طرح مهارت‌های مثبت در چهار محال و بختیاری اجرا می شود

اعضای طرح کانون مدرسه با مهارت های زندگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری حجت الله آسمند مدیر کل کانون استان ضمن اشاره به اجرای طرح کانون مدرسه در تعامل دو ارگان کانون و آموزش و پرورش از اجرای برنامه‌های پرکاربرد در این طرح خبر داد.
آسمند با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گفت آموزش مهارت های مختلف در کانون و طرح مهارت های مثبت زندگی  از جمله طرح های اجرایی در طرح کانون مدرسه است که قرار است مفاهیمی چون: امید، خودباوری، شادی و نشاط، هوش هیجانی، خوش بینی، معنویت، روابط مثبت و جرات مندی را به دانش آموزان و اعضای این طرح آموزش دهد.
مدیر کل کانون برگزاری کارگاه های حضوری با مربیان آموزش دیده در این زمینه را از جمله فرایند این طرح عنوان کرد و افزود: در اجرای کارگاه های مهارت های مثبت ابتدا کودکان گروه سنی (ج) با حضور در کارگاه به صورت ویژه با مولفه های اساسی مهارت، ویژگی های افراد دارای این مهارت، ویژگی های افرادی که این مهارت در آنها وجود ندارد، و تاثیر این مهارت در زندگی آشنا می شوند و در گام بعد با انجام تمرینات مرتبط با این مهارت سعی در نهادینه کردن این ویژگی مثبت در اعضا می کنند.  
وی در ادامه گفت: آموزش مربیان علاقه مند به برگزاری کارگاه مهارت های زندگی، تدوین متون آموزشی و کتابهای حامل شیوه های آموزشی مهارت های مثبت، تجهیز مراکز به یک سری ابزار های آموزشی در این حوزه و... از جمله تمهیداتی است که تا کنون در راستای آموزش مهارت های زندگی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اندیشیده و فراهم شده است.  
بر اساس این خبر پیش بینی می شود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با ۲۱ مرکز ثابت و ۵ واحد سیار کتاب خانه ای بتواند بیش از ۱۰۰۰ عضو را در این طرح تحت آموزش قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =