هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر بیانگر اوج عزت و کرامت زن مسلمان در نظام مقدس جمهوری اسلامی است

مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا ( س ) ، هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و همچنین گرامی داشت یاد و خاطره سردار دلها بیانیه ای صادر کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا ( س ) ، هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و همچنین گرامی داشت یاد و خاطره سردار دلها بیانیه ای صادر کرد .

متن بیانیه به این شرح است :

به نام خالق بی همتا

«انا اعطیناک الکوثر فصل لربک و انحر ان شانئک هو الابتر» ما تو را (چشمه) کوثر دادیم پس برای پروردگارت نماز گزار و قربانی کن دشمنت‏ خود بی‏ تبار خواهد بود. (سوره کوثر ) .

پنج سال پس از بعثت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، جهان اسلام به نور ولادت دختری نورانی شد که برترین زنان عالم لقب گرفت با ولادتش سوره مبارکه کوثر بر پیامبر نازل شد و خیر کثیر که به پیامبر عطا شده، را نوید بخشید.

ولادت ناب ترین گوهر آفرینش، مظهر برکات الهی و اسوه بی بدیل زنان عالم، حضرت صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا« س» به نام هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر بیانگر اوج عزت و کرامت زن مسلمان در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

این مهم فرصت مغتنمی است برای رهروان آن حضرت تا هر کس در حد بضاعت خویش به بخش عظیمی از اقیانوس بیکران معارف الهی موجود در زندگی ایشان پرداخته و بشریت را از فیوضات آن بهره مند سازند و بهانه ای ارزشمند برای تکریم زن و نقش والای او در جامعه و تجلیل از منزلت و رسالت بانوی آب و آینه باشد .

این جانب با تبریک سالروز ولادت نورانی حضرت زهرا (س) ، سرور بانوان جهان و میلاد با سعادت فرزند بزرگوارشان امام خمینی (ره) و تکریم جایگاه والا مقام مادر، از درگاه خداوند بزرگ آرزو می کنم که زنان و دختران جامعه اسلامی به پیروی از سیره فاطمی و زیستنی فاطمه گونه و پاسداری از فضیلت ها و حضور آگاهانه در همه عرصه ها بویژه عرصه سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی با اتکال به ذات اقدس پروردگار متعال در جهادی مستمر در پی خودسازی و کسب آمادگی های لازم جهت تربیت فرزندان ، ادامه دهنده راه شهدا باشند و همچون گذشته باشعار " زن ، عفت ، افتخار ، در همه عرصه ی انقلاب اسلامی نقش آفرینی بکنند .

روز زن فرصتی مغتنمی است برای یادآوری نقش و تاثیر زنان در برهه‌های سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده انقلاب و نظام و میزان تناسب آن با سهم زنان از انقلاب اسلامی و پرداختن به موانع و چالش‌های پیش رو و ارائه راهکارهای مقتضی برای حرکت به سمت وضعیت مطلوب از یک سو و از سوی دیگر فرصتی برای ارزیابی میزان تثبیت هویت زن مسلمان که امام راحل(ره) را به حق و باید احیاگر این هویت نام داد.

حقیقتا گام دوم انقلاب با مطلع تمدن نوین اسلامی، زن مسلمان را به‌عنوان یک فعال و اثرگذار در حوزه‌ های فردی، خانوادگی و اجتماعی وارد عرصه فعالیت کرده است و نشان از هویت بخش به زنانی است که عظمت وجودی‌اشان را با رنگ و لعاب‌های بی مقدار بی تفاوتی عوض نخواهند کرد.

زن مسلمان و بانوی ارزشمند ایرانی پرچمدار این مطالبه جهانی است و در گام دوم انقلاب با عزمی جزم تر مسیر تمدن نوین اسلامی را تا رسیدن به مرزهای مطمئن ظهور، دنبال خواهد کرد.

اما امسال تقارن میلاد حضرت زهرا ( س ) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر با سالروز شهادت سردار دلها، فضای معنوی زیبایی را به این روزها بخشیده است ؛ سرداری که خود سرلوحه مدافعان حرم بود و نقش بی بدیلی در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشت و در راه پاسداری از جمهوری اسلامی که به تعبیر خودشان حرم بود ، جان عزیز خودش را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و با شهادت خود مکتب سلیمانی را برای نسل آرمانی به ارمغان گذاشت .

شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی جز استیصال دشمنان خبیث ترجمه دیگری ندارد. قساوت قلبی و کینه جنایتکاران جهان پیش از انقلاب اسلامی سبب ترور علنی سردار دل‌ها شد؛ دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی باید بدانند که خون شهید سلیمانی تزریق حیات مجددی در رگ‌های انقلاب اسلامی بوده و انسجام و وحدت ملی ملت ایران را دو چندان کرده است و ما امروز به برکت خون شهید سلیمانی و همه شهدای عزیز ، بر سفره امنیت پایدار ، در آرامش زندگی می کنیم .

در آخر یک بار دیگر میلاد باسعادت حضرت صدیقه طاهره ، فاطمه الزهرا سلام الله علیها ، هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را به همه بانوان ایران زمین تبریک و تهنیت عرض می نمایم و برای همه مادران ، زنان و دختران سرزمینم ، ایران اسلامی ، سربلندی و توفیق روز افزون از درگاه الهی آرزو می نمایم .

باتشکر ، مهدی آقایاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =