کانون های پرورش فکری، مراکزی برای رشد فکری نوجوانان باشد

آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار مدیر کل و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بر لزوم رشد فکری نوجوانان در کانون تاکید کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ،  آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) با اشاره به کار دقیق دشمن برای انحراف جوانان و نوجوانان اظهار داشت: دشمن به طور دقیق کار می کند و روی موضوع انحراف جامعه، فکر می کند، البته خود شیطان نیز این گونه است و بنای خداوند هم بر امتحان است و تا آخرین امتحان داده نشود سرنوشت انسان مشخص نمی شود. 

وی افزود: بسیاری در ابتدا ممکن است اهل جهاد و جبهه بوده باشند، اما در انتها ممکن است همه اعمال فرد حبط شود، بنابراین دشمن فراوان نقشه می کشد، اما به اندازه شیطان قادر به کشیدن نقشه نیست، چرا که شیطان نخبه های بشر را کنار می گذارد، هم چنان که قرآن کریم نیز می فرماید :" وَکَذَٰلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیَاطِینَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ ". 
امام جمعه اصفهان با بیان تفاوت شرایط دسترسی جوانان به فحشا در پیش از انقلاب و پس از انقلاب با توجه به وجود تلفن های همراه و فضای مجازی گفت: در روایت داریم زمانی می رسد که نگه داشتن آتش در کف دست راحت تر از دینداری است. 
وی اضافه کرد: بشر امروز رشد کرده و جستجوگر است و هر چه رشد کند بهتر می تواند دیندار باشد، اما خداوند در تعبیری می فرماید " أَکْثَرُهُمْ لایَعْقِلُونَ "یعنی اکثر مردم فکر نمی کنند و فکر نکردن انسان را گمراه می کند. 
آیت الله طباطبایی نژاد قضاوت بیشتر افراد را کودکانه عنوان کرد و ادامه داد:  قضاوت کودکانه به این معنا است که اگر صد خوبی به فرد شود با یک بدی ، خوبی های دیگر فراموش می شود، لذا این فکر نکردن و دیدن نیمه خالی لیوان نیاز به تبیین دارد و باید کارهایی که در این 40 سال انجام شده را بیان کرد. 
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه تفکر، اقامه نماز و رونق بخشی به مساجد را سبب رشد جامعه و تربیت نفوس دانست و افزود: در روایت است که " تَفَکُّرُ ساعَةٍ خَیرٌ مِنْ عِبادَةِ سَبْعَیْنَ سَنَةً " یک لحظه فکر کردن از 70 سال عبادت بی فکر برتر است و در کنار آن توجه به نماز و اثر تربیتی که دارد به دلیل آن که نماز تنها واسطه بین خالق و مخلوق است، اما برخی به دلیل همان مسئله لایعقلون بودن آن را نمی خوانند.  
وی خاطر نشان کرد: اکنون نیز جوانان متدین زیادی داریم و حتی برای غزه چندین هزار نفر ثبت نام کردند، لذا نمی شود این شرایط را با پیش از انقلاب مقایسه کرد.  
آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: در مساجد، کانون ها باید مرکز فکر باشند و کانون پرورش فکری نیز باید فکر کند که چگونه مسجد محله ها را رونق بدهد ، چرا که زمانی که افراد در جایی برای یاد خدا جمع شوند این روحیه ها را تغییر می دهد.  
امام جمعه اصفهان با تاکید بر امکان اصلاح همه نفوس و دست نکشیدن از تربیت افراد تصریح کرد: نباید از هیچ فردی ناامید شد و همه را می شود اصلاح کرد  و باید جذب نمود، ، لذا معلم در تربیت و انسان سازی تاثیر فراوانی دارد و باید بهترین افراد را برای معلمی انتخاب کنند و بهترین را از خانواده ها می توان فهمید و  کار معلمی کار بسیار باعظمتی است ، زیرا کار انبیاء و تربیت انسان است. 
در ابتدای این دیدار نیز مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با اشاره به در پیش بودن سالروز تاسیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: طبق بیانیه گام دوم، رهبر انقلاب فرمودند در دوره انتقال تمدن قرار داریم ، اما در حوزه کودک و نوجوان اعتقاد ما بر این است که نیاز به بازسازی و انقلاب فرهنگی داریم، زیرا دچار برخی بیماری های مزمن در حوزه کودک و نوجوان شده ایم و نمونه آسیب آن را سال گذشته در حوزه نوجوان دید. 
وی افزود: درگذشته بیشتر اقدامات ما ناظر به سخت افزار بود و به نرم افزار توجه نمی شد، در حالی که نرم افزار فکر و اندیشه معلم است و این در حالی است که اکنون دشمن روی ذهنیت مردم نسبت به انقلاب کار می کند و با استفاده از سند 2040 برای جا انداختن ناکارآمدی نظام در ذهن کودک و نوجوان برنامه ریزی می کند.  
مدیر کل کانون استان با بیان این مسئله که در حوزه فرهنگ از مواجه هوشندانه غافل شده ایم گفت: اعتقاد ما بر این است که در کانون پرورش فکری بنای بصیرت افزایی و تبیین ارزشها انقلاب اسلامی سرلوحه تمام فعالیت هاست و مانیز نیازمند هستیم در حوزه نیروی انسانی افرادی را جذب کنیم که دغدغه انقلابی و التزام عملی داشته باشند هرچند که نیروی های فعلی این دغدغه را دارند و به آن اهتمام ویژه می ورزند .
 وی اضافه کرد: در دوران چله دوم انقلاب، کانون پرورش فکری به دنبال نهضت ملی شدن مهارت ها است و باید در دو حوزه کار انجام شود، در وهله اول در جذب نیروی انسانی و ساختاری که برای نیروی انسانی نیاز دارد و دوم در تربیت نسل آینده باید نیروهایی عمل کنند که فرزندان ما را افرادی انقلابی تربیت نمایند.  

کانون های پرورش فکری، مراکزی برای رشد فکری نوجوانان باشد

کانون های پرورش فکری، مراکزی برای رشد فکری نوجوانان باشد

کانون های پرورش فکری، مراکزی برای رشد فکری نوجوانان باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =