نمایش "یک ساعت زودتر" در گرامیداشت یاد شهدای گروه سرود مدرسه قطب راوندی به اجرا درآمد

همزمان با اختتامیه مرحله استانی دومین جشنواره سرود آفرینش نمایش "یک ساعت زودتر" در گرامیداشت یاد دانش آموزان گروه سرود مدرسه قطب راوندی که در بهمن‌ماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسیدند، به اجرا درآمد. 

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم همزمان با اختتامیه مرحله استانی دومین جشنواره سرود آفرینش نمایش "یک ساعت زودتر" در گرامیداشت یاد دانش آموزان گروه سرود مدرسه قطب راوندی که در بهمن‌ماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسیدند، به اجرا درآمد. 

متن این نمایش بر اساس مستندی از شهادت این دانش آموزان به کارگردانی سیدجواد حسینی قمی  و روایت ملاحسینی  دانش‌آموزی که از سرود جا ماند و تنها بازمانده این جمع بود توسط اکرم الف‌خانی کارشناس ادبی کانون استان قم به نگارش در آمد و ابوالفضل محمدی عضو ارشد کانون پرورش فکری و مربی نمایش کانون در یک تک گویی پرشور این اثر را به اجرا در آورد که حاضران در مراسم اختتامیه را تحت تاثیر قرار داد. 

نمایش "یک ساعت زودتر" در گرامیداشت یاد شهدای گروه سرود مدرسه قطب راوندی به اجرا درآمد

عصر نخستین روز بهمن ۱۳۶۵، ۹ نوجوان اعضای گروه سرود مدرسه راهنمایی «قطب راوندی» به همراه مربی‌شان حمید صادقی قمی با شوق به سینما تربیت‌ (کانون فرهنگی آموزش و پرورش) رفتند تا سرودشان را در مدح انقلاب بخوانند. رسید ز راه بهمن جان‌ها، به‌به چه زیباست این رشادت‌ها موشک هواپیماهای رژیم بعثی عراق اما در سه راه بازار قم، نگذاشت این کودکان به خانه بازگردند و نامشان در میان شهیدان بمباران هوایی آن‌ روز جاودانه شد.  نام جاوید شهید سیدناصر حسینی، شهید حسن بلالی بیگدلی، شهید سعید روان‌مهر کاشانی، شهید علی امینی، شهید جواد خودکار قمی، شهید مهدی بابایی، شهید سیدمحمدرضا رسولی، شهید حسین مقتصدی زاده، شهید سیدمحمد مهدی هجرتی به همراه مربی سرود: شهید حمید صادقی قمی و راننده مینی‌بوس بچه‌های سرود: شهید ابوالفضل مقدسی نوید  با سرودشان که آخرین یادگار آنهاست در ذهن وطن جاودانه شد. 

نمایش "یک ساعت زودتر" در گرامیداشت یاد شهدای گروه سرود مدرسه قطب راوندی به اجرا درآمد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =