برگزیدگان نوبت دوم مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان نوبت دوم مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری در ۹ استان دیگر معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرحله دوم استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری از ۲۳ تا ۲۵ آبان در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، آذربایجان غربی، تهران، گلستان، سمنان، یزد، کردستان و همدان برگزار شد.

برهمین اساس برگزیدگان این مرحله عبارتند از:

برگزیدگان نوبت دوم مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان کهگیلویه و بویراحمد

همزمان با مراسم پایانی مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان کهگیلویه و بویراحمد ١٢ قصه‌گو به مرحله انتخاب آثار برای بخش کشوری راه یافتند.

بر این اساس برگزیدگان در بخش بزرگسالان، ملی (مدرن و کلاسیک) بهار حسین‌پور رتبه اول از یاسوج، فاطمه محمدی مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کبکیان رتبه دوم و سیداحسان سعیدی‌نسب مربی کتابخانه سیار روستایی دهدشت رتبه سوم را کسب کردند.

برگزیدگان ملی (مدرن و کلاسیک) بخش نوجوان این جشنواره نیز صبا سعیدی رتبه اول، دیانا یوسفی رتبه دوم و ایلدخت منصوری رتبه سوم هر سه از مرکز فرهنگی هنری شماره یک یاسوج هستند.

همچنین در بخش بزرگسال آیینی سنتی، هیات داوران هیچ کدام از شرکت کنندگان را حائز رتبه اول ندانست و شیلا شکوهی از گچساران برگزیده دوم و کیخسرو طاهری از شهرستان باشت در بخش بزرگسال شایسته تقدیر شد.

در بخش آیینی-‌سنتی نوجوانان نیز راحیل حیدری از مرکز فرهنگی هنری ۲ گچساران رتبه اول، سونیا آروسی از مرکز فرهنگی هنری شماره یک یاسوج رتبه‌ دوم و زینب طاهری از شهرستان باشت رتبه سوم این بخش را به دست آوردند.

در بخش ملی پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها و زبان اشاره هیات داوران هیچ اثری را حائز رتبه ندانست.

در بخش نوجوان ملی و آیینی-سنتی هیات داوران نیز میکائیل مقدسی از مرکز شماره دو گچساران شایسته تقدیر معرفی شد.

جایزه ویژه بخش قصه‌ی لبخند هم به فرحناز قبادی مربی فرهنگی مرکز شماره یک یاسوج رسید و سنا محمدی از همین مرکز نیز شایسته تقدیر در بخش سردار سلیمانی شد.

برگزیدگان نوبت دوم مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان فارس

آیین پایانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی با حضور مدیران‌کل کانون پرورش فکری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی، حوزه هنری استان و وحید خسروی رئیس دبیرخانه قصه‌گویی و همچنین رقابت ۵۹ قصه‌گو و معرفی ۱۴ برگزیده برگزار شد.

هیئت داوران بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان فارس شامل اکرم شبان، مژگان کاووسی، قهفرخی، نرگس عرفان‌نیا، قصه‌گویان برگزیده این مرحله از جشنواره را معرفی کردند.

برهمین اساس در بخش زنان و مردان (مدرن و کلاسیک) رتبه اول را رقیه مستقیم با قصه‌ «خاله گازو و کرکی»، رتبه دوم را الهام خسروی با قصه «امانتی یک پوتین» و رتبه سوم را صدراله ممویی با قصه‌ «نگهبان چشمه» به دست آوردند. معصومه برهانیان با قصه «قدم یازدهم» نیز شایسته تقدیر معرفی شد.

همچنین در بخش زنان و مردان آیینی سنتی علی‌اکبر اسپرهم با نقل «روایت حضرت ابوالفضل(ع)» رتبه اول و فاطمه یوسفی‌زاده با قصه «گم شدن رخش» رتبه دوم شدند.

در بخش دختران و پسران (مدرن کلاسیک) نیز محدثه عباسی‌مقدم با قصه «گندمزارهای من»، مبینا فرامرزی با قصه «عمو زنجیرباف»، عسل عباسیان با قصه «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند. پرنیان بوستانی با قصه «گل خنده گل اخم» هم شایسته تقدیر معرفی شد.

برگزیدگان بخش دختران و پسران آیینی و سنتی هم به این ترتیب معرفی شدند: رتبه اول سوگند آزادی با قصه «تازیانه بهرام»، رتبه دوم بهار ده‌بزرگی با قصه «گردآفرید»، رتبه سوم مهرسا هاشمی با قصه «نبرد گودرز با گروی زره».

در بخش سردار سلیمانی مریم سهرابی با قصه «نجات اربیل توسط سردار حاج قاسم سلیمانی»، در بخش قصه لبخند مهدیه محمدی با قصه «خاله سوسکه»، در بخش زبان اشاره سعیده عزیزی با قصه «یک تپه یک گودال» و در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها سکینه کارگرفر با قصه «حلال مشکلات» برگزیده شدند.

برگزیدگان نوبت دوم مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان آذربایجان غربی

در استان آذربایجان غربی در آیین پایانی از ۱۵ برگزیده بخش‌های مختلف با اهدای لوح و تندیس جشنواره تقدیر شد.

بر همین اساس در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها سلطانعلی دریادل با قصه «توبه گرگ» برگزیده شد.

در گروه سنی دختران و پسران بخش مدرن و کلاسیک، امیرمحمد خاکزاد با قصه «الاغ پهلوان»، رامان علیپور با قصه «پسری که زیاد کتاب می‌خورد»، آی‌سو جوادی با قصه «یوخو سوز قوجالار پادشاه» به ترتیب رتبه اول تا سوم را از آن خود کردند. در این بخش، فاطمه خلیلی با قصه «میخی از خانه پدری» موفق به کسب رتبه شایسته تقدیری شد.

در بخش زنان و مردان قصه‌های مدرن و کلاسیک، «فاطمه ولادی» با قصه «من همین جوری قشنگم»، بیتا محمدامینی با قصه «خط خطی و خنده‌اش» و فاطمه رسولی با «قصه کلاغی که عاشق رنگ بود» به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در این بخش محراب عبدالله‌زاده با قصه «آراز چوپان»، شایسته تقدیری را به خود اختصاص داد.

در قصه‌گویی آیینی سنتی گروه سنی دختران و پسران، فاطمه رشیدزاده با قصه «بیژن و منیژه»، میلاد بنگینی با قصه «خوان سوم» و مبینا اسدپور با قصه «زال و سیمرغ» به ترتیب، اول تا سوم شدند و در گروه سنی زنان و مردان قصه‌گویی آیینی سنتی، با رای داوران، سعید صلحی با قصه «نقل بی‌پایان» رتبه اول را کسب کرد.

در بخش زبان اشاره نیز، افشین مام‌عبدالله با قصه «خشم قلمبه» رتبه برگزیده را از آن خود کرد.

در بخش‌های ویژه این جشنواره، در بخش سردار سلیمانی، حدیثه راد با قصه «این قصه برای نخوابیدن است»، در بخش لبخند رامین پورمقدمی با قصه «حسن پهلوان» و در بخش کودکان مظلوم غزه رویا احمدی با قصه «روایت خاک و نام» به عنوان برگزیده شناخته شدند.

داوری این جشنواره را فریبا نیک بخت، حسین قربان‌زاده، سولماز صادق‌زاده، لیلا قائمی کیا و پریسا علیزاده اقدم بر عهده داشتند.

برگزیدگان نوبت دوم مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان تهران

بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی کانون در استان تهران روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان برگزار شد و ۵۷ قصه‌گو در مقابل داوران و علاقه‌مندان رقابت کردند. برهمین اساس اسامی برگزیدگان جشنواره امسال در بخش‌های مختلف به شرح زیر است:

در بخش آیینی سنتی دختران و پسران ثنا اکبرزاره با قصه «نقل کین خواهی رستم در کوه سپند»، در بخش زبان اشاره عاطفه میزرارضایی با قصه «دم دوز» و در بخش زنان و مردان ملی بزرگسال (مدرن کلاسیک) آتوسا معصوم‌زاده با قصه «کفش‌های پردردسر» و المیرا پارسا با قصه «در به در» شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین در بخش دختران و پسران ملی نوجوان (مدرن کلاسیک) ستاره خالقی با قصه «تیخک پا» برگزیده اول، ریحانه جمالی با قصه «آرزوهای رنگی» برگزیده دوم و سیدمحمد صادقی با قصه «گل حسرتی» برگزیده سوم شدند.

در بخش زنان و مردان ملی بزرگسال (مدرن کلاسیک) نیز الهه تاجیک با قصه «تو قهرمان منی» برگزیده اول، زینب علوی با قصه «این ترزی، اون ترزی» برگزیده دوم و سمیرا خانزادی با قصه «خاله گردن دراز» برگزیده سوم شدند.

در بخش دختران و پسران بخش آیینی سنتی هم محمد بخشعلی‌زاده با نقل «خندق مولاعلی» برگزیده اول، سارینا سیفی با نقل «بانو گشسب» برگزیده دوم و صبا اکبرزاده با نقل «زال و سیمرغ» برگزیده سوم شدند.

در بخش زبان اشاره نیز لیلا ارژنگی با قصه «فیل تنها» و در بخش قصه‌های کودکان مظلوم غره مهتاب شهیدی با قصه «پرواز» برگزیده شدند.

برگزیدگان نوبت دوم مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان گلستان

در استان گلستان در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها سکینه بهرامی با قصه «زال و سیمرغ» عنوان برگزید را کسب کرد.

در بخش دختران و پسران بخش مدرن کلاسیک یگانه طبسی با قصه «خال گردن» رتبه اول، یکتا سبحانی با قصه «علی مردان خان» رتبه دوم، فاطمه‌زهرا میکده با قصه «نقاشان رومی» رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش زنان و مردان بخش مدرن کلاسیک سمیه نورعلیشاهی با قصه «لبخند انجیلو» رتبه اول سیده‌سارا مهرپویا با قصه «تو باشی زندگی مانا» رتبه دوم، سمیه قمی شورکلایی با قصه «ببر و بدوز» رتبه سوم و افروز عطایی با قصه «یکی کم است» شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش دختران و پسران بخش آیینی و سنتی مارتیا منوچهری با قصه «رستم و سهراب» رتبه اول، محمدامین نعیمی با قصه «زال و سیمرغ» رتبه دوم، آوین صوفی با قصه «نبرد اشکبوس» رتبه سوم نازنین‌زهرا شیخ با قصه «داستان خندق» شایسته تقدیری را کسب کردند.

در بخش زنان و مردان بخش آیینی و سنتی نیز محدثه مزنگی با نقل «رفتن رستم به دژ سهراب» رتبه اول و نگین اسماعیل‌زاده با نقل «نبرد با اکوان دیو» رتبه دوم را به دست آوردند.

در بخش زبان اشاره مژگان آب‌شناس جامی با قصه «کار خوبه خدا درست کنه» برگزیده شد.

همچنین در بخش سردار شهید سلیمانی زهرا حسن‌زاده با قصه «هدیه ماندگار»، در بخش قصه لبخند اکرم برزمینی با قصه «کبری غرغرو» در بخش قصه‌های نیروی انتظامی سیده فائزه حسینی با قصه «قانون جدید» برگزیده شدند.

برگزیدگان نوبت دوم مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان سمنان

برگزیدگان پایانی و قصه‌گویان شایسته تقدیر مرحله‌ی استانی بیست‌وپنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، از سوی هیئت داوران معرفی و در آیین پایانی، تجلیل شدند.

بر اساس این گزارش محسن عظیمی‌پویا، مریم سامی، مریم صرفی و مریم‌سادات صابری، به‌عنوان هیئت داوران و خدیجه میرزایی کارشناس ناظر مرحله‌ی استانی بیست‌وپنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی پس از بررسی اجرای ۴۳ قصه در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، زبان اشاره، ملی، آئینی‌سنتی و پنج جایزه ویژه، برگزیدگان نهایی و شایسته تقدیر را معرفی کرد.

در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها قصه‌گوی برگزیده، محترم ترحمی با قصه‌ی «تاج حنایی» مربی کارگاه قصه‌گویی مجتمع و مراکز فرهنگی‌هنری کانون سمنان و در بخش قصه‌گویی به زبان اشاره قصه‌گوی برگزیده و الهام عباسی با قصه‌ی «خری که عرعر نمی‌کرد» مربی هنری مراکز فرهنگی‌هنری کانون دامغان معرفی شدند.

در بخش قصه‌های آئینی‌سنتی رده سنی نوجوانان قصه‌گوی برگزیده اول، فرانک دربانی با قصه‌ی «بانو گشسب» عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان، قصه‌گوی برگزیده دوم سیدیاسین آل‌داوود با قصه‌ی «تیمور لنگ» عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان و قصه‌گوی برگزیده سوم زهرا امینی‌نسب با قصه‌ی «رستم و اشکبوس» عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود بودند.

در این بخش قصه‌گوی برگزیده اول، سارینا طحانیان با قصه‌ی «رستم و افراسیاب» عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود، قصه‌گوی برگزیده دوم، ارمیا سرتکی با قصه‌ی «رستم و اشکبوس» عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان و قصه‌گوی برگزیده رتبه‌ی سوم، ترنم حسنیان با قصه‌ی «نبرد بیژن و گرازان» عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش قصه‌های آئینی‌سنتی رده سنی بزرگسالان رضا آل‌داوود با قصه‌ی «رستم کل‌دست» شرکت‌کننده آزاد از دامغان رتبه‌ی اول، روحا سلمانی با قصه‌ی «سهراب» شرکت‌کننده آزاد از شاهرود رتبه‌ی دوم و فاطمه جمالی‌باشی با قصه‌ی «رخ ناپیدا» مربی مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان رتبه‌ی سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش قصه‌های ملی (مدرن و کلاسیک) رده سنی نوجوانان رتبه‌ی اول، کیارش رهبری با قصه‌ی «پادشاه کوچک» عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان، رتبه‌ی دوم، زهرا فرح‌پور با قصه‌ی «آن بالا، آن پایین» عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان و رتبه‌ی سوم، زهرا صادقی‌نیا با قصه‌ی «چی مال کیه؟» عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان معرفی شدند.

در این بخش سها علائی با قصه‌ی «اتاق آبی» عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان شایسته تقدیر معرفی شد.

برگزیده پایانی بخش قصه‌های ملی (مدرن و کلاسیک) رده سنی بزرگسالان نیز به این ترتیب معرفی شد: هیئت داوران در این بخش هیچ‌یک از قصه‌گویان را شایسته کسب رتبه‌ی اول ندانست. برگزیده رتبه‌ی دوم، یوسف پیوندی با قصه‌ی «به دنبال شانس» مربی کتابخانه سیار روستایی کانون سرخه و قصه‌گوی برگزیده رتبه‌ی مشترک سوم، معصومه اسلام‌دوست با قصه‌ی «آدم‌های آبرودار» مربی فرهنگی مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان و بهاره لطفی با قصه‌ی «چی مال کیه؟» شرکت‌کننده آزاد از سمنان.

سمانه شجاعی با قصه‌ی «کیسه‌ی سربسته» مربی‌ ادبی مراکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه، مهدیشهر و شهمیرزاد عنوان شایسته تقدیر این بخش را به دست آورد.

برگزیده جایزه ویژه بخش قصه با موضوع سردار سلیمانی نیز خدیجه سلمانی با قصه‌ی «انگشتر»، برگزیده جایزه ویژه بخش قصه با موضوع لبخند محبوبه صرفی با قصه‌ی «طعم گلابی»، برگزیده جایزه ویژه بخش قصه با موضوع کودکان غزه عسل نیکو با قصه‌ی «امید»، برگزیده جایزه ویژه بخش قصه با موضوع امنیت زهرا صادقی‌نیا با قصه‌ی «وقتی فرید گم شد» و برگزیده جایزه ویژه بخش قصه با موضوع پشت خاکریز(کنگره سه‌هزار شهید استان سمنان) الهه تقوی با قصه‌ی «چشم به راه» معرفی شدند.

برگزیدگان نوبت دوم مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان یزد

در آیین پایانی مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی اردکان برگزیدگان این جشنواره معرفی و تجلیل شدند. در این جشنواره در بخش پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها به صورت مشترک قصه «پیر خارکن»، با اجرای اشرف ابراهیمی و قصه «کهن» با اجرای محمدرضا جاوید برگزیده شدند.

در رده دختران و پسران بخش مدرن و کلاسیک رتبه اول به قصه «یخی که عاشق خورشید شد» با اجرای فاطمه مهدیان، رتبه دوم به قصه «پنج برادر» با اجرای یگانه رستمی و رتبه سوم به قصه «خر برفت» با اجرای محیا کمالیان رسید و قصه «سه مرد رند» با اجرای طاها اعتمادیان شایسته تقدیر شد.

رتبه‌های برتر زنان و مردان در بخش مدرن و کلاسیک، قصه «شهر دیوانگان» با اجرای مهدیه کشوری حائز رتبه اول، قصه «مراد و سنگ قبر» با اجرای زهرا دهستانی حائز رتبه دوم، قصه «من ندارم» با اجرای ضحی پوررضاییان حائز رتبه سوم معرفی شدند و قصه «دوماد عاروس ندیده» با اجرای آسیه پارساییان عنوان شایسته تقدیر را به دست آورد.

همچنین در بخش دختران و پسران بخش آیینی سنتی به ترتیب قصه «رستم و اکوان دیو» با اجرای هاناسادات زنجیرچی رتبه اول و قصه «گردآفرید» با اجرای الناز عبدالله‌زاده رتبه دوم شدند. رتبه‌های برتر قصه زنان و مردان در بخش آیینی سنتی نیز نقل «با نوای ضرب و زنگ» با اجرای سیدعلی موسوی و نقل «خان هشتم» با اجرای ساجده قاسمی به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند.

برگزیده‌ بخش سردار سلیمانی هم قصه «رکاب انگشتر» با اجرای مطهره‌السادات رکن‌الدینی معرفی شد.

برگزیده بخش قصه لبخند نیز به قصه «دمپایی» با اجرای هادی محمودی رسید و در بخش قصه‌های نیروی انتظامی قصه «بالی» با اجرای محترم جره‌ای حائز رتبه اول، قصه «سه مرد رند» با اجرای طاها اعتمادیان رتبه دوم و قصه «ماچ پرپری» با اجرای سوفیا عابدیه رتبه سوم این جشنواره را کسب کردند.

برگزیدگان نوبت دوم مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان کردستان

برگزیدگان مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان معرفی شدند.

برهمین اساس در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها سعدیه خلیلی با قصه‌ی «دختر پادشاه» به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کرد.

در بخش دختران و پسران بخش مدرن کلاسیک هانیه رحیمی با قصه «مهمان‌های ناخوانده» رتبه اول، مبینا احمدیان با قصه «خروس و ارباب» رتبه دوم و بیتا شهبازیان با قصه «آش سنگ» رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش زنان و مردان بخش مدرن کلاسیک رتبه اول به صبریه یوسفی با قصه «آرزوی من»، رتبه دوم به طاهره اصفهانی با قصه «مهمان‌های ناخوانده» و رتبه سوم به ثریا محمدی با قصه «قیچی که دنبال کار می‌گشت» تعلق گرفت.

در بخش زبان اشاره نیز سپیده فدایی با قصه «پیرزن و کلاغ»، در بخش سردار سلیمانی مهیلا اسماعیلی با قصه «سردار سلیمانی»، در بخش قصه‌ی لبخند صبری رحیمی با قصه «تاج حنایی» در بخش قصه‌های نیروی انتظامی، الهام زارعی‌زاده با قصه «پاسگاه حسن‌آباد» و در بخش قصه‌های کودکان مظلوم غزه مرتضی یوسفی با قصه «قصه غزه» به عنوان برگزیده معرفی شدند.

علاوه براین در بخش‌های مختلف شایستگان تقدیر هم معرفی شدند که عبارتند از: در بخش دختران و پسران مدرن و کلاسیک به ترتیب منا رضایی با قصه «گرگ آوازه‌خوان»، کانیا حیدریان با قصه «قدم یازدهم»، آذین ابراهیمی با قصه «شیرا» و کانی ساعد موچشی با قصه «یخی که عاشق خورشید شد».

در بخش مردان و زنان مدرن و کلاسیک نیز به ترتیب فائزه امانی با قصه «مثلث و مربع و دایره»، فرشته محمدی با قصه «کوزه پر از سکه طلا» و در بخش زبان اشاره لیلا قربانی با قصه «آن بالا این پایین» عنوان شایسته تقدیر را کسب کردند.

رضا حساس، مریم تاراسی، هیوا ملکی و جمال اصلانی داوران مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان کردستان بودند.

برگزیدگان نوبت دوم مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان همدان

نفرات برتر و شایسته تقدیر در جشنواره استانی قصه‌گویی با نظر و رای هیئت داوران معرفی شدند.

در این جشنواره ۳۷ قصه‌گو به رقابت با یکدیگر پرداختند و مورد داوری قرار گرفتند که براین اساس در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها زهرا فلک‌دین با قصه «پسته و هفت برادر» برگزیده شد.

همچنین در بخش دختران و پسران بخش مدرن کلاسیک رتبه اول امیرعلی فاضلی با قصه «چی مال کیه؟»، رتبه دوم ملیکا عسگری با قصه «گوساله لجباز» و رتبه سوم پریا امیدی با قصه «مرده ناصرالدین شاه چرا میزنی؟» معرفی شدند.

در این بخش ریحانه امیدی با قصه «خر برفت» عنوان شایسته تقدیر را کسب کرد.

در بخش زنان و مردان بخش مدرن کلاسیک نیز احمد عسگری با قصه «خونه مادر بزرگ»، رتبه اول، نسا بخشی با قصه «من خدا را دیدم» رتبه دوم، هادی لایقی با قصه «قطره بارون» رتبه سوم و نوشین بیگلریان با قصه «من پروین اعتصامی هستم» شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش دختران و پسران بخش آیینی و سنتی هم مانیا دهقانی با قصه «نبرد سهراب و گرد آفرید» رتبه اول، محمدجواد محسن‌لو با قصه «جنگ رستم و هاماوران» رتبه دوم و آرام غفوری محب با قصه «رستم و اکوان دیو» رتبه سوم را کسب کردند. علاوه بر این مهرساسادات مدیحی با قصه «رستم و اشکبوس» شایسته تقدیر شد.

همچنین در بخش زنان و مردان بخش آیینی و سنتی سید مهرداد کاووسی با قصه «نقل بیژن و منیژه»، بهزاد عسگری با قصه «رستم و اسفندیار» و سیده‌سارا حسینی با قصه «بیژن و منیژه» به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند و مهدی کوثری‌یگانه با قصه «رزم رستم و اشکبوس» شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش سردار سلیمانی زهرا رنجبران با «لبخند اسرا»، در بخش قصه‌ لبخند زهرا علی‌محمدی با قصه «بدترین جشن تولد مار بوا» و در بخش قصه‌های کودکان مظلوم غزه سعیده بهزاد مقدم با قصه «فلسطین» برگزیده شدند.

رویکرد جدید بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با قصه لبخند بسازیم» همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =