بازدید از مراکز ثابت و سیار مرزی و قدردانی از استعداد ادبی باشگاه قاف

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون در جریان سفر دو روزه‌ی خود به استان گلستان، از مراکز بندرگز و آزادشهر (مراکز الگوی تربیتی) و کتابخانه سیار مرزی ایران و ترکمنستان بازدید و از استعداد ادبی بندرگز و عضو باشگاه ادبی قاف قدردانی کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فروهر معدنی در این بازدیدها که با همراهی الهه غیناقی سرپرست کانون استان گلستان صورت گرفت، گفت: طرح مراکز الگوی تربیتی با هدف ارتقای رویکرد تربیتی فعالیت‌ها و برنامه‌ها و طراحی و اجرای برنامه‌های تربیتی نوین و همچنین تبیین جایگاه کانون به عنوان نهاد مرجع در تربیت کودک و نوجوان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در تمام این سال‌ها کانون، در قالب فعالیت‌های رایگان یا کارگاهی اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف کرده است، افزود: تمرکز بر این شیوه باعث شده تا رویکردهای تربیتی به صورت یک پیوست جدی در فعالیت‌ها کمتر مورد توجه قرار گیرد، از این‌رو در این طرح تلاش می‌شود در استان‌ها مراکزی با رویکردهای تربیتی و کارگاهی، بازطراحی و احیا شود و آرام آرام این مراکز به مراکز الگو در استان‌ها تبدیل شوند.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون ادامه داد: رویکرد اصلی برنامه‌ها در این مراکز، تقویتِ فکر و اندیشه، مهارت‌ها و سلامت ذهنی و جسمی بوده و استان‌ها موظفند مبتنی بر نیاز بوم هر منطقه و به صورت جذاب و در قالب فعالیت‌های گروهی برنامه‌های ویژه‌ای افزون بر برنامه‌های فعلی کانون در این مراکز طراحی و اجرا کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: اجرای رویدادهای فرهنگی از جمله حل مساله در سطح نوجوانان، موضوع‌های کارگاه‌ها به تناسب نیازهای هر جنسیت، سطح‌بندی جنسیتی در روزهای حضور، کارگاه‌ها و تمامی برنامه‌های این مراکز، جانمایی‌های مختلف و جذاب برای اعضا و خانواده‌ها از جمله مواردی است که باید در طرح مراکز الگوی تربیتی رعایت شود.

بازدید از مراکز ثابت و سیار مرزی و قدردانی از استعداد ادبی باشگاه قاف

بازدید از کتابخانه‌ی سیار مرزی

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون همچنین با حضور در روستای مرزی داشلی برون، از توابع گنبدکاووس، از کتابخانه‌ی سیار مرزی که از اول مهر ۱۴۰۰ به‌دلیل انتقال نیروهای آن غیرفعال شده بود، بازدید کرد.

معدنی در این بازدید ضمن ابراز تاسف از غیرفعال شدن این کتابخانه، دستورهای لازم برای پیگیری راه‌اندازی مجدد آن را صادر کرد و قول داد، به‌زودی شاهد بازگشایی و رونق مجدد این کتابخانه کانون خواهند بود.

معدنی در این سفر از مراکز دیگری همچون گمیشان، دلند، مجتمع فرهنگی هنری گرگان نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدام‌های صورت رفته در آن‌ها شد.

بازدید از مراکز ثابت و سیار مرزی و قدردانی از استعداد ادبی باشگاه قاف

حضور در منزل استعداد ادبی باشگاه قاف

فروهر معدنی، با حضور در منزل مائده احمدی‌لیوانی، استعداد ادبی بندرگز و عضو باشگاه ادبی قاف از نزدیک با او دیدار و گفت‌وگو کرد.

مائده احمدی‌لیوانی، یکی از اعضایی بود که به‌عنوان استعداد برتر حوزه ادبی به عضویت باشگاه قاف درآمد و در اردویی که به همین مناسبت در بندر انزلی برگزار شده بود، حضور یافت.

معدنی در سخنانی کوتاه خطاب به خانواده این عضو ادبی، گفت: باعث افتخار ماست که اعضایی با این استعداد در کانون وجود دارند و از این حیث از شما تشکر می‌کنیم که به کانون اعتماد کردید و فرزندتان را به کانون سپردید تا مایه‌ی افتخار شما و کانون شود.

او ادامه داد: تربیت نسل نوشاعران متعهد در حوزه کودک و نوجوان و برنامه‌ریزی سه ساله برای رشد و بالندگی آینده‌سازان با بهره‌گیری از شیوه‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت‌های صاحبان قلم و اندیشه در ارتقای آگاهی‌های اعضا، از جمله اهداف باشگاه ادبی قاف است.

در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از طرف از این عضو کانون گلستان قدردانی شد.

فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای ۸ و ۹ آذر ۱۴۰۲ در استان گلستان حضور یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =