گویی را دارد و آن را ثبت جهانی کرده است تا برای آیندگان ماندگار شود.

رقابت قصه‌گویان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی ادامه دارد

رقابت ۴۰ قصه‌گو در کانون کردستان

رقابت قصه‌گویان استان کردستان در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری چهارشنبه ۲۴ آبان آغاز شد.

رقابت ۴۰ قصه‌گو در مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان جاری در سنندج به رقابت می‌پردازند.

بر اساس این خبر، از این تعداد ۱۸ نفر در بخش ملی، مدرن و کلاسیک و بخش بزرگسال، ۱۵ نفر اعضا دختران و پسران، سه نفر در بخش زبان اشاره، سه نفر در بخش پدربزرگ مادربزرگ‌ها و یک نفر در بخش غزه، رقابت می‌کنند.

قصه‌گویان راه‌یافته به مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی در مدارس سطح شهر سنندج نیز حضور پیدا کردند.

رقابت قصه‌گویان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی ادامه دارد

رقابت ۳۷ قصه‌گوی همدانی

زنگ آغاز بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی استان همدان در سینما کانون با حضور داوران، قصه‌گویان، مربیان و کودکان و نوجوانان روز ۲۳ آبان نواخته شد.

 در این جشنواره ۳۷ قصه‌گو به رقابت با یکدیگر پرداختند. هیئت داوران بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان همدان، قصه‌گویان برگزیده این مرحله از جشنواره را در بخش‌های مدرن کلاسیک‌، آیینی و سنتی، زبان اشاره، سردار سلیمانی، قصه لبخند، قصه کودکان مظلوم غزه و همچنین نیروی انتظامی معرفی کردند.

در این مرحله سه نفر در بخش کلاسیک زنان و مردان، سه نفر در بخش کلاسیک دختران و پسران، سه نفر در بخش آیینی سنتی زنان و مردان، سه نفر در بخش آیینی سنتی دختران و پسران، یک نفر پدربزرگ و مادربزرگ، یک نفر در بخش شهید سلیمانی، یک نفر در بخش لبخند و یک نفر در بخش غیر رقابتی غزه معرفی خواهند شد.

رقابت قصه‌گویان یزدی در روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان

مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در روزهای ۲۳ و۲۴ آبان در یزد برگزار می‌شود.

این بخش‌ها شامل قصه‌های مدرن و کلاسیک، قصه‌گویی آیینی سنتی و زبان اشاره و در محورهای قصه‌های قرآنی و دینی، مذهبی روایت اراده (قصه کارآفرینان و صاحب‌نامان عرصه کار و تلاش، قصه‌های نامداران است)، افزود: در این جشنواره، قصه‌گویان در سامانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت‌نام کرده و فیلم آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند که از ۲۷۰ اثر ارسالی به دبیرخانه، حدود ۷۱ اثر در بخش‌های مختلف به مرحله استانی راه پیدا کردند.

رویکرد جدید بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با قصه لبخند بسازیم» همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =