کتاب آثار برگزیده جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» منتشر شد

کتاب آثار برگزیده و شایسته تقدیر اولین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان «سرزمین افسانه‌ها» همکاری مشترک کانون پرورش فکری و سفارت جمهوری خلق چین در تهران، منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با فرارسیدن دومین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان چین و ایران، کتاب آثار برگزیده و شایسته تقدیر اولین جشنواره نقاشی با عنوان «سرزمین افسانه‌ها»، با همکاری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و درخواست سفارت جمهوری خلق چین، منتشر شد.

بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت جمهوری خلق چین در سال ۱۴۰۱، با هدف گسترش روابط فرهنگی و هنری میان کودکان آسیایی و ایجاد بستری مناسب برای ترویج دوستی‌ و همدلی، جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان «سرزمین افسانه‌ها» برگزار شد تا کودکان و نوجوانان ایرانی با زبان مشترک نقاشی، زیبایی‌های کشوری را که فرسنگ‌ها دورتر از ایران است به تصویر بکشند.

محورهای موضوعی این فراخوان، خانه‌ها و خیابان‌های چین، طبیعت و زیبایی‌های چین، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری چین، مردم چین، افسانه‌های چینی، آداب و رسوم و فرهنگ چین، کودکان چین، هنر و ادبیات چین و اشتراک‌های فرهنگی و تاریخی ایران و چین و گروه سنی شرکت‌کنندگان ۷ تا ۱۱ سال (کودک) و ۱۲ تا ۱۶ سال (نوجوان) بود.

تعداد آثار دریافتی از اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت‌کنندگان آزاد در بخش کودک (۷ تا ۱۱ سال) ۳۰۱ اثر و در بخش نوجوان (۱۲ تا ۱۶ سال) ۱۲۶ اثر و در مجموع ۴۲۷ اثر بوده است.

در این جشنواره، ۱۲ اثر برگزیده و ۱۰ اثر شایسته تقدیر در بخش کودک و نوجوان اعلام شد.

همچنین حدود ۴۸ اثر برای شرکت در نمایشگاه انتخاب شد و در مجموع ۷۰ اثر در این نمایشگاه به نمایش در آمد.

کتاب آثار برگزیده و شایسته تقدیر اولین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان برای تمام برگزیدگان و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه «سرزمین افسانه‌ها» ارسال خواهد شد.

کتاب آثار برگزیده جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» منتشر شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =