برگزاری سومین پنل تخصصی با موضوع قصه‌های کسب و کار در دانشگاه رازی کرمانشاه

در راستای ویژه‌برنامه‌های اختتامیه‌ی بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در استان، برگزاری سومین پنل تخصصی با موضوع قصه‌های کسب و کار در دانشگاه رازی کرمانشاه، رقم خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در راستای ویژه‌برنامه‌های اختتامیه‌ی بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در استان، برگزاری سومین پنل تخصصی با موضوع قصه‌های کسب و کار در دانشگاه رازی کرمانشاه، رقم خورد.
پنل سوم در نشست تخصصی کمیته‌ی علمی، با عنوان قصه های کسب و کار و محوریت مفهوم کارآفرینی، داستان‌های موفقیت کارآفرینان ایرانی و الگوبرداری از آنان، طراحی مدل توسعه تبادل فرهنگی و تعاملات بین‌المللی از طریق دانش و هنر قصه‌گویی ( ارائه اثر برگزیده ) با سخنرانی دکتر صبا امیری، دکتر مریم فراهانی و مینا فراهانی با راهبری و گزارش تجربه کارآفرینی دکتر مریم رحمانی؛ روز شنبه  ۱۶/ ۱۰ / ۱۴۰۲  ساعت ۱۵ الی ۱۶ بعد از ظهر در دانشگاه رازی‌ برگزار شد.

برگزاری سومین پنل تخصصی با موضوع قصه‌های کسب و کار در دانشگاه رازی کرمانشاه
دکتر صبا امیری گفت : مفهوم کارآفرینی، داستان‌های موفقیت کارآفرینان ایرانی و الگوبرداری از آنان، مباحثی‌است که مورد بررسی قرار داده می‌شود، اگر بخواهیم کارآفرینی را به طور صحیح تعریف کنیم و به فرزندانمان آموزش دهیم بهتر است به جای مفهوم اشتغال از ارزش آفرینی یا ارزش افزوده استفاده کنیم،
در کارآفرینی فقط به دنبال ایجاد شغل نیستیم و مفاهیمی فراتر از آن وجود دارد. یکی از بحث‌های کارآفرینی، کارآفرینی اجتماعی‌است که با هدف حل یک معضل اجتماعی ایجاد می‌شود نه صرفا" برای ایجاد شغل، همانند موسسه‌ی خیریه محک... 
وی افزود: فرد کارآفرین لزوما" کارآفرین به دنیا نمی آید، بلکه اکتساب و آموزش باعث ایجاد کارآفرینی است، کارآفرینان الگوی نقش در کودکی داشته‌اند و رویکرد جامعه‌شناسی می‌گوید اگر الگوی نقش صحیح طراحی کنیم، می‌توانیم کارآفرینان موفقی پرورش دهیم. کارآفرینی یک مسیر پرچالش هست که در آن موفقیت و شکست مطلق وجود ندارد و ما باید اینها را به کودکان آموزش دهیم. 

برگزاری سومین پنل تخصصی با موضوع قصه‌های کسب و کار در دانشگاه رازی کرمانشاه
دکتر امیری باز ذکر قصه‌ی واقعی چند کارآفرین ایرانی از جمله موسس صنایع غذایی بهروز و .... تاکید کرد: که در کارآفرینی واژه‌ای به نام نا امیدی وجود ندارد و با رویکردهای جدید و شناخت درست از بازار، می‌توان مسیر را  ادامه داد. چند الگوی رفتاری اکتسابی بازار کسب و کار مصادیق مشترکی بودند، دوره کودکی پرچالشی داشتند، مفهومی به نام شکست برای آنها وجود ندارد، کارهای مختلفی را انجام دادند و از تجربه‌های جدید ابایی نداشتند، پشتکار داشتند، علاقمند به تغییر وضع کنونی بودند، تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کردند و ما اگر می خواهیم داستان‌های کار آفرینانه را آموزش دهیم باید الگوهایی را آموزش دهیم که مفاهیم ارزشمند را کار کرده باشند.
سپس دکتر مینا فراهانی و دکتر مریم فراهانی در خصوص موضوعات طراحی مدل توسعه و تبادل فرهنگی و تعاملات بین المللی از طریق دانش و هنر قصه گویی ( اثر برگزیده ) صحبت نمودند و اشاره داشتند: قصه‌ها همواره در توسعه و رشد کمال فرهنگی و ذهنی انسان‌ها تاثیرگذار بوده‌اند و به زندگی فرهنگی و اجتماعی کودکان، شیوه‌ی تفکر، رفتار، مذهب، اعتقادات پرداخته‌اند. تاثیر فرهنگ در قصه گویی وسیله حفظ و انتقال فرهنگ و تبادل فرهنگ می‌شود . 

برگزاری سومین پنل تخصصی با موضوع قصه‌های کسب و کار در دانشگاه رازی کرمانشاه
در ادامه گفته شد: کانون پرورش فکری به دلیل جایگاه خاص خود و پیوند آن با سیاست‌های کلی نظام در حوزه‌ی کودک و نوجوان به عنوان فرهنگ‌پذیرترین قشر جامعه شناخته شده است، رشد و تکامل انسان نشات گرفته از اندیشه‌، دانش و تفکراتی است که در طول زمان فرد فرا می‌گیرد، کودکان و نوجوانان، آینده‌سازان جامعه و وارثان تلاش‌های نسل‌های قبل هستند.
توسط اساتید تصریح شد: توسعه و تبادلات فرهنگی و تعاملات بین‌المللی از طریق دانش و هنر قصه‌گویی می‌تواند به عنوان یک راهکار موثر برای افزایش فهم و احترام متقابل بین افراد در جهان مورد استفاده قرار گیرد. پیشنهاد ایجاد دانشگاه قصه‌گویی و مراکز قصه‌پژوهی، انتشار و ترویج قصه‌ها برای تبادلات فرهنگی با زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف که بتواند به درک کودکان و نوجوانان از فرهنگ‌های گوناگون کمک کند از راهکارهایی‌است که می‌توان اجرایی کرد.

برگزاری سومین پنل تخصصی با موضوع قصه‌های کسب و کار در دانشگاه رازی کرمانشاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =