پیام استاندار فارس به مناسبت بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در فارس

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس همزمان با برگزاری مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در فارس، پیامی بدین شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

نحن نقص علیک احسن القصص بما اوحینا الیک هذا القرآن و ان کنت من قبله لمن الغافلین.

قصه گویی همان ابزار جاویدان تربیتی است که خداوند در معجزه ی عظیمش، قرآن کریم، آن را وسیله ای برای رشد آگاهی های بشری قرار داد. ابزاری که با طلوع و غروب تمدن ها و نو به نو شدن تکنولوژی ها و توسعه رسانه ها، هنوز بی بدیل و فاخر است.
آری

خوش تر آن باشد که سر دلبران
گفته آید در حدیث دیگران

مفاهیم بلند اخلاقی، اجتماعی، عرفانی وعلمی آنگاه که با لطافت قصه و نفَس قصه گو ممزوج می شود، مرزهای فرهنگی  را در می نوردد و محدودیت های بشری را کنار می زند و دریچه های عقل و دل شنونده را می گشاید.
این روزها جهان شاهد واقعیت دردناک و باشکوهی از مقاومت های نسل سرفراز فلسطین است. روح شهامت و شجاعت قابل تحسین کودکان و نوجوانان فلسطینی باید در ادبیات وطن دوستی و شرافت همه فرزندان این نسل در تاریخ ثبت شود و به یادگار بماند. همت بلند و احساسات لطیف فرزندان قصه گوی این سرزمین، می تواند این مهم را محقق سازد.  

اکنون که با هدف گسترش فرهنگ قصه گویی و مردمی سازی و فراگیر کردن آن، مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در فارس در حال انجام است، فرصت مناسبی است تا اندیشمندان این حوزه گرد هم آیند و نقشه ی راه عمومی سازی قصه گویی را برای استان ترسیم کرده و افقی جدید پیش روی آن بگشایند.

در دومین گام از تعالی انقلاب اسلامی، و در این مرحله از رویداد بین المللی قصه گویی، اقشار مختلف بویژه والدین و معلمان و مربیان باید در یک بازه ی زمانی مشخص و طی یک برنامه عملیاتی دقیق، با فنون قصه گویی و آثار مترتب بر آن آشنا شده و جامعه را از مفاهیم بلند انسانی و دینی و انقلابی بر بستر قصه گویی، سیراب کنند.

در پایان از دست اندرکاران این جشنواره بویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که متولی این امر مهم در کشور شده اند و شانه های خود را زیر این بار سنگین تربیتی برده اند صمیمانه تشکر کرده و از خدای متعال برای مربیان قصه گو و کودکان و نوجوانان این سرزمین، آرزوی توفیق دارم.

والسلام علیکم و رحمةالله
محمد هادی ایمانیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =