برگزاری نشست «بصیرت افزایی و  تبیین مشارکت حداکثری» در کانون البرز

واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، در آستانه‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، نشست بصیرت افزایی و تببین مشارکت حداکثری ویژه‌ی همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان ایران را با هدف جلب مشارکت این عزیزان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، معصومه ترکاشوند، کارشناس آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، ضمن اعلام این خبر افزود«مریم اشرفی گودرزی»، مدرس این نشست که با هدف جلب مشارکت حداکثری همکاران کانون البرز برای حضور در انتخابات با شکوه برگزار شده بود،  گفت به ثمر رسیدن انقلاب درست در زمانی که دو قدرت بزرگ دنیا آمریکا وشوروی در حال کشمکش قدرت بودندشروع شد وبا این که نقشه داشتند تادر منطقه خاورمیانه به بهانه ایجاد پایگاه نظامی به منابع خدادادی این منطقه دسترسی پیدا کنندادامه یافت.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود  کشور ایران به خاطر موقعیت خوبی که در حمل ونقل کشتی داشت مورد هدف قرار گرفت وبحرین را از آن جدا کردندوبه عنوان پایگاه نفتی به انگلیس واگذار کردند.

وی ادامه داد آمریکا که در اندیشه برپایی نظم جهانی بود با شکستن دیوار برلین ،همچنان به سمت وسوی قدرت پیش می رفت اما با به وقوع پیوستن انقلاب کشورهای منطقه هوشیار شدندو انقلاب به آنها فهماند که کشورهای مسلمان استیلای کفار را نمی پذیرند.

این  مدرس همچنین انقلاب اسلامی ایران با رویکرد دینی از ایستادگی مراجع دینی در برابر استکبار با فتواهای به موقع سخن گفته و افزود فتواهایی مثل فتوای  آیت الله  میرزای شیرازی که امتیاز تنباکو وتوتو ن را تحریم کردند وبعد از آن همه مردم قلیان ها را شکستند.

چهره برون کشوری و برون منطقه ای انتخابات خیلی مهم است

این متخصص با ذکر این نکته که اکنون کشور ما در بزنگاه انتخابات است گفت انتخابات چند منظوره است وچهره برون منطقه ای وبرون کشوری آن خیلی مهم است چون رسانه های بیگانه با شعار تحریم انتخابات سعی در تضعیف روحیه مردم دارند ووظیفه ما به عنوان مسلمان ایرانی این است با تحقیق وپرس وجو به انتخاب فرد اصلح بپردازیم وآنچه که پشتوانه رای ماست بینش ما است که با انتخاب فرد اصلح  وحضور ایشان به عنوان نماینده در مجلس وقانونگزار ومجری ونظر بر اجرای قانون خواهند بود.

وی ادامه داد اینکه ما بگوییم به سیاست کاری نداریم ویا سیاسی نیستیم تفکر اشتباهی است چون همه ما به عنوان یک شهروند در بستر سیاست وقانون زندگی می کنیم وجمهوریت نظام ما در گرو انتخابات است و اگر واگر اتفاقی بیفتد که جمهوریت نظام مارا زیر سوال ببرد به سادگی سر سپردگی به مراجع قدرت وتهدید امنیت داخلی ومنافع ملی اتفاق می افتد.

این محقق همچنین گفت در بحث اقتصادی نیز  باید توجه داشته باشیم که یکی از مسایل کشور ما خام فروشی است مثلا منابع طبیعی را به کشورهای دیگر می فروشیم وبرای تهیه فراورده های نفتی ویا دیگر وسایل باید هزینه های هنگفت بپردازیموتدبیر درست این است که افراد اصلح را به مجلس بفرستیم واین امر محقق نخواهد شد مگر این که زمان بگذاریم وتحقیق وپرس وجو کنیم؛ البته در این روزها باید از سیاه نمایی دور باشیم وهمه چیز را با طیف سیاه نگاه نکنیم که در این بین نکته های سفید را نمی بینیم وفقط به نامیدی وتکات منفی تمرکز می کنیم.

وظیفه ما به عنوان یک شهروند پاک کردن صورت مساله نیست بلکه با تدبیر وبینش نگاه کردن به یک مساله است که باید با عقلانیت به تعیین سرنوشت سیاسی مان بپردازیم.

ترکاشوند در پایان گفت این نشست با حضور مدیرکل، کارشناسان و جمعی از مسوولان و مربیان و همکاران ستادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاران کانون زبان ایران روز سه‌شنبه ۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲ در سالن همایش های مرکز مجتمع کانون کرج، برگزار شد.

برگزارش نشست «بصیرت افزایی و  تبیین مشارکت حداکثری» در کانون البرز

گفتنی است پیش از این نیز همایش دیگری با حضور این کارشناس برای همکاران و والدین اعضای مرکز شماره ۴ کانون کرج با عنوان «نقش من در سرنوشت کشورم» و ویژه برنامه ادبی من رای می دهم تا  ویژه  رای اولی ها با هدف جلب مشارکت نوجوانان رای اولی استان در حاشیه‌ی اجتماع مادر- فرزندی کرج به همت کانون البرز  برگزار شده بود و مدیر کل کانون البرز نیز در نشست‌های مختلف بر ضرورت حضور همکاران در دوره‌های این چنینی و رفع شبهات موجود و جذب  حضور حداکثری همکاران در انتخابات تاکید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =