برای اولین بار شورای اداری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه های عمومی استان برگزار خواهد شد

مدیر کل، معاونین و کارشناسان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه های عمومی در نشستی دو ساعته به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مدیر کل، معاونین و کارشناسان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه های عمومی در نشستی دو ساعته به بحث و تبادل نظر پرداختند.

علی خواجه نژادیان، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این نشست به ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری کانون در استان اشاره کرد و افزود : با وجود این که توسعه فیزیکی کانون، طی دو دهه گذشته چشمگیر نبوده است، اما مربیان کانون در این دو دهه رشد بسیار خوبی از لحاظ تخصصی و مهارتی داشته اند و آماده هستند تا تخصص خود را در اختیار کتابداران کتابخانه های عمومی قرار دهند.

وی در ادامه افزود : شیراز نیازمند پردیس بزرگ کودک و نوجوان است تا فضایی جهت غنی سازی اوقات فراغت، کودکان و نوجوانان و ارتقاء هویت ملی و دینی آن ها و تخلیه هیجانات نوجوانان، فارغ از هر گونه نگاه تجاری به آن ها را فراهم آورد. خواجه نژادیان به وجود سی و دو مرکز کانون زبان ایران و چهل و هفت هزار زبان آموز اشاره کرد و گفت : پر مخاطب ترین کانون زبان های کشور، در استان فارس مشغول به فعالیت می باشند.

وی افزود : تمامی فعالیت های ادبی و هنری کانون، در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی و ایجاد انس میان کودکان و کتاب انجام می گیرد، و حتی مربیان تخصصی کانون نیز،  معرفی کتاب ها به بچه هاو متن خوانی کتاب هارا از وظایف اصلی خود در کلاس های هنری و ادبی می دانند.

محمد حسین فیروزی، مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس نیز در این رویداد، با اشاره به ظرفیت های کتابخانه های عمومی، بر لزوم هم افزایی کانون و کتابخانه ها تاکید کرده و افزود : باید شورای اداری مشترک بین دو دستگاه را برگزار کنیم و مکمل یکدیگر باشیم.

وی افزود : باید مراکز کانون و کتابخانه ها را در سطح شهر و استان به هم مرتبط کنیم، تا بتوانیم بازخورد جلسات ستادی را در میدان شاهد باشیم.

در ادامه مجید خطبایی سرپرست معاونت فرهنگی کانون، علی رضا رحمانی معاونت کتابخانه های عمومی، منصور امینی معاونت اداری و مالی کانون، وحید محیط معاون اداری و مالی کتابخانه ها، مژده دستوری کارشناس مسئول فرهنگی،  سارا صالحی کارشناس هنری کانون، راضیه احمدی کارشناس ادبی کانون، محمد سمیعی کارشناس فرهنگی نهاد کتابخانه ها، عقیل فیاضی کارشناس منابع کتابخانه ها به بیان نقطه نظرات خود، در حوزه های تربیتی، ادبی، هنری و کتاب و کتابخوانی پرداختند.

نگاه فرایندی به ارتباطات دو دستگاه، تبادل مربی و استاد در دوره های آموزشی، هم افزایی واحد های سیار، تقویت جشنواره های قصه گویی، برگزاری مسابقات کتاب و نشست های نقد کتاب، جذب و پایداری اعضا نوجوان، برگزاری رویداد های هنری ویژه نوجوانان، از جمله نکاتی بود که معاونین و کارشناسان در این جلسه به آن اشاره کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =