شورای مشورتی مهرواره‌ی «بهشت مادری» در کانون البرز برگزار شد

شورای مشورتی مهرواره‌ی بهشت مادری به میزبانی کانون البرز به منظور برگزاری مهرواره‌ای با محوریت قصه گویی مادران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زینب عاشری، مدیر کل کانون البرز ضمن اعلام این خبر افزود با توجه به اهمیت مقوله‌ی جوانی جمعیت و فرمایشات مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) به منظور تلاش تمام افراد در این زمینه به منظور داشتن ایرانی جوان و پویا در آینده، تصمیم گرفتیم تا از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور ترغیب مادران به فرزندآوری بهره گرفته و با برپایی مهرواه‌ی قصه‌گویی  مادران را به فرزندآوری و جوانی جمعیت، ترغیب کنیم.

این مقام مسوول افزود پس از طرح موضوع در شورای کارشناسی کانون و تهیه‌ی طرح مقدماتی شیوه‌نامه روز دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ میزبان حجت الاسلام ساکی دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت کشور و حجت‌الاسلام مهدیزاده مسؤول کارگروه طرح ایران جوان بمان در معاونت فرهنگی بسیج کشور بودیم و در این نشست تخصصی به بررسی شیوه‌نامه و موضوعات پرداختیم.

مدیر کل کانون البرز ادامه داد در این نشست قرار شد با توجه به این که علاقه‌مند هستیم زمینه‌ی حضور تمامی مادران ایرانی در این ویژه برنامه فراهم شود در صورت امکان مهرواره را به صورت ملی تعریف کرده و با توجه به ضرورت برگزاری دوره‌ی آموزشی برای قصه گویی، در مرحله‌ی اول مهرواره را با خاطره گویی آغاز کنیم تا مادران  و مادربزرگ‌ها خاطرات شیرین خود از کودکی و نوجوانی و بزرگسالی فرزندانشان را به عنوان پیش زمینه قصه گویی تعریف کنند و ضمن ایجاد فضای مفرح و امیدوار کننده و شاد به تقویت رابطه‌ی مادر و فرزند نیز کمک کنیم .

عاشری افزود در نظر داریم از کودکان و نوجوانان هم دعوت کنیم تا شنونده‌ی خاطرات مادران و مادربرزگ‌های خود باشند.

لازم به توضیح است قرار است فراخوان نهایی این مهرواره در دی ماه ۱۴۰۲ همزمان با ولادت بزرگ بانوی اسلام، حضرت زهرا(س) منتشر و جزئیات بیشتری از آن بیان شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =