کد خبر: 337730
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
بازدید 32
نشست ادبی "اسفندانه" در تویسرکان برگزار شد

نشست ادبی "اسفندانه" به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در مرکز فرهنگی- هنری تویسرکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، به مناسبت روز درختکاری نشست ادبی اسفندانه با حضور مهمانانی از منابع طبیعی، کارشناس ادبی کانون و دانش آموزان در مرکز تویسرکان برگزار شد.

در این نشست ادبی اعضای کودک و نوجوان  های خلاقانه خود را در مورد درخت و اسفند ماه ارائه  دادند.

نشست ادبی "اسفندانه" در تویسرکان برگزار شد

در این برنامه، علیرضا سوری شاعر و حافظ پژوه در ارتباط با طبیعت و منابع طبیعی و تاثیر گذاری آنها در آفرینش آثار ادبی و هنری اظهار کرد: شعرا و ادیبان ما در آثار ادبی خود بارها از طبیعت، درخت و گل استفاده کرده‌اند.

وی به غزلیات حافظ اشاره و خاطرنشان کرد: حافظ غزلسرای بزرگ ایرانی در غزلیات خود چندین بار از کلمه درخت و همچنین نام چند نوع درخت و گل‌های مختلف استفاده کرده است  مثلا در  آثار کلیات سعدی، ۱۲۵ نوع درخت و گل و سبزه مورد اشاره قرار گرفته، ۱۱۰ نوع انواع گونه جانوری ذکر شده، ۲۳۲ باز از کلمه ی «سرو» استفاده شده و ۲۰۳ بار واژه ی «گل» آمده است.

سوری گفت: یک شاعر و یا نویسنده باید به اطراف خود خوب نگاه کند خصوصا به طبیعت و آفریده‌های خداوند و از آنها در اشعار و نوشته‌های خود به درستی و زیبا به کار بگیرد.

وی در ادامه یکی از غزلیات حافظ را برای اعضا تحلیل کرد و گفت: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی یک مناسبتی است تا به ما یادآوری کند با طبیعت مهربان باشیم. شما کودکان باید از همین سن یاد بگیرید که حافظ درختان، گلها و حیوانات باشید و هر آنچه باعث آلودگی طبیعت می‌شود  مثل رها کردن زباله در محیط زیستمان و ... را انجام ندهیم.

نشست ادبی "اسفندانه" در تویسرکان برگزار شد

این شاعر اظهار کرد: طبیعت متعلق به آیندگان است که باید آن را مواظبت کنیم و به درستی به آیندگان منتقل کنیم و در کاشت درخت نیز کوشا باشیم که فواید بسیاری برای ما دارد.

همچنین آثار اعضا مورد نقد و بررسی قرار گرفت و  آخر تفألی به حافظ زده شد.

نشست ادبی "اسفندانه" در تویسرکان برگزار شد

در پایان به اعضا فعال کارگاه ادبی و مهمانان هدایایی اهدا شد و با کمک دانش آموزان در محوطه کانون تویسرکان به مناسبت روز درختکاری نهال کاشته شد.

نشست ادبی "اسفندانه" در تویسرکان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =