حضور مدیر کل کانون البرز در جلسه‌ی شورای معاونان آموزش و پرورش استان

مدیر کل کانون البرز ضمن حضور در جلسه‌ی شورای معاونان آموزش و پرورش در کرج به معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فعالیت‌های آن پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، زینب عاشری، مدیر کل کانون استان دراین دیدار ضمن معرفی کانون و ماموریت‌های ویژه‌ی آن از مدیر کل آموزش و پرورش به جهت دعوت به جلسه و اهتمام‌شان در این زمینه قدردانی کرد.

این مقام مسوول در ادامه در خصوص ماهیت فعالیت های پرورشی در مدارس و اشتراک آن با اهداف کانون سخن گفته و به همکاری با آموزش ابتدایی اشاره کرد و افزود با توجه به نام گذاری روزهایی به نام «روز بدون کیف» در مدرسه، کانون آمادگی دارد تا این روز را با فعالیت های فرهنگی، هنری اثرگذار برای کودکان برگزار کند.

برگزاری نشست آموزشی مشترک برای آشنایی مربیان پرورشی و معلمان ابتدایی با شیوه‌های خلاق کتابخوانی و قصه‌گویی، گسترش فعالیت های کانون زبان ایران در ساعت خالی فعالیت مدارس، برگزاری اردوی دانش آموزان با استفاده از فضای آسمان نما و  رصدخانه‌ی کانون کرج، اکران سیار پویانمایی بچه زرنگ برای مناطقی که دسترسی به سینما برای کودکان و نوجوانان ندارند،  شروع طرح سینمای دانش آموزی در استان البرز از آذرماه ۱۴۰۲تا پایان سال  تحصیلی و اکران فیلم‌ها و نمایش های عروسکی تولید کانون برای دانش آموزان،  لزوم حضور کتابخانه‌ی سیار در مدارس، همکاری مدیران برای صدور مجوز بازدید دانش آموزان از فعالیت های کانون، حضور تماشاخانه‌ی سیار کانون  در استان البرز به ویژه شهر فردیس دردی ماه امسال و ضرورت  حضور حداکثری دانش آموزان منطقه فردیس در این ویژه برنامه از جمله مواردی بود که توسط مدیر کل کانون البرز، مطرح شد.  

پس از سخنان مدیر کل کانون در این نشست که روز یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد، علی حجر گشت، مدیرکل آموزش و پرورش نیز ضمن تاکید بر ضرورت همکاری با کانون پرورش فکری از معاونین و روسای مناطق خواست در اولین فرصت به منظور آشنایی با ظرفیت های کانون و بررسی زمینه های مشترک همکاری دو سویه،  جلسه ای جداگانه برگزار کنند و پیشنهاد داد در مدارس تابلویی برای معرفی و اطلاع رسانی و نصب پوستر فراخوان ها، جشنواره های کانون در نظر گرفته و در معرض دید معلمان، دانش آموزان و اولیا قرار گیرد.

شاکر، مسوول امور بانوان آموزش و پرورش کرج نیز ازحمات همکاران مرکز هشتگرد به جهت برگزاری ویژه برنامه‌ی آموزش قصه‌گویی برای معلمان این منطقه، قدردانی کرد.

سلیمانی، رییس اداره‌ی آموزش و پرورش استثنایی کرج نیز در سخنانی از مدیر کل و همکاران کانون به جهت همکاری ویژه در این بخش و برگزاری کارگاه به ویژه کارگاه سفالگری در برخی مراکز کانون برای کودکان توان یاب مدارس استثنایی استان، تشکر کرد.

فرانک  فروزانفر، کارشناس مسوول کانون البرز نیز  ضمن تشکر از همراهی اداره کل آموزش و پرورش و به ویژه معاونت ابتدایی  با کانون در هفته ملی کودک و طرح کانون مدرسه به تشریح جشنواره های (سرود، نمایش، بازیهای بومی محلی )، فراخوانهای هنری و یاواره فرهنگی هنری و ادبی شهدای نوجوان استان پرداخته و گفت امیدواریم با تداوم حمایت های مدیرکل آموزش و پرورش و بررسی ظرفیت های مشترک ، بتوانیم خدمات کمی و کیفی بهتری را به کودکان و نوجوانان ارایه کنیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =