باشگاه داوران قصه‌گویی را در یزد راه‌اندازی خواهیم کرد

معاون فرهنگی کانون و رییس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کانون در نشست رسانه‌ای این دوره از جشنواره از راه‌اندازی باشگاه داوران قصه‌گویی در یزد خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح در ادامه بیان کرد: بالاترین آماری که نهادها در ثبت قصه‌گویی در کشور داشتند، هزار نفر بوده است و آماری که کانون اعلام می‌کند بیش از ۱۷هزار نفر است که فاصله کیفی و کمی جشنواره کانون با نهادهای دیگر را نشان می‌دهد. با توجه به سابقه و قدمت کانون در این حوزه به عنوان یک نهاد رسمی در داخل و خارج از کشور مطرح است این رقم قابل توجهی است.

بازگشت قصه‌گویی به دل خانواده ایرانی

او ادامه داد: سال گذشته ما ۱۴هزار دانش‌آموز داشتیم که به شکل حضوری از بخش ملی و بین‌المللی ما استقبال کردند و به تماشای آثار نشستند. همچنین از ظرفیت شاد استفاده کردیم که در ایام جشنواره ۵‌میلیون بازدید کننده داشت، با توجه به این که فعالیت‌ها هنوز پس از کرونا آن‌طور که باید شکل نگرفته بود. پیش‌بینی ما این است که امسال به مراتب بیشتر و بهتر استقبال خواهد شد. با توجه به میزان استقبال ثبت نام کنندگان و نمایش آن از طریق شبکه‌های تلویزیونی و همچنین پویشی که در شبکه پویا در نظر گرفتیم تا قصه‌گویی وجود داشته باشد، بحث مردمی‌سازی شکل جدی خواهد گرفت. همچنین در حاشیه جشنواره نشست نقد و بررسی قصه‌گویی را خواهیم داشت که در پایان هر روز انجام خواهد شد تا به ارتقا کمی و کیفی قصه‌ها کمک کند و استادان بزرگی در یزد حضور خواهند یافت که در حوزه ادبیات، قصه گویی و نگارش مطرح هستند.

باشگاه داوران قصه‌گویی را در یزد راه‌اندازی خواهیم کرد

معاون فرهنگی کانون همچنین گفت: امسال دوره تخصصی داوری قصه‌گویی را در کانون برگزار کردیم و می‌توانیم اعلام کنیم که در کشور ما افراد متخصص در حوزه داوری قصه‌گویی حضور دارند که در بعد آموزش و ارتقای آن می‌توانند کمک کنند و بعد از جشنواره نیز باشگاه داوران قصه‌گویی را در یزد راه‌اندازی خواهیم کرد. ارائه هویت و شناسنامه‌دار کردن افراد جزو اهداف ما است. برگزیدگان بخش‌های ملی و بین‌المللی دوره‌های قبلی امسال به عنوان داور در کنار ما حضور دارند.

او اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا مهمانان خارجی نیز از پنج کشور ترکیه، انگلیس، هند، کنیا و اوگاندا در بخش پایانی حضور داشته باشند. امیدواریم در ایام جشنواره از ظرفیت رسانه‌ای خود برای فرهنگ‌سازی قصه و قصه‌گویی استفاده کنید. تا موج رسانه‌ای خوبی برای شورانگیزی در میان خانواده‌ها ایجاد شود تا به اصل قصه‌گویی در میان خانواده‌ها باز گردیم.

رییس این دوره از جشنواره قصه‌گویی در پایان نیز بیان کرد: در تلاش هستیم تا یک برنامه تلویزیونی ویژه کودکان داشته باشیم که از عید نوروز به روی آنتن برود و در قالب یک برنامه ۳۰ قسمتی تولید شود. نگاهمان این است که قصه‌گویی را پیچیده نکنیم و ساده و روان می‌خواهیم آن را ارائه دهیم تا به خانواده برگردد. سعی می‌کنیم از تولیدات جشنواره قصه‌گویی به بهترین نحو استفاده کنیم.

گفتنی است؛ بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۷ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ در شهر یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =