کد خبر: 336876
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
شش کتاب نادر ابراهیمی در کانون پرورش فکری رونمایی شد

شش عنوان کتاب منتشر نشده از نادر ابراهیمی در آیینی با حضور فرزانه منصوری همسر این نویسنده شاخص در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این آیین روز دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ با حضور همسر این نویسنده فقید و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری در سینما تئاتر کانون تهران برگزار شد و در آن گروهی از نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های کودک و نوجوان نیز حضور داشتند.

نادر ابراهیمی نویسنده، فیلم‌ساز، ترانه‌سرا، مترجم، و روزنامه‌نگار صاحب‌نام روز ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ در سن ۷۲ سالگی دارفانی را وداع گفت درحالی که کارنامه‌ای پربار شامل بر نگارش بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب و انتشار دیگر آثار سینمایی و ادبی از او برجای مانده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در دهه‌های گذشته آثار دیگری از وی با عنوان‌های «کلاغ‌ها»، «بزی که گم شد»، «قصه‌ی گل‌های قالی»، «پهلوان پهلوانان» و «عبدالرزاق پهلوان» منتشر کرده بود.

اکنون پس از ۱۵ سال از درگذشت این نویسنده و با حضور فرزانه منصوری همسر وی در سالن سینما تئاتر کانون شش عنوان از آثار منتشر نشده او در دوران زندگی پربارش رونمایی شد.

براساس این خبر کتاب‌های «قصه‌ی دو کبوتر» با تصویرگری سمانه شریفی، «قصه‌ی زندگی یک برگ» با تصویرگری مهشید دارابی، «پنجره‌های دنیای کوچک من» با تصویرگری الهه برهانی، «ما ارمنی‌های این آب و خاکیم» با تصویرگری نرگس برومند، «یک گوشه‌ی ساکت جنگل» با تصویرگری سحر میرحسینی و «این باغ بزرگ باور نکردنی» با تصویرگری مهرناز رشنو عنوان آثار تازه منتشر شده زنده‌یاد ابراهیمی است.

شش کتاب نادر ابراهیمی در کانون پرورش فکری رونمایی شد

نوجوانان با خواندن کتاب‌های ابراهیمی احساس غرور می‌کنند

در آیین رونمایی از شش اثر زنده‌یاد نادر ابراهیمی فرزانه منصوری همسر  وی بخش‌هایی از کتاب «فرهنگ نام‌آوران معاصر ایران» را خواند و از کتاب «دور از خانه» به عنوان اولین اثر کودک نادر ابراهیمی نام برد و گفت: این کتاب جایزه شورای کتاب کودک و جایزه قصه برگزیده آسیا از یونسکو را دریافت کرد.

وی در ادامه از کتاب «کلاغ‌ها» نام برد که اولین اثر منتشر شده زنده‌یاد ابراهیمی از سوی کانون پرورش فکری بوده است.

منصوری تصریح کرد: به‌عقیده بسیاری، اولین اثر نویسنده در سرنوشت او تأثیر دارد؛ اگر پذیرفته شود تا سال‌ها راه را برای او هموار می‌کند و اگر پذیرفته نشود کار برای آن نویسنده سخت خواهد شد.

وی افزود: زنده‌یاد نادر ابراهیمی تاکنون ۴۶ اثر برای کودک و نوجوان خلق کرده است که نوجوان با خواندن آن‌ها احساس غرور می‌کند.

همسر زنده‌یاد نادر ابراهیمی در ادامه به تأسیس انتشارات «همگام با کودکان و نوجوانان» که در زمان حیات ابراهیمی انجام دادند اشاره داشت و اینکه این انتشارات ۴۵ عنوان کتاب منتشر کرده است.

منصوری در پایان صحبت‌های خود از انتشارات کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان و مدیرانی که در انتشار این کتاب‌ها همکاری داشتند تشکر و قدردانی کرد.

شش کتاب نادر ابراهیمی در کانون پرورش فکری رونمایی شد

ابراهیمی را به کودکان و نوجوانان امروز معرفی کنیم

حامد علامتی مدیرعامل کانون نیز زیست زنده‌یاد نادر ابراهیمی برای بچه‌های امروز را جذاب دانست و توضیح داد که او در دوران زندگی  خود هم تعمیرکار ماشین و کارگر چاپخانه بوده، حسابداری کرده و تحویلدار بانک شده است و در روزنامه به فعالیت خود ادامه داد، به حجره فرش‌فروشی رفت و مترجمی و ویراستاری و کتاب‌فروشی کرد و زندگی چنین نویسنده‌ای حتما برایش جذاب خواهد بود. این کاری است که ما باید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام دهیم.

همچنین عباس محمددینی سرپرست اداره کل نظارت بر انتشارات کانون با تشکر از فرزانه منصوری همسر زنده‌یاد ابراهیمی و همکاران انتشارات کانون پرورش فکری برای انتشار این کتاب‌ها بیان کرد: استاد نادر ابراهیمی در قلب ادبیات این سرزمین و کودکان و نوجوانانی که کتاب‌هایش را می‌خوانند زنده است و هیچ وقت از یاد نخواهد رفت.

در بخش دیگری از این مراسم دو عضو نوجوان کانون نوشته‌های خود را درباره زنده‌یاد نادر ابراهمیی خوانند که مورد توجه قرار گرفت.

در پایان این مراسم با حضور حامد علامتی مدیرعامل و تعدادی از مدیران کانون، فرزانه منصوری همسر زنده‌یاد نادر ابراهیمی و تصویرگران کتاب‌های تازه منتشر شده ابراهیمی شامل شش عنوان کتاب ابراهیمی رونمایی شد.

شش کتاب نادر ابراهیمی در کانون پرورش فکری رونمایی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =