همکاری های مشترک کانون پرورش فکری با اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان

جلسه هم افزایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان در حوزه کودک و نوجوان در قالب های فرهنگی ، هنری و ادبی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، جلسه هم افزایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان درحوزه کودک و نوجوان در قالب های فرهنگی ، هنری و ادبی دردفتر مدیر کل کانون پرورش فکری برگزار شد .

مهدی آقایاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ابتدای جلسه ضمن گرامی داشت هفته بسیج اظهار داشت : 

 بسیج یادگار ارزشمند معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شجره طیبه‌ ای است که حراست و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن به گونه ای ژرف در فرجام خود قرار داده است.

 بسیج فراگیرترین تشکل مردمی و پویاترین اندیشه راهبردی است که از ابتدای تشکل، مقتدرانه و با صلابت در خط مقدم صیانت و سیادت از اصول، آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی مجاهدانه و مشتاقانه ایستاده است.

 ایثارگران بسیجی سلحشورانه پس از اتمام دفاع مقدس نیز در همه عرصه ها از جمله علمی، تحقیقاتی، فرهنگی، اجتماعی و … خوش درخشیده اند و در تمامی صحنه ها و برهه های حساس و بحران ها که رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ، اذن فرموده اند، پیشقدم و پیشگام بوده و هستند و حال به برکت این شجره طیبه و جانفشانی های همه شهدا ما در کمال امنیت در کنار هم نشسته ایم و امید واریم با برنامه ریزی های منسجم و کاربردی به جهت جهاد تبیین ارزشهای دفاع مقدس ، خون پاک شهیدان و بسیج قهرمان با کارجهادی و میدانی موفق باشیم و بتوانیم نسبت به راه شهیدان ادای دین بکنیم .

مدیر کل کانون پرورش فکری در ادامه عنوان کرد : کانون با 62 فعالیت ارزشمند فرهنگی و هنری در زمینه استعداد یابی و استعدادپروری کودکان و نوجوانان پیشتاز هست و همه این فعالیت ها و برنامه ها حول محور محتوای ایرانی و اسلامی است و در راه هویت بخشی به کودک و نوجوان ایرانی با ابزار هنر پیشرو است و با این برنامه های کاربردی و فرایندی می تواند در تولید محتوا با شاخص های مطلوب نقش آفرینی بسزایی داشته باشد .

ایشان در ادامه افزود : مفاهیم شهروندی را می توان با ابزار هنر به زبان خود بچه ها در قالب های مختلف فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان آموزش داد ؛ و این مهم با برگزاری جشنواره ها ، مهرواره ها و فراخوان های فرهنگی و هنری با همکاری های مشترک میسر است و در این راه باید به صورت فرایند محور  عمل کرد تا جامعه هدف که همان کودکان و نوجوانان هستند با فعالیت های فرهنگی و هنری و بخصوص به صورت گروهی نقش آفرینی کنند و این در توسعه و ترویج مفاهیم شهروندی بسیار ارزشمند است .

در ادامه سیدمهدی سجادزاده رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان ضمن استقبال از همکاری و تعامل و هم افزایی با کانون پرورش فکری در حوزه کودک نوجوان بر لزوم برگزاری فراخوان ها ، مهرواره ها و جشنواره های مختلف تاکید کرد و عنوان نمود : کانون یک ظرفیت عظیم است که با ابزار فرهنگ و هنر و تولید محتوا می تواند در توسعه مفاهیم شهروندی کمک بزرگی به ما بکند و این میسر نخواهد شد جز با هم افزایی  و همکاری های مشترک به جهت هویت بخشی به مخاطب و تبیین اززشها و خودباوری در بین کودکان ونوجوانان که این فقط در سایه تعاملات میسر است .

سجادزاده در ادامه بیان کرد : اصفهان شهر زیبایی است با اماکن تاریخی و سیاحتی ، شهر راز است و نیاز ، شهر قصه هاست ، شهر شعر است و شعور با پیشینه ایی  به وسعت تاریخ ، پس می توان از دل این همه گفتنی ها ، آثار فاخر فرهنگی و هنری تولید کرد و عرضه نمود .

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی در پایان به ظرفیت عظیم گردشگری شهر اصفهان و رودخانه زاینده رود اشاره نمود و گفت : برگزاری مهرواره ها ، جشنواره ها و برنامه های فرهنگی و هنری با این دو موضوع می تواند محورهای مناسبی باشد .

در پایان کارشناسان ستادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص همکارهای مشترک به بیان دیدگاه ها ، چالش ها و راهکارهای مناسب پرداختند و قرار شد در جلسات بعدی ، ضمن رفع موانع ، از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب با برنامه ریزی های مدون و کاربردی برسند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =