مسوولان استان نگاه راهبردی به کانون پرورش فکری داشته باشند

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت:از مسوولان خراسان جنوبی می خواهم که نگاه راهبردی به کانون داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، فرهاد فلاح در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اظهار کرد: در دوره‌ای هستیم که با استقرار حکومت دینی در ایران رشد و تکامل زندگی انسان‌ها دغدغه ما شده است.

وی با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی دنیا، نظام سلطه درصدد هدایت جهان به سمت منافع خود است، افزود: در این شرایط آموزش در جهان به سمت منفعت فردی در حال حرکت است.

وی با یاد آوری این نکته که مقام معظم رهبری بر جنگ نظام سلطه بر علیه خانواده تاکید کرده‌اند، ادامه داد: در نظام سلطه، خانواده مانعی برای این نظام است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی خانواده به عنوان یک رکنی اصیل مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: نظام سلطه با اقدامات خود دنیا را از خانواده دور کرده و آموزش در جهان صنعتی شده است.

به گفته وی در غرب امروز دیگر خانواده‌ای وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد همه افراد خانواده به فکر منافع فردی خود هستند و فرزند یکی از مزاحم‌های جدی است.

وی خاطر نشان کرد: از آن جایی که تربیت باید در محیط خانواده انجام شود، جنبش‌های علیه راه اندازی مهد کودک‌ها در آمریکا شکل گرفته است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: متأسفانه امروز در جاهای مختلفی از کشور بخشی‌های برای کودکان در نظر گرفته شده است که در راستای اجرای طرح نظام سلطه برای کم اهمیت کردن کانون خانواده است.

فلاح افزود: بدون توجه به ریشه‌های آن، این کار را در کشور انجام داده‌ایم و در این مسیر حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در مسجد کودکان باید تعامل با افراد را بیاموزند، تصریح کرد: در اسلام تربیت مهم است و نباید با آموزش اشتباه شود و تربیت با حضور افراد در محافل مختلف اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های کانون نماد تفکر جمهوری اسلامی ایران است و شهید بهشتی و مقام معظم رهبری بعد از انقلاب کانون را حفظ کردند و رهبری هم اجرای ۲۶ راهبرد را از کانون خواستار شده‌اند.

وی گفت: سال ۱۳۴۲ که امام انقلاب را شروع کرد، فرمود: " یاوران من در گهواره‌ها هستند." و حکومت وقت که حوزه کودک را تهدیدی برای خود می‌دانست، کانون پرورش را برای جلوگیری از تحقق این هدف تأسیس کرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور خاطر نشان کرد: تداوم فعالیت‌های کانون بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نشانگر اهمیت کانون در شکل‌گیری یک جریان فکری در کودکان است.

فلاح افزود: کانون دنبال ایجاد زمینه‌های فکری و شناختی در بچه‌ها است تا خروجی آن در سال‌های آینده در اداره جامعه تأثیر گذار باشند.

وی افزود: کانون در سبد خود قشر خاکستری را هم دارد و اگر آنها را از دست بدهیم این قشر وارد لایه‌های زیر زمینی خواهند شد.

وی تصریح کرد: در کانون مبنای کار ما مربی نیست بلکه بر اساس نیاز کودک فعالیت‌های مورد نظر در تعامل با کودک انجام می‌شود.

به گفته وی مربیان کانون توانمندی‌های بسیاری دارند و بیش از هزار قرارگاه در حوزه کودک و نوجوان در کشور است و بیش از ۱۰ میلیون کتاب هم در مراکز کانون در سطح کشور وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =