طرح پژوهشی و نمایشی شاهنامه در مرکز فرهنگی هنری جونقان اجرا شد

کارگاه های شاهنامه خوانی و شاهنامه پژوهی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهار محال و بختیاری حجت الله آسمند مدیر کل کانون استان از برگزاری و اجرای طرح پژوهشی و نمایشی در حوزه تبیین شاهنامه در مرکز فرهنگی هنری جونقان خبر داد.
وی با اشاره به اینکه شاهنامه خوانی و خواندن متون کهن از جمله فعالیت های ادبی فرهنگی در کانون محسوب می شود افزود: کارگاه های شاهنامه خوانی و شاهنامه پژوهی بخشی از کارگاه های ثابت کانون در مراکز هستند که خانواده ها و اعضا به خوبی از این کارگاه ها استقبال می کنند.
مدیر کل کانون اضافه کرد: کانون در جهت رشد مهارتی مربیان خود با برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های تخصصی متون کهن و شاهنامه خوانی، اعضای دیگر استان را از این امتیاز بی بهره  نکرده و کلیه ی مراکز استان به طور ثابت و سیار از کارگاه های متون کهن برخوردار هستند. 
آسمند در خصوص برگزاری کارگاه شاهنامه پژوهی برای اعضای نوجوان و شاهنامه خوانی به صورت نمایش و نقالی برای اعضای کودک جونقان این کارگاه ها را از جمله روش های تاثیر گذار در تبیین و احیای فرهنگ غنی شاهنامه خوانی عنوان کرد و افزود: ثمره ی این کارگاه ها تربیت کودکان و نوجوانان شاهنامه خوان و شاهنامه پژوه حرفه ای است که صاحب امتیاز در جشنواره ها و مسابقات استانی و کشوری هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =