تماشاخانه سیار کانون با نمایش «هناس» میهمان کودکان لرستان شد

نمایش «هناس» با موضوع حمایت از کودکان بی‌دفاع غزه و فلسطین بر روی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق کم‌برخوردار استان لرستان اجرا می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در مناطق کم برخوردار شهرهای خرم آباد، الشتر و نور آباد استان لرستان به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری شامل نمایش، مسابقه، پخش پویانمایی، معرفی کتاب و سرود می‌پردازد.

بر اساس این خبر، نمایش هناس (نفس) به کارگردانی صادق کیانی‌مقدم با موضوع آسیب دیدن بچه‌ها در جنگ به‌خصوص کودکان بی‌دفاع غزه و فلسطین، سوریه، عراق، یمن و ... اجرا می‌شود.

این اثر روایت مردمانیست که بر اساس سیره روش و منش زندگانی حاج قاسم سلیمانی همچنان وفادار به اصول مقاومت در منطقه مانده‌اند و رنج‌ها و مصایبشان را به جان می‌خرند. روایت مظلومیت کودکان آسیب‌دیده از بمباران شیمیایی جنگ ایران و عراق در دوران دفاع مقدس و بیمارستان المعمدانی شهر غزه و بمباران هوایی رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل است ‌که به شهادت کودکان ختم می‌شود. در پایان فصل مشترک این دو روایت، نمایشگاهی از عکس شهدای کودک برای تماشاگران برپا می‌شود.

بازیگران این نمایش صادق کیانی‌مقدم و زهره غلامی هستند. دستیار صحنه موسیقی و افکت راحله حمزه‌ای، دستیار کارگردان و طراحی پوستر را مینا بهرامی‌تبار و ساخت دکور و اکساسوار را علیرضا حسین‌پور بر عهده داشته‌اند.

این نمایش از تولیدات مشترک مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی و تماشاخانه‌های سیار کانون است که قرار است روزهای ۱۱ تا ۱۳ دی ۱۴۰۲ در استان‌لرستان بر روی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا ‌شود.

گفتنی است: برای حضور و اجرای تماشاخانه سیار کانون در لرستان، اداره کل آموزش و پرورش استان، نواحی یک و دو خرم آباد، آموزش وپرورش شهرستان های الشتر و نور آباد، جمعیت هلال احمر استان، راهنمایی و رانندگی ، فرماندهی نیروی انتظامی و فرمانداری ها با کانون پرورش فکری همکاری می کنند.

تماشاخانه سیار کانون با نمایش «هناس» میهمان کودکان لرستان شد

تماشاخانه سیار کانون با نمایش «هناس» میهمان کودکان لرستان شد

تماشاخانه سیار کانون با نمایش «هناس» میهمان کودکان لرستان شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =