بسیج یک فرهنگ و گفتمان است/ بسیج امری فرامنطقه‌ای

مراسم بزرگداشت هفته بسیج صبح روز دوشنبه ششم آذر ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری، همکاران و مدیران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این برنامه حامد علامتی مدیرعامل کانون با اشاره به آیه ۱۲ سوره یس گفت: نکته مهم این آیه این است که ما ثواب آنچه شما انجام می‌دهید را نوشته‌ایم و اگر آثارش باقی باشد برای شما می نویسیم. درواقع هر انسانی اگر حرکتی در این دنیا انجام دهد برای آینده‌اش هم اثر مثبتی خواهد داشت.

وی ادامه داد: بسیج به ابتکار امام راحل(ره) حدود ۴۵ سال پیش پایه‌گذاری شده که به مصداق این آیه آثارش همچنان وجود دارد.

مدیرعامل کانون تصریح کرد: امروز بسیج یک امر فرامنطقه‌ای شده است و رویکرد بسیج را در مکان‌های مختلف می‌بینید که اینها همه آثار یک تصمیم است. 

علامتی با بیان اینکه ما باید توجه کنیم و ببینیم چه چیزی از خودمان باقی خواهیم گذاشت اظهار کرد: بسیج یک فرهنگ و گفتمان و خدمت فی سبیل‌الله هست. بسیجی بدون تظاهر، توقع و چشم‌داشت در مسیر اهداف انقلاب اسلامی حرکت می‌کند.

وی افزود: فعالیت جهادی هم یک فرهنگ بسیجی است و امروز برای عبور از بن بست‌ها به فرهنگ بسیجی نیاز داریم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری در ادامه نمونه‌هایی از فعالیت‌های بسیج در حوزه‌های خدمت‌رسانی به مردم در سیل، زلزله و دوران کرونا را بیان کرد و افزود: بسیجی‌ خودش را در معرض خطر قرار می‌دهد. امروز باید تلاش کنیم این شجره طیبه‌ای که امام فرمودند موفق‌تر از قبل به راه خود ادامه دهد. در کانون هم اگر تفکر بسیجی حاکم نباشد اقدام ویژه‌ای رقم نخواهد خورد.

علامتی در پایان صحبت‌های خود به جمله‌هایی از امام خمینی(ره) در مورد بسیج اشاره کرد: مراقب باشید سایش اعتقادی پیدا نکنید، در مقابل زیاده‌خواهی دشمن بایستید و از غرور و غفلت و دنیاپرستی پرهیز کنید.

بسیج یک فرهنگ و گفتمان است/ بسیج امری فرامنطقه‌ای

در بخش دیگری از این برنامه سردار پاسدار علی‌پاشا محمدی مشاور معاون هماهنگ کننده سپاه صحبت‌های خود را با اشاره به اتفاق‌هایی اخیر غزه شروع کرد و گفت: قصه پرغصه این روزها، قصه مردم غزه است که نزدیک به ۷۵ سال این ماجرای تلخ ضربه‌ای بر امت سلام وارده کرده است.

وی افزود: امروز در عصر جاهلیت مدرن سردمداران جبهه استکبار به نام تمدن، علم و حقوق بشر امروزی روی حیوان وحشی را هم سفید کردند و اوج وحشی‌گری را در کشتار مردم مظلوم فلسطین و نسل کشی نشان دادند.

سرتیپ پاسدار علی‌پاشا محمدی تصریح کرد: امروز تنها امت‌های مسلمان نیستند که به میدان می‌آیند. در آمریکا و اروپا مردمان آزادی‌خواه و بیدار با عزمی راسخ‌تر به میدان آمدند. در هیچ عصری اسرائیل این اندازه نزد افکار عمومی جلوه نکرده بود و امیدواریم خون مظلومان غزه سبب محو شدن این رژیم شود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند رژیم صهیونیستی رفتنی است و به فرموده مقام معظم رهبری این نهضت به نتیجه خواهد رسید.

مشاور معاون هماهنگ کننده سپاه سپس با اشاره به بزرگداشت هفته بسیج بیان کرد: امام بعثت ثانی را در عصر ما به وجود آورد و با نگاه الهی خود حوادث را پیش‌بینی می‌کرد و جلوتر از زمان پیش می‌رفت. بنابراین زمانی که جنگ هنوز شروع نشده بود تشکیل بسیج را اعلام کرد و با اتکا به آیه «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة...» یعنی هرچه دارید پای کار بیاورید، کار را شروع کرد.

وی بیان کرد: بسیج به فرمان امام خمینی(ره) برکت‌هایی برای انقلاب داشته که تا امروز هیچ نهادی نداشته است. تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی از برکت‌ها و الطاف خداوند متعال است. بنده به تبیین اندیشه ولایت در برنامه‌های مختلف معتقد هستم چون اگر جامعه‌ای اهل تقوا باشد خداوند درهای برکات را به سمت آن‌ها باز خواهد کرد.

سردار محمدی در پایان گفت: به گفته مقام معظم رهبری بسیجی باید وسط میدان باشد تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند. این انقلاب شایسته پاسداری است و ما به این پاسداری افتخار می‌کنیم.

روایت خاطره از زبان یکی از بسیجیان دوران دفاع مقدس، اجرای برنامه ازسوی سارینا سیفی و قدردانی از تعدادی از بسیجان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

بزرگداشت هفته بسیج به میزبانی پایگاه بسیج حمزه سیدالشهدا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون، سردار محمدی مشاور معاون هماهنگ کننده سپاه و تعدادی از مدیران و کارکنان کانون همزمان با هفته بسیج در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی کانون برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =