حمایت از سرود و نمایش را در کرمانشاه، جزء رسالت‌های کانون می‌دانم

دومین جلسه‌ی شورای نمایش با حضور اعضای این شورا برگزار شد و در مورد تبیین شیوه‌نامه و مسائل مربوط به آن و نیز برخی از متون نمایشی تصمیم‌گیری شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، دومین جلسه‌ی شورای نمایش با حضور اعضای این شورا برگزار شد و در مورد تبیین شیوه‌نامه و مسائل مربوط به آن و نیز برخی از متون نمایشی تصمیم‌گیری شد.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، برگزاری جشنواره‌ی نمایش را با اهمیت دانست و گفت: سعی ما  در این شورا بر این است تا در مورد نمایشنامه‌ها و ارزشمندی کار و شیوه‌ی سرمایه‌گذاری بر روی آثار، درجه ‌بندی پروژه‌ها و ... به جهت نمایشنامه، ظرفیت، جنس کار، محتوا، متریال، خروجی به جمعبندی برسیم و وظیفه داریم که در حوزه‌ی نمایش حمایت‌های لازم را انجام دهیم.
وی افزود: در همین راستا می‌توان به تولید آثار مشارکتی نیز توجه داشت تا بتوان با به‌کار گیری هم‌افزایی و امکانات آثار هنری ماندگارتری را به اجرا برسانیم، در این میان با اختصاص تنخواه به مراکز باید حمایت‌های لازم از طریق ستاد صورت پذیرد تا عزیزان ما در مراکز با اطمینان خاطر بیشتری کار را شروع و پیش ببرند و انگیزه نیز در جهت ادامه‌ی کار به آنها داده شود.

حمایت از سرود و نمایش را در کرمانشاه، جزء رسالت‌های کانون می‌دانم
زنجانی بیان داشت: ما باید به دور از هرگونه سوگیری با توجه به درجه‌بندی آثار حمایت‌های لازم را انجام دهیم تا به سوی تولید نمایش‌هایی فاخر پیش برویم و این را نیز تنها معطوف به جشنواره نکنیم بلکه به این بهانه با تشویق، حمایت و سوق دادن همکاران به این سمت و سو، به تولید آثار ارزشمندی دست یابیم و اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم بزنیم.
در ادامه مباحث مختلفی طرح و در مورد هر یک از آنها به تفصیل صحبت شد، ازجمله: متن نمایشنامه و نحوه‌ی انتخاب آن، ایده‌های موجود، مراحل بازبینی، ایجاد انگیزه، توسعه‌ی نمایش و ایجاد برنامه‌ی بلند مدت در این زمینه، توجه به تولیدات مشترک در مراکز، تعیین داورها، نحوه‌ی حمایت‌هایی که می‌توان صورت داد، برآورد هزینه‌های نمایش‌ها، راه‌های درآمدزایی از آثار تولید شده، جذب مشارکت و حمایت‌های مالی دستگاه‌های دولتی و اجرایی، تعیین تکلیف استودیو کانون، حضور در مراکز و جذب استعدادها، تشکیل گروه‌های نمایشی و ...
قطب‌بندی‌های لازم بر اساس استان جهت بررسی امور و استعدادهای موجود در مراکز از پیشنهادات طرح شده توسط اعضای شورا بود که مورد بررسی قرار گرفت، سپس نمایشنامه‌های ارسال شده توسط مراکز استان از جنبه‌های مختلف و کلیت کار ارائه شد و در مورد نحوه‌ی اجرای کار و پیشبرد آن توضیحاتی داده شد و طرح‌های مورد تایید پس از بررسی‌های لازم مصوب گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =