آخرین مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون آغاز شد

قصه‌گویان مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در نوبت سوم و آخرین مرحله این بخش در ۱۱ استان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نوبت سوم مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در استان‌های خوزستان، اصفهان، گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، کرمان، هرمزگان، لرستان، مرکزی و آذربایجان شرقی از تاریخ ۲۷ آبان تا اول آذر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

رقابت مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی استان خوزستان

رقابت قصه‌گویان استان خوزستان در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری یکشنبه ۲۸ آبان آغاز می‌شود و قصه‌گویان شرکت‌کننده استان خوزستان، یکشنبه و دوشنبه ۲۸ و ۲۹ آبان‌ماه به رقابت با هم می‌پردازند.

بر اساس این خبر، تعداد ۱۲۲ نفر در سامانه جشنواره قصه‌گویی از استان خوزستان ثبت‌نام کردند که پس از بررسی آثار، ۴۱ نفر از آن‌ها برای اجرای آثارشان به مرحله استانی راه یافتند.

گفتنی است تعداد ۲۳ قصه‌گو در بخش ملی جشنواره که ۱۳ نفر بزرگسال و ۱۰ نفر نوجوان هستند به رقابت با هم می‌پردازند. در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز ۳ شرکت‌کننده حضور دارند و در بخش آیینی‌سنتی ۱۲ قصه‌گو شامل ۹ نوجوان و ۳ بزرگسال حضور خواهند داشت.

همچنین بخش جانبی و غیررقابتی جشنواره با عنوان «غزه» نیز ۳ شرکت‌کننده دارد.

آخرین مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون آغاز شد

رقابت قصه‌گویان استان اصفهان آغاز شد

رقابت قصه‌گویان استان اصفهان در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری شنبه ۲۷ آبان آغاز شد. قصه‌گویان شرکت‌کننده استان اصفهان، شنبه تا دوشنبه ۲۷ تا ۲۹ آبان‌ به رقابت با هم می‌پردازند.

بر اساس این خبر، تعداد ۳۸۹ نفر در سامانه جشنواره قصه‌گویی از استان اصفهان شرکت کرده بودند که از این تعداد، ۵۸ نفر به بخش استانی راه یافتند و به تفکیک بخش‌ها عبارت‌اند از: ۲۱ نفر در بخش ملی بزرگسال، ۱۲ نفر در بخش ملی نوجوان، ۱۰ نفر در بخش آیینی نوجوان، ۴ نفر در بخش آیینی بزرگسال، ۴ نفر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، ۴ نفر در بخش ویژه لبخند و ۳ نفر در بخش ویژه شهید سردار سلیمانی.

آخرین مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون آغاز شد

قصه‌گویان استان گیلان به مدت سه روز رقابت خواهند کرد

رقابت قصه‌گویان استان گیلان در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری شنبه ۲۷ آبان‌ماه آغاز شد.

قصه‌گویان شرکت‌کننده استان گیلان، از شنبه ۲۷ آبان‌ تا دوشنبه ۲۹ آبان به رقابت با هم می‌پردازند.

بر اساس این خبر، تعداد ۵۴۶ اثر به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شده که پس از بررسی، ۷۵ قصه‌گو برای اجرا در مرحله استانی انتخاب شدند و از این تعداد، ۳۶ نفر بزرگسال (۱۴ کانونی و ۲۲ غیرکانونی)، ۳۵ نفر نوجوان و ۴ نفر پدربزرگ و مادربزرگ هستند.

تعداد شرکت‌کنندگان به تفکیک بخش‌های جشنواره به این شرح است: ۳۲۹ اثر در بخش ملی مدرن و کلاسیک، ۲۶ اثر بخش ملی آیینی‌سنتی، ۱۴ اثر در بخش بین‌الملل، ۱۳ اثر در بخش علمی، ۵ اثر در بخش ویژه شهید سردار سلیمانی، ۴ اثر در بخش قصه‌های غزه، ۲ اثر در بخش ملی زبان اشاره، ۲ اثر در بخش قصه‌های نیروی انتظامی و ۱۶۲ اثر در بخش قصه‌های ۹۰ثانیه‌ای.

آغاز رقابت قصه‌گویان استان خراسان رضوی به مدت دو روز

رقابت قصه‌گویان استان خراسان رضوی در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه آغاز می‌شود.

بر اساس این خبر، تعداد ۴۰۰ فیلم به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شده که پس از بررسی، ۵۶ قصه‌گو (نوجوان و بزرگسال) برای اجرا در مرحله استانی انتخاب شدند.

گفتنی است غیر از بخش ملی و آیینی‌سنتی و زبان اشاره، در بخش سردار سلیمانی و بخش لبخند نیز شرکت‌کنندگانی به رقابت می‌پردازند.

بخش قصه‌گویی غزه و بخش نیروی انتظامی نیز از دیگر بخش‌هایی است که قصه‌گویان از خراسان رضوی آثار خود را اجرا می‌کنند.

همچنین در بخش قصه‌گویی کسب‌وکار، ۲ نفر از کارآفرینان خلاق و نمونه به روایت حرفه خود خواهند پرداخت و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی هم در بخش پدربزرگ و مادربزرگ قصه‌های خود را ارائه می‌دهند.

رقابت ۴۵ قصه‌گو در استان خراسان شمالی

رقابت قصه‌گویان استان خراسان شمالی در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری یکشنبه ۲۸ آبان آغاز می‌شود و قصه‌گویان شرکت‌کننده استان خراسان شمالی، یکشنبه و دوشنبه ۲۸ و ۲۹ آبان‌ به رقابت با هم می‌پردازند.

بر اساس این خبر، تعداد ۲۲۰ قصه به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شده که پس از بررسی، ۴۶ قصه‌گو (نوجوان و بزرگسال) برای اجرا در مرحله استانی انتخاب شدند.

گفتنی است از این تعداد، ۱۶ نفر در بخش نوجوان، ۱۴ نفر در بخش بزرگسال، ۸ نفر در بخش آیینی‌سنتی، ۷ نفر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و ۱ نفر در بخش زبان اشاره حضور دارند.

جشنواره قصه‌گویی کانون مازندران از ۳۰ آبان آغاز می‌شود

هم‌زمان با بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی؛ جشنواره استانی قصه‌گویی کانون پرورش فکری مازندران ۳۰ آبان تا یکم آذر به مدت دو روز در شهرستان چالوس برگزار می‌شود.

۴۸ قصه‌گو به بخش جشنواره استانی راه یافتند که طی این دو روز در چالوس قصه‌ خواهند گفت تا برگزیدگان، برای رقابت در بخش منطقه‌ای مشخص شوند.

در بخش آیینی و سنتی (دختران و پسران) ۶ قصه‌گو، آیینی و سنتی (زنان و مردان) ۴ قصه‌گو، بخش سردار سلیمانی ۳ قصه‌گو، بخش غزه ۳ قصه‌گو، بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها ۳ قصه‌گو، بخش مدرن و کلاسیک (دختران و پسران) ۸ قصه‌گو، بخش مدرن کلاسیک (زنان و مردان) ۱۵ قصه‌گو، بخش زبان اشاره ۴ قصه‌گو و در بخش تکیه بر لبخند ۲ قصه‌گو در چالوس با هم به رقابت می‌پردازند تا از این میان ۱۶ قصه‌گو با رای هیات داوران به مرحله بعدی معرفی شوند.

آغاز رقابت قصه‌گویان استان کرمان به مدت سه روز

رقابت قصه‌گویان استان کرمان در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه آغاز می‌شود.

قصه‌گویان شرکت‌کننده استان کرمان، از شنبه ۲۷ آبان‌ تا دوشنبه ۲۹ آبان به رقابت با هم می‌پردازند.

بر اساس این خبر، تعداد ۲۰۳ اثر به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شده بود که پس از بررسی، ۶۵ قصه‌گو برای اجرا در مرحله استانی انتخاب شدند و از این تعداد، ۳۸ نفر زن و مرد بزرگسال، ۲۳ نفر نوجوان و ۴ نفر از گروه سنی پدربزرگ و مادربزرگ هستند.

لازم به ذکر است در روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان‌ نیز دو نشست علمی با عنوان‌های «رویکرد قصه‌های نوین در قصه‌گویی» با حضور یدالله آقاعباسی و «قصه‌های کسب‌وکار» با حضور سمیه یاوری در بستر مجازی به نشانی https://b۲n.ir/w۱۹۲۷۴ برگزار می‌شود.

قصه‌گویان هرمزگانی به رقابت با هم می‌پردازند

رقابت قصه‌گویان استان هرمزگان در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری یکشنبه ۲۸ آبان آغاز می‌شود.

قصه‌گویان شرکت‌کننده استان هرمزگان، یکشنبه و دوشنبه ۲۸ و ۲۹ آبان به رقابت با هم می‌پردازند. بر اساس این خبر، تعداد ۳۵۹ قصه‌گو در سامانه جشنواره قصه‌گویی ثبت‌نام و اثر خود را ارسال کردند که از این تعداد پس از پایش اولیه، تعداد ۲۷۰ اثر در جشن‌های کتابخانه‌ای با هم به رقابت پرداختند و پس از داوری‌های نهایی ۵۰ قصه‌گو به روی صحنه جشنواره استانی می‌روند.

قصه‌گویان هرمزگان در بخش‌های متنوع جشنواره ثبت اثر کرده بودند که تعداد آن‌ها به تفکیک بخش‌ها عبارت‌ است از: ۲۴ نفر از دختران و پسران نوجوان در بخش ملی، آیینی و سنتی، ۲۳ نفر از زنان و مردان در بخش ملی، آیینی و سنتی، ۳ نفر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، ۳ نفر در بخش نیروی انتظامی، ۲ نفر در بخش شهید سردار سلیمانی، ۲ نفر در بخش زبان اشاره و ۲ نفر در بخش غیررقابتی غزه.

قصه‌گویان استان لرستان رقابت می‌کنند

رقابت قصه‌گویان استان لرستان در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری دوشنبه ۲۹ آبان‌ آغاز می‌شود.

قصه‌گویان شرکت‌کننده استان لرستان، دوشنبه و سه‌شنبه ۲۹ و ۳۰ آبان به رقابت با هم می‌پردازند.

بر اساس این خبر، بیش از ۲۶۵ نفر در سامانه جشنواره قصه‌گویی ثبت‌نام و اثر خود را ارسال کردند که از این تعداد پس از بررسی، ۳۴ نفر به مرحله استانی راه یافته و قصه‌های خود را اجرا خواهند کرد.

تعداد قصه‌گویان به تفکیک بخش‌ها عبارت ‌اشت از: ۲۴ نفر در بخش مدرن و کلاسیک (نوجوان و بزرگسال)، ۶ نفر در بخش آیینی‌سنتی (۵ نوجوان و ۱ بزرگسال)، ۳ نفر در بخش پدربزرگ و مادربزرگ و ۱ نفر در بخش زبان اشاره.

آخرین مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون آغاز شد

رقابت قصه‌گویان استان مرکزی آغاز شد

رقابت قصه‌گویان استان مرکزی در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری شنبه ۲۷ آبان آغاز شد.

قصه‌گویان شرکت‌کننده استان مرکزی، از شنبه تا دوشنبه ۲۷ تا ۲۹ آبان‌ به رقابت با هم می‌پردازند.

بر اساس این خبر، با احتساب نفرهای شرکت‌کننده در بخش ۹۰ثانیه‌ای، تعداد ۹۴۷ نفر از استان مرکزی در جشنواره قصه‌گویی امسال شرکت کردند که ۳۷۷ نفر آن‌ها مرتبط با بخش‌های ملی برای جشنواره اثر ارسال کردند و به تفکیک عبارتند از: ۵۴۸ نفر در بخش ۹۰ثانیه‌ای، ۳۲۷ نفر بخش مدرن و کلاسیک، ۴۶ نفر بخش آیینی‌سنتی، ۱۹ نفر بخش علمی، ۴ نفر بخش زبان اشاره و ۴ نفر بخش بین‌الملل.

آغاز رقابت قصه‌گویان استان آذربایجان شرقی

رقابت قصه‌گویان استان آذربایجان شرقی در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری یکشنبه ۲۸ آبان‌ آغاز می‌شود.

قصه‌گویان شرکت‌کننده استان آذربایجان شرقی، یکشنبه و دوشنبه ۲۸ و ۲۹ آبان‌ به رقابت با هم می‌پردازند.

بر اساس این خبر، تعداد هزار نفر در سامانه جشنواره قصه‌گویی ثبت‌نام کردند که ۷۰۰ نفر از آن‌ها توانستند اثر خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند که از این تعداد ۴۰ قصه‌گوی این استان به مرحله استانی راه یافتند.

گفتنی است قصه‌گویان آذربایجان شرقی در بخش‌های متنوع جشنواره ثبت اثر کرده بودند که تعداد آن‌ها به تفکیک بخش‌ها عبارت‌ است از: ۴۳۰ اثر در بخش ملی (مدرن و کلاسیک)، ۱۹۷ اثر در بخش قصه‌های ۹۰ثانیه‌ای، ۵۲ اثر در بخش ملی آیینی‌سنتی، ۱۵ اثر در بخش زبان اشاره، ۵ اثر در بخش علمی (جستار و مقاله) و ۱ اثر در بخش بین‌الملل.

رویکرد جدید بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با قصه لبخند بسازیم» همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =