نشست فرزند پروری سایبری و ارتقای سواد رسانه ای در فضای مجازی

در راستای چهارمین پویش کودکان مجازی و با حضور سرهنگ غلامی جانشین پلیس فتا استان خراسان جنوبی نشست فرزند پروری سایبری و ارتقای سواد رسانه ای در فضای مجازی ویژه کارکنان و مربیان مراکز کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ در این نشست  که ظهر امروز ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲ به صورت مجازی و با حضور مدیر کل کانون استان و کارشناسان حوزه های مختلف این اداره کل برگزار شد سرهنگ غلامی در جمع مربیان کانون با بیان خصوصیات خاص فضای مجازی گفت: مجرمان و معاندین از روش‌های مختلف در این فضا در صدد جذب مخاطبین خود هستند و دراین خصوص از چهره‌های خاص معروف مانند سلبریتی‌ها و ورزشکاران استفاده می کنند.

وی با اشاره به مشکلات و آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان و ارایه راهکارهایی برای کاهش این آسیب‌ها تصریح کرد: علاوه بر فضا های مجازی رسانه های تصویری نیز فرزند پروری ما را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: این رسانه‌ها جهان بینی کودکان را تحت تاثیر قرار داده است و کودکان با شخصیت‌های خیالی هم‌زاد پنداری می کنند وآنان را الگوی خود قرار می دهند که  این موضوع آثار مخربی را برای آنان به همراه خواهد داشت که اولیای تربیتی و والدین باید به آن توجه داشته باشند.

گفتنی است: بازی‌هایی که با محتواهای مخرب اما جذاب به کودکان ارائه می شود و همزاد پنداری کودکان و نوجوانان با  شخصیت‌های بازیهای رایانه ای، تاثیر خشن شخصیت ها و بازیها که تا مدت ها به فرد منتقل شود، اثرات مخرب و غیر قابل جبرانی این بازی‌ها که متوجه کودک و نوجوان است از دیگر مواردی بود که جانشین پلیس فتا استان در این نشست مجازی به آن پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =