همکاری دوجانبه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد نخبگان استان مرکزی

در نشست منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و طهماسبی رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی زمینه های همکاری و هم افزایی دوجانبه رقم خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان مرکزی ،نشست احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با وحید طهماسبی رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی روز شنبه ۲۳ دیماه ۱۴۰۲ در بنیاد نخبگان برگزار شد.
در این نشست که با حضور مهدی بداغی کارشناس حراست ، فاطمه ظهیری کارشناس مسئول واحد آفرینش‌های ادبی وعلیرضا رحیمی کارشناس روابط عمومی و اطلاع رسانی کانون پرورش فکری استان مرکزی و آشناور معاون بنیاد نخبگان همراه شد ، زمینه های همکاری و هم افزایی دوجانبه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد نخبگان استان مرکزی بررسی شد.

دکتر منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ضمن ابراز خرسندی از حضور و همراهی بنیاد نخبگان به معرفی کانون و فعالیت متنوع و عملکرد کانون پرداخت و بیان داشت: مراکز کانون محل استعدادیابی غیرمستقیم کودکان و نوجوانان است مربیان به واسطه شناختی که از مخاطب در برنامه‌های مختلف پیدا می‌کنند به نحو موثر و واقعی استعدادها را کشف و هدایت می‌کنند به گونه‌ای که بخش عظیمی از نخبگان جامعه حاصل این فرآیند استعدادیابی هستند.

ایشان در این زمینه افزود: با توجه به اینکه سرمایه های اجتماعی پنهان کانون پرورش فکری که بسیار قوی هستند  با بهره گیری از ظرفیت ها، امکانات و برنامه ها میتواند زمینه ساز همکاری و هم افزایی با بنیاد نخبگان که همان دستیابی به استعداد های برتر و هدایت و شکوفایی کودکان ونوجوانان است حاصل گردد .

همکاری دوجانبه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد نخبگان استان مرکزی
دکتر طهماسبی مدیر بنیاد نخبگان استان مرکزی ضمن تاکید بر همکاری و هم افزایی بین کانون پرورش فکری و بنیاد نخبگان استان آگاه‌سازی اعضای کانون و دانش‌آموزان را از اقدامات بنیادی دانست و گفت : ایجاد انگیزه، حمایت، برگزاری دوره های آموزشی، مسابقات تخصصی و کارگاه‌های توانمند سازی از خدمات و اقدامات بنیاد نخبگان استان است.
وی با اشاره به طرح های شهاب، "در مسیر نخبگی" و "ایران گشت" زمینه های همکاری بیشتر بنیاد نخبگان و کانون را خاطر نشان کرد و گفت:با توجه به نوع فعالیت های متنوع کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ،طرح های بنیاد  که با هدف شناسایی استعدادهای برتر فرهنگی و هنری در اردوهای و آشنایی کودکان ونوجوانان با صنایع و مشاغل مختلف برای هدایت تحصیلی آنها  و تحول در نظام تعلیم و تربیت کودکان ونوجوانان است، قطعا حاصل خواهد شد .

رئیس بنیاد نخبگان استان از حمایت مالی از طرح‌های ارائه شده توسط هیئت‌های اندیشه‌ورز خبر داد و ادامه داد: امید است با تعریف طرح شهید بهشتی و در شناسایی و معرفی و تکریم مفاخر از ظرفیت و همکاری مشترک کانون پرورش فکری و حمایت‌های کامل بتوانیم سرعت تأثیرگذاری این هیئت‌ها را در استان بالا ببریم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =