کد خبر: 334645
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
فعالیت‌های کانون در جشنواره‌ی دانایی توانایی

آسمان نمای سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری میزبان دانش آموزان منتخب کشور در جشنواره‌ی دانایی توانایی

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با اختتامیه ششمین جشنواره‌ی ملی دانایی و توانایی در استان چهارمحال و بختیاری حجت الله آسمند از برپایی آسمان‌نمای سیار و بازدید ۴۰۰ دانش‌آموز منتخب از این فعالیت در راستای تعاملات برون سازمانی با اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد. 
آسمند با بیان اینکه آسمان‌نمای سیار کانون از پیشرفته ترین دستگاه‌های کمک آموزشی نجوم است که از یک محفظه پارچه ای ساخته شده و ۳۰ نفر گنجایش دارد عنوان کرد: این دستگاه با قابلیت جابه جایی، مجهز به نمایش گر  نرم افزار نمایش آسمان است و با استفاده از آینه محدب، تصاویر کیهانی زیبایی را در سقف گنبد به نمایش می گذارد. این مدل آسمان‌ نما قابل انتقال به هر مکان است و داخل سالن‌ های گنبدی تا قطر ۴ متر نصب و به عنوان آسمان نمایی ثابت استفاده می شود. 
وی با اشاره به ترویج علم نجوم در میان کودکان و نوجوانان بهره‌مندی کل دانش‌آموزان استان از این آسمان‌نما را از جمله اهداف کانون در راستای آشناسازی این قشر با علم نجوم عنوان کرد که توسط مربیان مرکز فرهنگی هنری مجتمع شهرکرد اجرا شد.
وی در ادامه گفت: همکاری‌های قابل ملاحظه کانون و آموزش و پرورش در راستای رشد و تعالی گروه هدف هر دو ارگان است که موجب هم افزایی بین دستگاهی و تقویت نگاه فرهنگی در کودکان و نوجوانان خواهد شد. 
آسمند اجرای طرح کانون مدرسه را از دیگر فعالیت های مشترک میان این دو ارگان بر شمرد و افزود: در این طرح دانش آموزان مدارس با حضور در مراکز فرهنگی هنری کانون به اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی در تکمیل دروس آموزشی خود خواهند پرداخت. 
وی ادامه داد: طرح «کانون مدرسه» بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان کانون و وزارت آموزش و پرورش به منظور ایجاد فرصت‌های بهتر در اجرای فعالیت‌های تربیتی و پرورش خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

فعالیت‌های کانون در جشنواره‌ی دانایی توانایی
وی در عین حال تصریح کرد: آشنایی کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و اولیای تربیتی با مراکز کانون، فراهم آوردن زمینه‌های جذب اعضای جدید در مراکز کانون و ترغیب کودکان و نوجوانان به امر مطالعه و کتابخوانی از دیگر اهداف این طرح است که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =