همکاری میان کانون،  معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و شورای فرهنگ عمومی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور و معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این جلسه که ظهر روز شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ در سالن غدیر وزارت ارشاد برگزار شد، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: امروز شاهد یک حرکت فرهنگی خوب هستیم که امیدوارم طلیعه تعامل هرچه بیشتر سه حوزه کشور معاونت امور زنان و خانواده، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و کانون پرورش فکری در راستای تکریم و تحکیم خانواده در محور بازی و اوقات فراغت باشد.

وی افزود: پرورش فکر از طریق بازی مبتنی بر مؤلفه‌های شناختی و یکی از ارزش‌های مؤثر تربیتی است و تقویت بنیان‌های اجتماعی به خصوص خانواده را دربردارد.

همکاری میان کانون،  معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و شورای فرهنگ عمومی

علامتی تصریح کرد: به کمک بازی ضمن افزایش نشاط اجتماعی می‌توانیم شخصیت‌های مؤثر آینده را افرادی خلاق با وسعت ذهنی تربیت کنیم. امروز بسیاری از مشکلات در این حوزه با بازی مرتفع می‌شود و می‌توانیم با یک نگاه راهبردی بازی را به سمت خانواده در جهان معاصر پیش ببریم.

مدیرعامل کانون گفت: فراتر از نگاه ملی باید یک نگاه حکمرانی داشته باشیم و در این زمینه هم خروج از تصدی‌گری و ورود به تولی‌گری داریم.

در بخشی دیگر از این جلسه سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه تقویت ابعاد زیست‌پذیر شدن ارزش‌های خانوادگی در کالبدهای فرهنگی و عرصه‌های مختلف را دربرمی‌گیرد.

همکاری میان کانون،  معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و شورای فرهنگ عمومی

همچنین انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: هدف این است از مسیر بازی که یکی از نیازهای خانواده‌ها و کودکان است بتوانیم فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی را به فرزندان‌مان منتقل کنیم.

وی ادامه داد: سیاست‌گذاری برای بازی‌ها، توسعه بازی‌های ایرانی اسلامی و سنتی، گسترش بازی‌های خانوادگی و جذاب کردن بازی‌های گروهی در برابر بازی‌های فردی، پرهیز از هنجارستیزی در عین شور و نشاطی که باید در بازی باشد، تمرین قانون‌مداری و شاد بودن با تقسیم شادی و احترام گذاشتن به شادی دیگران از اهداف این تفاهم‌نامه است.

حامد تأملی دبیر بخش بازی و سرگرمی خانواده ذیل رویداد خانواده و فرهنگ عامه نیز اظهار کرد: تلاش کردیم در حوزه بازی اصلی‌ترین وظیفه خود را روی این موضوع تمرکز کنیم که بازی چه‌قدر می‌تواند نقش داشته باشد.

همکاری میان کانون،  معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و شورای فرهنگ عمومی

وی در ادامه بازی‌های رومیزی، اتاق فرار، بازی‌های جدید، پویش بازی خانوادگی و... را از برنامه‌های این رویداد معرفی کرد.

تأملی در پایان گفت: در هر استان یک رویداد بازی و خانواده راه‌اندازی خواهیم کرد.

گفتنی است همکاری در ترویج بازی و اسباب‌بازی در تعامل‌های بین اعضای خانواده، همکاری در برگزاری رویدادهای بازی و اسباب‌بازی با محوریت خانواده، همکاری در تولید محتوا برای مهیا شدن خانواده به مهارت بازی‌کردن و به بازی‌ درآوردن فرزندان، همکاری برای ایجاد نشاط و تقویت کانون گرم خانواده، همکاری در معرفی بازی‌های سالم، سازنده و خانوادگی با اهداف تقویت تعاملات بین اعضای خانواده، همکاری در ایجاد الگوهای مناسب بازی خانوادگی وگسترش الگو در سطح کشور، همکاری در شناسایی فعالان بازی‌های خانوادگی و شبکه سازی بین آنها و هرگونه موضوع دیگری مرتبط به اهداف تفاهم‌نامه از موضوع‌های این تفاهم‌نامه است.

در جلسه امضای تفاهم‌نامه میان معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و کانون پرورش فکری فرهاد فلاح معاون فرهنگی، محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید و ابوالقاسم سلیمانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون حضور داشتند.

همکاری میان کانون،  معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و شورای فرهنگ عمومی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =