لردگان فلارد و خان‌میرزا میزبان جشن هفته کتابخوانی

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی جشن بزرگداشت این ایام توسط کتابخانه‌های سیار روستایی کانون در نقاط مختلف استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان۱ حجت الله آسمند مدیر کل کانون استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشن ها و ویژه برنامه‌های فرهنگی در راستای گرامی‌داشت هفته کتاب و کتابخوانی در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق محروم و روستاهای فاقد دسترسی به کتابخانه‌های ثابت خبر داد.
 آسمند با اشاره به اینکه،   خواندن و مطالعه یکی از نکات ضروری و یکی از اهداف سازمانی کانون به شمار می‌آید افزود: در استان با حضور ۵ واحد کتابخانه سیاره روستایی  توانسته‌ایم بیش از ۱۰۰ روستا را تحت توزیع و گسترش فعالیت‌های کتاب محور قرار دهیم.
 وی ادامه داد:  در این فعالیت‌ها مربیان کانون با حضور در روستاها ضمن توزیع کتاب بین کودکان و نوجوانان به فعالیت‌هایی نظیر کتابخوانی،   قصه ‌گویی،   کاردستی، شاهنامه خوانی، نقاشی و... می پردازند.
آسمند در ادامه گفت:تجلیل از اعضای کتابخوان در روستاها همزمان با تجلیل از اعضای کتابخوان در مراکز ثابت شهری برنامه ای بود که با هدف اجرای عدالت فرهنگی در استان انجام شد.
مدیر کل کانون با بیان اینکه کتابخانه های سیار کانون ۲ هزار عضو کودک و نوجوان دارند افزود: بخش بیشتری از فعالیت های ارائه شده در مراکز ثابت فرهنگی به صورت مداوم برای اعضای کتابخانه های سیار روستایی نیز برگزار می شوند و کودکان روستا همزمان و همپا با کودکان شهر با حضور مربیان کاردان و خلاق تحت آموزش های فرهنگی قرار می گیرند.

وی افزود: اعضای سیار روستایی همزمان با دیگر اعضای کانون در مسابقات و رویداد های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی شرکت کرده و توانمندی خود را در زمینه های مختلف فعالیت های کانون به نمایش می‌گذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =