کد خبر: 336718
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
برگزاری بازدید علمی نجوم و رصد خورشید در مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندرعباس

به مناسبت روز فناوری فضایی رصد خورشید و بازدید علمی نجوم در مرکز فرهنگی هنری رسالت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان، ویژه برنامه‌ ای درقالب بازدید علمی نجوم و رصد خورشید در مرکز فرهنگی‌هنری رسالت بندرعباس به مناسبت روز فناوری فضایی برگزار شد.

فاطمه تقی زاده مربی مسئول مرکز رسالت بندرعباس گفت: در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در روزی که در تقویم با عنوان «روز فناوری فضایی» نامگذاری شده، با برگزاری بازدید علمی نجوم در این روز با حضور امین پاسلار دبیر آکادمی فیزیک و نجوم استان در سه سانس و۱۲۲ دانش آموز به دانش آموزان نونهال و نونگاه معرفی شد.

برگزاری بازدید علمی نجوم و رصد خورشید در مرکز فرهنگی هنری رسالت بندرعباس

به گفته تقی زاده: در این بازدید ابتدا پاسلار با معرفی تعدادی از شخصیت ها، دانش آموزان را با دانشمندان این حوزه آشنا کرد وآنها از تاثیر این شخصیت های بزرگ بر پیشرفت این علم در دنیا آگاه شدند و همچنین با مروری بر تاریخچه این علم در ایران و جهان، انواع ماهواره، کاربردهای آن با دانش آموزان گفتگو کرد.

برگزاری بازدید علمی نجوم و رصد خورشید در مرکز فرهنگی هنری رسالت بندرعباس

مربی نجوم استان هرمزگان در خصوص پیشرفت‌های ایران در حوزه فضایی و معرفی ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی و راهبردی و ماموریت‌های هر کدام از آنها و سال پرتابشان به فضا، اطلاعاتی به دانش آموزان ارایه داد و اشاره کرد: روز ملی فناوری فضایی روزی است که ایران با پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید در ۱۴ بهمن سال ۱۳۸۷ به کشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره پیوست، پس از آن در کشور عزیزمان هرساله به مناسبت سالگرد پرتاب این ماهواره برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

برگزاری بازدید علمی نجوم و رصد خورشید در مرکز فرهنگی هنری رسالت بندرعباس

لازم به ذکر است؛ بعد از مباحث تئوری و آموزش علم نجوم، دانش آموزان در دو بخش بازدید از آسمان نمای سیار رصد خورشید را با استفاده از عینک و تلسکوب تجربه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =